אאודי A3 e-tron פלאג-אין – מבחן דרכים

מהפכת דגמי הפלאג-אין הייבריד מגיעה גם לאאודי A3, עם דגם ה-e-tron המבטיח שילוב מוצלח של ביצועים, צריכת דלק ואבזור עשיר, המגובים במחיר אטרקטיבי הודות להטבות המס. פלא שהיא הפכה להיות המבוקשת במשפחה?

ששי כהן 23 בפבר, 2018

מדובר בנוסחת קסם בשוק הישראלי: קחו מכונית יוקרה, ציידו אותה בהנעה היברידית פלאג-אין המציעה שילוב חלומי של ביצועים חמים וצריכת דלק נמוכה במיוחד, העמיסו אותה באבזור נדיב, תגישו אותה לרשות המסים שתחייב אותה במס קניה של 20% בלבד, הודות להיותה מכונית ירוקה וכמעט לא מזהמת, וקיבלתם מכונית יוקרה שרירית, חסכונית ומפנקת במיוחד, במחיר הקרוב מאוד למחירו של הדגם הבסיסי והחלש יותר של אותה מכונית.


נעים להכיר: אאודי A3 e-tron

ה-A3 e-tron נחתה בסוף 2017 בישראל והצטרפה ל-Q7 e-tron שהקדימה אותה במעט. גרסת הפלאג-אין החשמלית של ה-A3, נשענת על הדור הנוכחי של ה- A3 שהוצג כבר ב-2012, אך מקבלת חזית מעט שונה וקצת יותר נוצצת, כאשר הלוגו של אאודי זז גם הצידה בשעת הצורך וחושף מאחוריו את שקע הטעינה החשמלי הביתי. מעבר לכך, מבחינת עיצוב זאת כמעט אותה A3 מוכרת המשווקת בגרסת הספורטבק (5 דלתות) המרווחת ושימושית, כשלהשלמת המראה החיצוני תקבלו גם חבילת LED היקפית מרשימה, כולל תאורת חזית ראשית מסוג Full LED.

טעינת הרכב נעשית דרך שקע חשמלי תעשייתי

204 כ"ס

יחידת ההנעה של ה-A3 e-tron הינה מסוג פלאג אין הייבריד, המציעה שילוב בין מנוע 1.4 ליטר TFSI לבין מנוע חשמלי בהספק של 102 כ"ס (75 Kw), הנמצא בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים ( S-tronic עם 6 הילוכים). ההספק המשולב עומד על 204 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד, והמומנט המרבי עומד על  35.7 קג"מ, המושג כבר מ–1,500 סל"ד. על הכביש מדובר במכונית ספורטיבית באופיה, המציעה ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 7.6 שניות, זמינות כח מרשימה בכל סל"ד, ונסיעה חלקה ושקטה במיוחד, הודות לאפשרות לנהוג על חשמל בלבד. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה מרשימה, לצד מרחב מכובד למשפחה ממוצעת, סביבת נהג ונוסעים איכותית ויוקרתית ושימושיות של מרכב 5 דלתות. מנגד, נפח תא המטען צנוע ועומד על 280 ליטר, וזאת בשל אחסון הסוללות מאחור הגורם גם לוויתור על גלגל רזרבי.

55 ק"מ לליטר ?

אז את 55 הק"מ לליטר שמבטיח היצרן לא השגנו במציאות, אך לתוצאה של 38 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה ששילבה בין סוללה שהיתה טעונה למקסימום ועוד 20 ק"מ ומשהו נהיגה על בנזין, בהחלט הגענו. כשהסוללות היו טעונות במלואן, הציגה ה-A3 e-tron לנו טווח נהיגה טהור חשמלי של 42 ק"מ במחשב הדרך, שהפכו ל-33 ק"מ חשמליים במציאות. עבור לקוחות שמבצעים עד 50-60 ק"מ בממוצע בנסיעה, עשויה המכונית להיות חסכונית מאוד בדלק, עבור מי שהק"מ היומי שלו גבוה, עדיף שייקח את גרסת הבנזין שככל הנראה תהיה חסכונית יותר עבורו.
טעינת הרכב נעשית דרך שקע חשמלי תעשייתי (ולא עמדת טעינה) וזמן הטעינה המלא עומד על כשעתיים וחצי, המאפשרים טווח נסיעה חשמלי טהור עד 48 ק"מ לפי נתוני היצרן. התקנת שקע כח ביתי כזה זולה משמעותית מעמדת טעינה חכמה, ואם יש באפשרותכם להתקין עמדה אחת בבית ואחת בעבודה, תוכלו לחסוך המון כסף בהוצאות הדלק החודשיות.

תא נוסעים איכותי, הנדסת האנוש מצוינת והאבזור עשיר במיוחד כסטנדרט

מפנקת ובטיחותית

בדומה למרבית דגמי הפלאג-אין המשווקים בארץ, גם ה-A3 e-tron מגיעה לארץ במפרט אבזור מרשים הכולל: מולטימדיה עם מסך "7 נשלף, בלם יד חשמלי, פנסי חזית ראשיים מסוג LED, יחידות תאורה אחוריות ומאותתים LED, וכך גם תאורת הפנים. עוד בתפריט: כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, מערכת לסיוע חניה אוטומטית,  חישוקי "17, ריפודי עור משולב ועוד. אבזור הבטיחות המתקדם עשיר כסטנדרט וכולל: 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, התרעה על שטח מת במראות וחיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים. רכב המבחן צויד גם בחבילת האבזור LUXURY שעולה 15,000 שקל וכוללת בנוסף: גג זכוכית פנורמי, מושב נהג חשמלי, שמשות אחוריות כהות וחישוקי "18.

תא מטען צנוע בנפח 280 ליטר. אין גלגל רזרבי.

להיט מכירות

בתמורה ל-16,600 שקל נוספים בלבד שתצטרכו להפקיד אצל יבואן אאודי כתוספת על מחיר ה-A3 ספורטבק הבסיסית (188,300 שקל), תקבלו את דגם ה-A3 e-tron פלאג-אין הייבריד המתקדם, המציע 204 כ"ס (לעומת 150 כ"ס), צריכת דלק משולבת המקבילה לקטנוע (בהנחה שהק"מ היומי שלכם אינו גבוה), אבזור עשיר במיוחד כסטנדרט (כולל האבזור הבטיחותי) וחווית נהיגה משובחת המשלבת בין ביצועים חמים ונוחות נסיעה גבוהה. זה אולי מסביר מדוע כבר בחודש הראשון לשיווקה של המכונית בארץ הפכה ה-A3 e-tron לדגם המבוקש במשפחת ה-A3 בארץ, עם 64 מסירות בינואר. הטבות המס הנאות שמוענקות לדגמי פלאג-אין הייבריד בישראל, הופכים את דגמי ה-e-tron למשתלמים ביותר מבחינה כלכלית, כשלצידם חווית נהיגה משודרגת.
מחירון: 204,900 שקל. חבילת אבזור Luxury – כ-15,000 שקל
בעד: ביצועים, צריכת דלק, אבזור, נוחות נגד: חבל שהחשמל נגמר מהר יחסית, תא מטען צנוע לסיכום : ה-A3 הנבחרת