אופל מוקה מבחן דרכים

אופל מוקה נכנס לקטגוריית הג'יפונים מצויד בהופעה מרשימה, אבזור עשיר ואופי אירופאי, אך גם במחיר הממצב אותו כאחד היקרים בקטגוריה. שווה את הכסף?

ששי כהן 28 ביונ, 2014
אופל מוקה ( wheel )

שנתיים לאחר שהוצג בעולם אופל מוקה, נחת בארץ בפסח האחרון הג'יפון של אופל הישר אל שוק תחרותי ועמוס כל טוב. המוקה, אח תאום אך לא ממש זהה לשברולט טראקס, מצטרפת לקטגוריית הקרוסאוברים העירוניים חמוש בתג מחיר מהגבוהים בקטגוריה, אך מתעקש שהוא שווה את הכסף. יצאנו לבדוק.
בכל הנוגע להופעה החיצונית, משתייך אופל מוקה לאחד מהחבר'ה המעוצבים וסקסים יותר בקבוצה, עם מראה קשוח למדי ופוזה אמיתית של ג'יפון שרוב הלקוחות בפוטנציאלים בסגמנט ישמחו לאמץ. למרות קווי עיצוב דומים עד מאוד לשברולט טראקס, הוא עדיין מספיק שונה בזכות חזית שונה לגמרי המעוצבת ברוח שפת העיצוב הנוכחית של אופל, שינויים בעיצוב חלקה האחורי של המכונית ונגיעות שונות בצידי הרכב. התוצאה בסופו של דבר לדעתנו, מוצלחת יותר מגרסת שברולט ונעימה יותר לעין. עם 4.28 מטר באורך המכונית ו- 1.66 מטר בסעיף הגבוה, הוא ארוך וגבוה משמעותית ממתחריו הישירים כמו ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור, אך עם רוחב של 1.78 מטר ובסיס גלגלים של 255 ס"מ, הוא מציג מידות ממוצעות לקטגוריה. נפח תא המטען ממוצע לסגמנט ועומד על 356 ליטר הצומחים עד 1,372 ליטר מכובדים עם קיפול המושבים האחוריים.

אופל מוקה ( wheel )

אופל מוקה ( wheel )


כניסה לתא הנוסעים חושפת מיד גישה מאוד נוחה למושב הנהג, לא מעט בזכות גובה המכונית הנדיב. חובבי אופל שנהגו כבר על דגם אחד או שניים של החברה מהשנים האחרונות, יחושו מיד בבית עם עיצוב מוכר המשרה מצד אחד אווירה עשירה ועמוסה כל טוב, אך מצד שני גם מסורבלת מעט לתפעול עם עומס מוגזם של מתגים בקונסולת המכשירים המרכזית, המקשה קצת על תפעול מערכות הרכב באופן מהיר. המגמה של צמצום המתגים החלב אגב באופל אינסיגניה החדשה ותגיע ככל הנראה גם למוקה במתיחת הפנים העתידית. מעבר לכך, מציג המוקה איכות חומרים גבוהה ברוב המקרים ואיכות הרכבה מצוינת הטובים מאחיו לבית שברולט. בכל הנוגע לאבזור, המוקה משווק בארץ ברמת גימור אחת ועשירה הכוללת כסטנדרט: בקרת אקלים כפולת איזורים, מערכת מולטימדיה עם מסך "7, מושבים בריפוד משולב עור ואף מצוידים בהדום נשלף לתמיכה ברגלי היושבים במושבים הקדמיים, מושב נהג עם כיוונון חלקי חשמלי, בקרת שיוט , חיבורי USB ו-AUX, מחשב דרך, 6 כריות אוויר וחיישן אורות. מבחוץ מצויד הרכב בחישוקי "18 קלים ויפים, מסילות גגון, ותאורת יום כסטנדרט. בשורה התחתונה, מדובר ברכב מאוד מאובזר בעל תא נוסעים נעים מאוד לשהיה.
אופל מוקה ( wheel )

אופל מוקה ( wheel )


על הכביש
המוקה המבוסס על פלטפורמת הסופר מיני של GM, ובמקרה הזה על אופל קורסה, משווק בארץ בגרסת הבנזין 1.4 ליטר טורבו המוכרת ממספר דגמי אופל בארץ ומפיקה 140 כ"ס. ומונט מירבי של 20.4 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,850 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים ויחדיו הם מפיקים ביצועים נאים לקטגוריה עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.7 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 191 קמ"ש, המספקים בחיי היום יום ביצועים המקבילים למשפחתיות איכותיות. על הכביש, מציע המוקה אופי זריז, המנוע נמרץ ובשרני ובכל שלב של נהיגה לא הורגש חוסר כלשהו בכח. תיבת ההילוכים בת 6 ההילוכים מתפקדת היטב ומשתפת פעולה באופן משביע רצון עם המנוע, ורק מתג העברת ההילוכים הידני הממוקם על ראש ידית ההילוכים, מסורבל מעט ולא ממש נוח לתפעול וגרם לנו לוותר על האפשרות של תפעול ידני של תיבת ההילוכים, דבר שגם כך רוב הלקוחות המוחץ כנראה לא ישתמשו בו מעולם. מעבר לכך, בידוד הרעשים מוצלח למדי ורק נסיונות לסחוט ביצועים עם הדבקה של דוושת הגז לרצפה יניבו רעש מנוע מוחשי בתא הנוסעים. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי , המצוידת במערכת מתלים שיודעת להתמודד היטב עם מרבית תחלואי הכביש ולהפיק נוחות נסיעה גבוהה בד"כ. בסעיף הבטיחות, מרשים הרכב עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
אופל מוקה ( wheel )

אופל מוקה ( wheel )


בשטח
ומעצם היותו ג'יפון, לא התאפקנו וירדנו עימו ללנסיעת שבילים קלילה וקצרה. התפריט אמנם מצד אחד איננו משכנע עם מרווח גחון של 16 ס"מ בלבד ושלל חצאיות הפלסטיק המעטרות את גוף הרכב, אך מצד שני מצויד המוקה במערכת סיוע לירידה במדרון, המבטיחה כנראה יכולות כאלו או אחרות בשטח ולמרות שיווקו של הרכב בארץ בגרסת הנעה קדמית בלבד. בסופו של דבר נסיעת שבילים קלילה בעלת שטח מהודק יחסית וללא בורות משמעותיים, הוא יבצע באופן משביע רצון ואף בהנאה, אך יש צורך להיזהר ולא להיכנס עימו למקומות שהוא איננו מיועד להם.
אופל מוקה ( wheel )

אופל מוקה ( wheel )


צריכת דלק
בסעיף צריכת הדלק, הציג המוקה במהלך ימי המבחן נתון של 10 ק"מ לליטר בממוצע, אך לזכותו יאמר שאת מרבית נסיעותיו ביצע בנסיעות עירוניות בזבזניות בדלק, אך ככל הנראה בחיי היום יום יניב צריכת דלק שנעה סביב 11 ק"מ לליטר בממוצע. גם דרגת הזיהום שלו עומדת על 9 ואיננה מחמיאה בימינו, גם אם לא גרועה.
2014-06-23 20.04.55
145 אלף שקל
מצויד בתג מחיר של 145 אלף שקל, אופל מוקה הוא אחד מהג'יפונים היקרים ביותר בסגמנט ואף יקר ב- 2,000 ש"ח מאחיו התאום שברולט טראקס. יחד עם זאת, מדובר ברכב שפותח בעיקר עבור אירופה ולפיכך מרגיש בהחלט איכותי ומוקפד יותר ומציע חווית נהיגה נעימה ביחס לאחיו התאום, אך גם ביחס לממוצע בסגמנט.
במחיר הנ"ל לא יהפוך המוקה לרב מכר בתחום ובוודאי לא יאיים על מובילי הקבוצה, אך מצד שני, מציע המוקה ג'יפון אופנתי מעוצב ומרשים, מאובזר למדי ובעל בטיחות מושלמת היכול להוות חלופה לרכבי הפנאי היקרים יותר כמו יונדאי IX35 וקיה ספורטאז' הפופולרים, כשלצד מחיר זול יותר מהם, מציע מידות קומפקטיות יותר המאפשרות תנועה עירונית וביצוע חניה קלים יותר, ההופכים את הרכב לידידותי יותר ופחות מאיים בעיקר עבור אלו החוששים מכלי רכב בעלי מידות גדולות. פחות מחודשיים לשיווק בארץ, נמכרו כ- 100 מכוניות, המבטיחים שלא מדובר בדגם נוסף שלא נראה על הכבישים, אולם לדעתנו, גרסה פחות מאובזרת עם תג מחיר נמוך משמעותית יכלה להפוך אותו לאחת העסקאות היותר טובות בשוק הג'יפונים, כי בשורה התחתונה מדובר בקרוסאובר מצוין שלוקה במחיר גבוה.

אופל מוקה ( wheel )

אופל מוקה ( wheel )