אאודי TT מבחן דרכים

אאודי TT מהווה נכון להיום את כרטיס הכניסה הזול ביותר לרכב קופה בשוק היוקרה, ולצד עיצוב סנסציוני מפתה, מציעה שילוב מוצלח של ביצועים, הנאה וצריכת דלק כבר בגרסה הבסיסית.

ששי כהן 20 ביול, 2016
אאודי TT 2016

קטגוריית מכוניות הקופה היוקרתיות זכתה להתעוררות מסוימת בחודש האחרון, עם הצטרפותה של לקסוס RC200 להיצע והבטחה למחיר הטוב בקטגוריה. מדובר בשוק קטן בסה"כ המגלגל כמות עוד יותר קטנה של דגמים, אשר רובם (אם נתעלם מדגמי הספורט האקזוטים ) מהווים למעשה גרסאות קופה של דגמי הסדאן המשפחתיים יותר. קהל הלקוחות הפוטנציאלי מורכב בעיקר מלקוחות אמידים ומבוגרים יחסית, המעוניינים ברכב שונה מהמקובל, שיתרום אולי משהו לתדמית המתחדשת, או בגברים אמידים שחוויים את משבר גיל ה-40 ויש להם תקציב גבוה המאפשר להם לרכוש צעצוע יקר שיתרום לאגו שלהם בתקציב הגבוה משמעותית ביחס לחבריהם שיתקשו אפילו לרכוש רכב אספנות או אופנוע לראשונה. כך או כך, מכונית קופה היא משהו שמתקבל באהדה בעידן בו אנשים מחפשים בידול ורצון להיות שונים מהעדר, וככל שעשירים יותר, לרוב גם מחפשים לרכוש משהו שונה מהמקובל. עובדה. יבואני מותגי היוקרה מחזיקים כיום במגוון הדגמים הגדול ביותר שהם מציעים ללקוחות, ובגדול יביאו לכם כמעט כל רכב שקיים בהיצע היצרן בחו"ל. רק תשלמו.

אאודי TT דור 3 : קווי העיצוב המקוריים וותיקים, אך המכונית נראית נפלא אאודי TT דור 3 : קווי העיצוב המקוריים וותיקים, אך המכונית נראית נפלא
TT דור 3
אאודי TT היא דוגמה למכונית קופה טהורה, שאיננה מהווה גרסת קופה של מכונית משפחתית. הדור השלישי של ה- TT, שומר אמנם על קווי העיצוב המוכרים של הדור הראשון שהוצג עוד ב-1998, אך יחד עם זאת נראה מצוין ועדכני ואי אפשר שלא לשים לב אליה ברחוב. למרות הממדים הקומפקטים, עם 4.18 מטר בלבד באורך, היא בולטת על הכביש, הפרונט שלה כוחני, מבט מהצד הוא חגיגה לעיניים ועיצובה האחורי מתדלק לך את בלוטות החשק. לצד העיצוב המפתה, מבנה קופה נמוך (1.38 מטר ), מאפשר אמנם יופי של מרווח לנהג ולנוסע שלצידו, בזכות רוחב של 1.83 מטר, אך תצטרכו להתרגל לישיבה הנמוכה הכוללת כניסה ויציאה מהרכב לא הכי נוחים. צמד המושבים מאחור מתאימים רק לילדים קטנים, שיסבלו ככל הנראה אם מדובר בנסיעה ארוכה עקב הצפיפות, הגג הנמוך והזכוכית של תא המטען שעוברת מעל לראשי הנוסעים מאחור וחושפת אותה לשמש מעיקה. את סעיף השימושיות חותם תא מטען נדיב יחסית לרכב מהסוג הנ"ל, בנפח 305 ליטר שיספיק לכם ככל הנראה בחיי היום יום.
אאודי TT - לקחנו רכב ספורט כדי לנהוג איתו לסופר??? אאודי TT – לקחנו רכב ספורט כדי לנהוג איתו לסופר???
תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים של ה-TT חושפת סביבת נהג ונוסעים ספורטיבית: הצבע הכהה שולט, המושבים ספורטיבים ואוחזים היטב, ההגה ספורטיבי וקטום, תנוחת הישיבה נמוכה וקרבית והאווירה הכללית זועקת ספורטיביות. יחד עם זאת, פריטי עיצוב כמו דוושות מחוררות ושלל לוגואים ספורטיביים להעצמת התחושה הספורטיבית שמלווים כיום דווקא מכוניות פשוטות המנסות להתחזות לספורטיביות, לא תמצאו כאן, למעט אזכור אחד קליל של " TT " מעוצב ואיכותי בתא הנוסעים.
אאודי TT החדשה : תא נוסעים ספורטיבי, מעוצב ומאובזר אאודי TT החדשה : תא נוסעים ספורטיבי, מעוצב ומאובזר
לצד אלה, עיצוב סביבת הנהג מודרני, ]תחי המיזוג נראים מעולה וכוללים צגים דיגיטלים מתוחכמים לשליטה על הטמפרטורה, העיצוב נקי ונטול מתגים כצו האופנה, ובאופן חריג לא תמצאו כאן גם מסך מולטימדיה ( וטוב שכך ) ובמקומו תמצאו לוח שעונים דיגיטלי מתקדם הניתן להתאמה אישית. האבזור התקני כולל: מולטימדיה איכותית עם 8 רמקולים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פנסי קסנון, פנסי Led אחוריים, הגה, ידית הילוכים ומושבים מצופים עור, בלם יד חשמלי, מנופי העברת הילוכים מההגה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, חישוקי גלגלים ספורטיבים "17 וספויילר אחורי נפתח חשמלית. אבזור הבטיחות כולל: 6 כריות אוויר ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה עם תיקון להגה, אך לצערנו מערכות בטיחות מתקדמות נוספות נעדרות מהתפריט.
רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור Design, כלל בנוסף: חישוקי "18, כניסה והתנעה ללא מפתח ומראות צד מתקפלות חשמלית ומחוממות. מחיר החבילה סביר לרכב יוקרה ועומד על 11,800 ש"ח.
אאודי TT - גרסת ה- 1.8 ליטר הבסיסית מספקת ביצועים טובים מהמתחרות אאודי TT – גרסת ה- 1.8 ליטר הבסיסית מספקת ביצועים טובים מהמתחרות
יחידת כח קומפקטית, חזקה וחסכונית
ה-TT שהתיצבה למבחן הינה מהדגם הבסיסי בהיצע, הכולל מנוע טורבו TFSI בנפח 1.8 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל כבר מ- 1,250 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. היציאה מהעיר אל הכביש המהיר מלווה בשלל מבטים מתפעלים. אם חשקה נפשכם בעודף תשומת לב, זה ככל הנראה הרכב המתאים. מנוע ה-180 כ"ס נשמע אולי בימינו קצת חלש עבור רכב ספורטיבי, אך בפועל מספק ביצועים מרשימים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 7 שניות, נתון הזריז משמעותית מדגמי הבסיס של מרצדס C קופה החדשה, ב.מ.וו 420i ואפילו מה- A5 אחותה למשפחה. אחת הסיבות לכך היא משקל של 1,380 ק"ג הנמוך משמעותית מהמתחרות.
אאודי TT - ספוילר אחורי נפתח חשמלי כאופציה אאודי TT – ספוילר אחורי נפתח חשמלי כאופציה
מהנה לנהיגה
מדובר במכונית זריזה מאוד ומהנה מאוד לנהיגה,תיבת ההילוכים האוטומטית מתפקדת נפלא, והמומנט הנדיב שנמתח באופן מירבי בטווח של 1,250-5000 סל"ד, מאפשר עקיפות זריזות ובטוחות בכל מהירות. מעבר לכך, אחיזת הכביש מצוינת, ההיגוי חד ודי מדויק וכיף להתנייד בה באיזורים הרריים וכשהכבישים מסתלסלים. יחד עם זאת, למרות כיול ספורטיבי ונוקשה למתלים, מדובר גם במכונית עם נוחות טובה יחסית, שאיננה ממהרת להעביר את כל תחלואי הכביש אל הנוסעים בה, כפי שקורה לעיתים רבות במכוניות ספורט קיצוניות יותר. מעבר לכך, מדובר גם במכונית שלפחות על הנייר מאוד חסכונית בדלק עם נתוני יצרן של 17.2 ק"מ לליטר בממוצע, ואף ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 6 מרשימה מאוד לרכב ספורטיבי. בפועל, הנטיה ללחוץ על הגז והרצון לספק ביצועים ונהיגה חוויתית יפגעו לכם משמעותית בצריכת הדלק, אך עדיין ישאירו אותה חסכונית מלא מעט מכוניות משפחתיות עממיות – 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן.
גרסת רודסטר פתוחה יפהפיה בתוספת 30,000 שקל גרסת רודסטר פתוחה יפהפיה בתוספת 30,000 שקל
"קידמה באמצעות טכנולוגיה"
אאודי TT היא מכונית שרוכשים מהלב ולא מההיגיון. יחד עם זאת, במחיר התחלתי של 276,600 ש"ח, או 288,400 ש"ח לדגם המאובזר יותר שנבחן כאן, מדובר במכונית שגם ברכישתה ההיגיון מדבר, עם תג מחיר הנמוך משמעותית מכל מכונית קופה יוקרתית שנמכרת כאן, ולשם השוואה, גם לקסוס RC200 שנחתה כאן בחודש החולף עם המחיר " הטוב בקטגוריה ", עולה כמעט 50 אלף שקל יותר. אז נכון שבמקרה של ה- TT המידות קומפקטיות יותר והמושב האחורי סמלי קטן וצפוף יותר, אך כמעט אף אחד לא רוכש מכוניות קופה לשימוש משפחתי. עבור המחיר הנ"ל, ה- TT מציעה מכונית קופה מעוצבת ומסובבת ראשים ( לטוב ולרע ), מהנה מאוד לנהיגה, מאובזרת למדי ואפילו חסכונית וידידותית לסביבה. כשמוסיפים למשוואה גם את תג המחיר הבסיסי ( וגרסת ה-1.8 ליטר הבסיסית בהחלט מספיקה בתנאים של ארצנו), מדובר בעסקה עם תמורה נאה לכסף.