אופל קורסה 2015 – מבחן דרכים

אופל קורסה 2015 מציעה התקדמות נאה בכל ההיבטים מול הקורסה היוצאת, אולם מתקשה להתבלט עקב ביצועים וצריכת דלק ממוצעים בלבד לקטגוריה.

ששי כהן 24 ביול, 2015
אופל קורסה החדשה 2015

8 שנים לאחר שהוצג הדור הקודם של אופל  קורסה, חשפה בשנה שעברה אופל את הקורסה החדשה, עימה מקווים באופל לתת תשובה למתחרות החדשות בקטגוריית הסופר-מיני, שזוכות למכירות גבוהות בהרבה. למרות הצהרת החברה של דור חדש לגמרי, הדור החמישי של הקורסה נשען בכבדות על הדור הרביעי שהוצג כבר ב-2006 ונראה יותר כמתיחת פנים מקיפה לדגם, ובמיוחד כאשר מנועי הטורבו החדשים של החברה, נותרו לעת עתה מחוץ להיצע הדגמים בארץ.


אופל קורסה החדשה 2015-מאמצת את שפת העיצוב החדשה של אופל

אופל קורסה החדשה 2015-מאמצת את שפת העיצוב החדשה של אופל


בכל  הנוגע לעיצוב החיצוני, מספקת הקורסה החדשה עיצוב נעים לעין, עם חזית המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של אופל, אותה ראינו גם באופל אדם המקסימה, המקנה לרכב חזית מודרנית ומושכת. בצידי הרכב מסתפקת הקורסה בעדכון של עיצוב הדור הקודם, מה שמקנה לה מראה לא ממש חדשני ומאחור רושמת המכונית עיצוב מחודש בסגנון האחות הגדולה יותר אופל אסטרה. בשורה התחתונה, מדובר במכונית נאה ונעימה למראה, אך רחוקה מלסובב ראשים ומסתפקת במראה שמרני יחסית. בכל הנוגע למידות החיצוניות, שומרת הקורסה החדשה כמעט בדיוק על אותן המידות של הדור היוצא, אך יאמר לזכותה שהיא היתה בעבר ונותרה גם בדור החדש אחת המכוניות המרווחות ביותר בקטגורית הסופר-מיני. בצד השימושיות, מציעה המכונית תא מטען בנפח 285 ליטר המאכלס בקלות קניות שבועיות מהסופר ואף יותר, ובתוך המכונית נרשמים שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות.
אופל קורסה החדשה 2015- תא מטען נדיב יחסית ונוח להטענה

אופל קורסה החדשה 2015- תא מטען נדיב יחסית ונוח להטענה


בתוך תא הנוסעים, מדובר כבר בסיפור אחר לגמרי: את עיצובה המיושן של סביבת הנהג של הדור הקודם, מחליף עיצוב חדש ומודרני, גם כאן עם נגיעות עיצוב בסגנון האדם, כשלצד העיצוב נרשם גם שדרוג ניכר של איכות החומרים וההרכבה, עם לוח שעונים שבחלקו העליון עונד פלסטיק רך ונעים למגע, שנחשב אפילו לנדיר יחסית בקטגורית הסופר-מיני, הגה בציפוי עור נעים למגע, ואפילו בד משולב בדיפון הדלתות, פריט שלצערינו נעדר מתפריט חלק לא קטן מהמתחרות. אבזור הרכב כולל כסטנדרט : 4 חלונות חשמל ( האחוריים בהתקנה מקומית ), מראות צד מתקפלות חשמלית, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו- AUX, דיבורית BT מקורית, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הגה בציפוי עור, מזגן מכאני, 6 כריות אוויר ומערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים ולמכונית ציון של 4 כוכבים בממבחן הריסוק האירופאי.
אופל קורסה החדשה 2015- שדרוג משמעותי בעיצוב ואיכות תא הנוסעים

אופל קורסה החדשה 2015- שדרוג משמעותי בעיצוב ואיכות תא הנוסעים


אופל קורסה החדשה משווקת בארץ בשלב הראשון עם מנוע 1.4 ליטר 90 כ"ס, המוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעלות 5 הילוכים, ואוטומטית עם 6 הילוכים אותה לקחנו למבחן. למרות ירידה בדגם החדש בהספק המנוע מ-100 כ"ס ל- 90 כ"ס, הודות לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים במקום ארבעה עד כה, מספקת הקורסה ביצועים דומים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 13.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש לפי נתוני היצרן. למרות שמדובר בסה"כ בביצועים שמספקים למדי בחיי היום יום בכרך העירוני ומחוצה לו, מסתפקת הקורסה בציון בינוני למדי בסעיף הביצועים, לנוכח חלק גדול מהמתחרות שעברו למנועי טורבו ומספקות ביצועים טובים משמעותית. לצד אלה, מספקת הקורסה נסיעה נוחה מאוד ברוב סוגי הכביש, עם טיפול נאות במהמורות הכבישים השונות ושמירה על נוחות נסיעה טובה מהממוצע. בנוסף, מדובר גם במכונית שקטה יחסית, כל עוד ולא תנסו לסחוט ממנה ביצועים ספורטיביים יותר, דבר שיגרום ליותר רעש וצריכת דלק ופחות לתאוצות אמיתיות, למרות שמכלולי הקורסה מספקים ללא ספק יכולת לאכלס מנוע חזק ונמרץ יותר ואחיזת הכביש של הרכב גבוהה ומשרה ביטחון, למרות הגה בעל תגבור חשמלי שדי מנותק מהכביש מצד אחד, אך נעים מאוד וקליל לנהיגה בתנועה עירונית ( בין השאר הודות למתג CITY ההופך את ההגה לקל מאוד לשימוש ). את סעיף הנהיגה סוגרת הקורסה בתחנת הדלק שם נרשם בימי המבחן תצרוכת דלק של 12.8 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים לא מאומצים ושילוב של נהיגה עירונית צפופה לצד מספר שיוטים נינוחים בכביש המהיר. בסה"כ מדובר בצריכת דלק סבירה לרכב קטן, אך רחוקה ממובילות הקטגוריה.
אופל קורסה החדשה 2015-מהצד מזכירה למדי את הקורסה היוצאת

אופל קורסה החדשה 2015-מהצד מזכירה למדי את הקורסה היוצאת


לסיכום
אופל קורסה החדשה 2015 נכנסת לשוק מכוניות הסופר-מיני העמוס בו מתמודדות כיום שלל מכוניות חדשות ומודרניות שעשויות לעשות לה חיים לא קלים. לזכותה, עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים איכותי ומאובזר יחסית ואף מרווח לנוסעים מהמקובל בקטגוריה. בצד החובה, נרשמת יחידת כח בעלת ביצועים וצריכת דלק סבירים בלבד, מה שנקווה שבהמשך ישתנה עם הגעת דגמי טורבו של המכונית שמשווקים בחו"ל ומסייעים לביצועים וצריכת דלק מרשימים יותר. במחיר של 104 אלף ש"ח בו מוצע כיום הדגם, היא הפכה להיות מעט יקרה, בשל חלק מהמתחרות החדשות שנחתו לאחרונה בארץ ומוצעות כיום ב-100 אלף ש"ח ומטה. בהתחשב בשער היורו הנמוך כיום, הפחתת המחיר לכיוון ה-95,000 ש"ח יכולה להפוך אותה לדעתנו לתמורה טובה משמעותית לכסף.