אופל אדם אוטומטית – מבחן דרכים

אופל אדם זוכה לגרסה אוטומטית ומחיר שהוזל משמעותית, לצד תא נוסעים איכותי ומאובזר ויחידת כח חסכונית בדלק. שווה את הכסף?

ששי כהן 01 במאי, 2015
אופל אדם אוטומטית

שנה בדיוק לאחר שנחתה בארץ אופל אדם מצוידת בגיר ידני ותג מחיר גבוה שהחל ב-100 אלף שקל, מצטרפת הגרסה האוטומטית החשובה ביותר לחדירה לשוק ועימה תג מחיר שצנח משמעותית ויחל ב- 91,990 ש"ח לגרסה האוטומטית. בשעה שהאדם הידנית מכרה כאן כ-50 מכוניות בלבד בשנה בחולפת, ולא הצליחה לדגדג אפילו במעט את מכירות מתחרתה העיקרית בארץ פיאט 500 המצליחה, תוכניות היבואן לדגם האוטומטי מנבאות לא פחות מ-1,000 מכוניות שיעלו לכביש בשנת השיווק הראשונה של הדגם, כאשר חלקם הגדול יגיע על-חשבון פיאט 500, והשאר כחלופה זולה למכוניות מיני יוקרתיות כמו מיני ONE ואאודי A1.  מה יש לדגם להציע? יצאנו לבדוק.

אופל אדם אוטומטית- עיצוב מקורי ומפתה

אופל אדם אוטומטית- עיצוב מקורי ומפתה

אופנתית וצעירה
אחד הדברים שמתגאים בהם באופל הוא האפשרות שהאדם תקסום גם לגברים ולא רק לבנות המין היפה. יחד עם זאת, צבע האדום הלוהט שצויד בו רכב המבחן גרר בדיוק את ההיפך כאשר נהג רכב שנעצר לידי ברמזור הטיח בפני שהוא כמה דקות נסע אחרי וקיווה למצוא איזו חתיכה מאחורי ההגה והתאכזב כשראה אותי נוהג… " זה רכב של כוסיות " צעק לעברי. בקיצור, אם אתה גברים שמעוניינים ברכב הזה, לפחות אל תקחו אותו בצבע אדום. מבחינת עיצוב, האדם היא מכונית פשוט מתוקה. העיצוב עגלגל, הקווים מקוריים ומודרניים והיכולת שלה למשוך מבטים ברחוב פשוט עצומה. מעבר לכך, מדובר במכונית מיני עם 3.7 מטר אורך, 1.72 מטר רוחב, 1.48 מטר גובה ובסיס גלגלים של 231 ס"מ המקנים לרכב תא נוסעים מרווח מאוד עבור צמד הנוהגים מלפנים, והרבה פחות מאחור, אלא אם מדובר בצמד ילדים קטנים שמאכלסים את המושב האחורי. בסעיף השימושיות רושמת האדם שלל תאי אחסון ותא מטען שאמנם צנוע בנפחו ( 170 ליטר ) אולם עדיין כנראה יאכלס את הקניות השבועיות שלכם מהסופר ללא כל בעיה.

אופל אדם אוטומטית- תא נוסעים מאובזר ונעים מאוד לשהייה

אופל אדם אוטומטית- תא נוסעים מאובזר ונעים מאוד לשהייה

תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים מזמין ומעוצב מאוד, המשלב את צבעי החוץ של המכונית בלוח השעונים. באופל מתגאים בעשרות אפשרויות עיצוב אישי של הרכב, הכוללות התאמה של שילוב צבעים חיצוני לעיצוב תא הנוסעים שאמורים להקנות לרכב אופי ייחודי למדי על הכביש. בניגוד לפיאט 500 ברמות האבזור הבסיסיות שלה, באדם כבר ברמת הגימור הבסיסית, מצויד הרכב כל טוב ומקנה תחושה איכותית- פרימיום בתא נוסעים שנעים מאוד לשהייה. איכות החומרים כאן גבוהה משמעותית וכך גם איכות ההרכבה ונראה שגם עם השנים שיחלפו הכל ישאר במקום. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל: מערכת שמע מקורית עם צג מגע נשלטת מההגה עם יציאות USB ו- AUX, מחשב דרך, דיבורית מקורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הגה בציפוי עור, תאורת פנים עשירה, ממשק BT התומך בהזרמת מוסיקה מהטלפון הנייד, 6 כריות אוויר, נעילה מרכזית והרמת חלונות מקוריים בשלט הרכב ומבחוץ גם חישוקי גלגלים קלים "15 ותאורת יום קדמית.

אופל אדם אוטומטית- מתוקה מכל מבט

אופל אדם אוטומטית- מתוקה מכל מבט

ביצועים, צריכת דלק
מתחת למכסה המנוע מצוידת האדם במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 87 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית עם מצמד בודד. למרות נפח המנוע הגדול יחסית, מדובר ביחידת כח עצלה יחסית שמציעה ביצועים סבירים בלבד עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 13.9 שניות. על הכביש, מדובר במכונית נעימה מאוד לנהיגה ושקטה למדי. החשש מהגיר הרובוטי בעל המצמד הבודד שיספק טלטלולים של המרכב בהעברות ההילוכים מתפוגג עם תפעול נעים של הגיר והחלפות הילוכים די חלקות, כל עוד ולא תנסו למשוך את הרכב למגבלות שלו ולנסות לסחוט ממנו ביצועים שהוא לא יועד אליהם בגרסה הזאת. אם חשקה נפשכם בביצועים ספורטיביים ובהאצות חזרות מהרמזור, טוב תעשו אם תמתינו מספר חודשים על להגעת גרסת האדם S החזקה לארץ. עבור הרגועים מביניכם, האדם הנוכחית תספק נסיעה נינוחה ורגועה בחיי היום יום,עם תגבור הגה ' CITY ' עירוני ההופך את ההגה לקל כנוצה, נוחות נסיעה טובה והרבה קסם של מכונית חמודה. מערכת הסיוע בזינוק בעליה, פותרת גם את אחת מנקודות התורפה של הגיר הרובוטי ומונעת הידרדרות של הרכב לאחור בזינוק בעליה. בכל הנוגע לצריכת הדלק, במהלך ימי המבחן לא סיפקה האדם נתונים המתקרבים להצהרת היצרן, והסתפקה ב- 14.2 ק"מ לליטר בממוצע, בשילוב נסיעות שכלל הרבה תנועה עירונית צפופה, אך גם שיוט ארוך בכבישים מהירים במהירות של 110-120 קמ"ש. סבה"כ מדובר במכונית חסכונית למדי אך ציפינו לנתונים קצת יותר טובים. רכב המבחן אגב, צויד במערכת ה- Start&Stop האופציונלית שסייעה לחיסכון בדלק ומאפשרת ציון ירוק טוב יותר העומד על דרגת זיהום אוויר 3.

אופל אדם אוטומטית- תא מטען צנוע אך עמוק ומפתיע ביכולת האחסון

אופל אדם אוטומטית- תא מטען צנוע אך עמוק ומפתיע ביכולת האחסון

גרמניה יפה וחצופה
במחיר החל מ-91,990 ש"ח אותו תבקשו לשלם עבור אופל אדם אוטומטית, נדמה שהפעם אופל אדם אכן תעלה כמויות גדולות יותר של הרכב על הכביש. לזכותה עיצוב מקורי ומפתה, תא נוסעים איכותי, מאובזר ונעים מאוד לשהייה ויחידת כח שאמנם איננה חזקה ומודרנית ( מחכים לגרסת טורבו ), אך עדיין מספקת בהחלט בחיי היום יום ואף חסכונית בדלק וידידותית לסביבה. ביחס למתחרה העיקרית פיאט 500, מציעה האדם יותר ייחודיות ומשיכת מבטים על הכביש ( עקב נדירותה לעת עתה ), תא נוסעים מעט יותר מרווח והרבה יותר איכותי ומחיר אפילו זול יותר כאשר מאבזרים את ה-500 לרמה דומה. אם חשקה נפשכם במכונית מיני בעלת ניחוח יוקרתי משהו ומראה ייחודי ואופנתי, טוב תעשו אם תכניסו אותה לרשימת האופציות ותבצעו בה נסיעת מבחן. ייתכן ותתאהבו בה.