ארוך טווח: נפרדים מיונדאי i10 אחרי חצי שנה

9,000 ק"מ, 0 תקלות, 12 ק"מ לליטר בממוצע, תאונה קלה עם מרצדס E קלאס שנזקקה לגרירה (אנחנו לא !) ושביעות רצון מלאה. מסכמים חצי שנה ונפרדים מיונדאי i10.

ששי כהן 08 בדצמ, 2016

חצי שנה לאחר שנחתה אצלנו יונדאי i10 אוטומטית למבחן דרכים ארוך טווח, החזרנו בחודש החולף את מכונית המיני הפופולרית של יונדאי חזרה ליבואן והגיע הזמן לסכם את התקופה בה שהתה בחברתנו. כמה היא היתה נוחה, כמה דלק היא שרפה, מה עלויות התחזוקה שלה, ועד כמה היא מסוגלת גם לשרת משפחה בת 5 נפשות בעלת תקציב מוגבל? (מסתבר שזה אפשרי), בכתבה שלפניכם.




חרשה את כל הארץ בחצי שנה בשימוש משפחתי מלא חרשה את כל הארץ בחצי שנה בשימוש משפחתי מלא
אמינות
במהלך חצי השנה בה שרתה אותנו במבחן ארוך טווח, עברה ה-i10 כ-9,112 ק"מ, נתון שאמנם אינו גבוה ביחס למבחנים ארוכים, ובוודאי לא מספיק כדי לעמוד על אמינותה, אך עדיין מכובד כדי להכיר אותה מצוין ולספר על החיים איתה מכל הבחינות. יחד עם זאת, הדור הנוכחי של ה-i10 משווק כאן כבר 3 שנים, ומפגין עמידות ואמינות גבוהה למדי, וכך גם רכב המבחן שהציג בחצי שנה הראשונה לחייו אמינות מושלמת, וללא צורך כלל בהגעה למוסך.
בטיחות: מה קורה שיונדאי i10 מעורבת בתאונה עם מרצדס E קלאס
והיתה גם תאונה קלה… במהלך נסיעה עירונית במתחם צפוף, מונית מסוג מרצדס E200 שעצרה בצד שמאל (בכביש חד סטרי) להוריד נוסעים, אחד הנוסעים החליט לצאת מהמושב האחורי בצד ימין ובאופן מסוכן לכביש וזאת מבלי להתסכל אם רכב מגיע מאחור. התוצאה: דלת המונית נפתחה הישר אל מראת הצד של ה-i10 שלנו וגרמה לשבירה חלקית של כיסוי מראת הצד. באופן מפתיע המרצדס נזקקה לחילוץ מהמקום. מדוע? הזווית בה פגעה הדלת האחורית של המרצדס במראת הצד, גרמה לדלת המונית להתעקם קלות ואף למחוץ את הדלת הימנית הקדמית באופן שקשה לה להיפתח עקב תזוזה קלה כנראה של הקורה האמצעית.
תאונה קלה עם מרצדס E200 : המונית נזקקה לחילוץ עקב דלת שהתעקמה ולא נסגרה. היונדאי נזקקה לכיסוי מראה חלופי תאונה קלה עם מרצדס E200 : המונית נזקקה לחילוץ עקב דלת שהתעקמה ולא נסגרה. היונדאי נזקקה לכיסוי מראה חלופי
מעבר לכך, מדובר במכונית בטוחה עם ציון של 4 כוכבים שמאפיין את מרבית המתחרות כיום בסגמנט.
צריכת דלק
התלונה אולי היחידה שיש לנו להעיר על ה-i10 נוגעת לסעיף תצרוכת הדלק. בתחילת הדרך שכל הנסיעות היו עירוניות, נעה צריכת הדלק של המכונית סביב ה-10 ק"מ לליטר וזאת עם רגל קלה יחסית על דוושת הגז. כשהלכו והתרבו הנסיעות מחוץ לעיר, השתפרה צריכת הדלק ונעה סביב ה-13.5 ק"מ לליטר, כאשר בנסיעה לאילת בהרכב משפחתי מלא הפגינה המכונית כ-15 ק"מ לליטר בממוצע. בשורה התחתונה, ניתן לצפות למשהו כמו 12 ק"מ לליטר בממוצע למי שתמהיל נסיעותיו מחולק בערך שווה בין נסיעות בין עירוניות לעירוניות.
ת"א אילת ב-122 שקל ת"א אילת ב-122 שקל
נוחות, שימושיות
כמה קטנה, ככה גדולה: יונדאי i10 אמנם משתייכת לקטגוריית המיני, אך נהנית ממידות המציבות אותה בין הגדולות בקטגוריה, ובשונה ממרבית מכוניות המיני המשווקות בארץ עם 4 מקומות בלבד, ליונדאי 5 מקומות, ומסוגלת לאכלס גם ללא בעיות צפיפות מיוחדות משפחה (זוג + 3 ילדים קטנים) כל עוד והילדים לא תינוקות ונזקקים לעגלה גדולה, או ליותר משני מושבי בטיחות. עם 252 ליטר בתא המטען, ומבנה האצ'בק 5 דלתות המאפשר גם קיפול המושב האחורי והעמסת פריטי מטען לא שגרתיים, מספקת ה-i10 גם שימושיות טובה בחיי היום יום, כאשר קניות משפחתיות בסופר נכנסות ללא כל בעיה בתא המטען וכך גם פריטים גדולים משמעותית שהובלו ברכב עם קיפול המושב האחורי.  מעבר לכך, גם בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית שלל מחזיקי כוסות, ומגוון תאי אחסון, כולל תא כפפות גדול יחסית.
מרכב 5 דלתות שימושי מאפשר העמסת פריטים חריגים בקלות מרכב 5 דלתות שימושי מאפשר העמסת פריטים חריגים בקלות
בכל הנוגע לנוחות, מציעה המכונית נוחות נסיעה טובה מהמקובל בקרב מכוניות המיני, עם ריסון מרשים של תחלואי הכביש ותחושה שמדובר במכונית מקטגוריה גדולה יותר ולא מכונית מיני זולה, ולזכותה גם תא נוסעים מבודד היטב ושקט מרעשי חוץ ומנוע ביחס למרבית המתחרות.
יונדאי i10 : תא נוסעים נעים מאוד לשהייה, מאובזר ואיכותי יונדאי i10 : תא נוסעים נעים מאוד לשהייה, מאובזר ואיכותי. גיר אוטומטי פלנטרי מהסוג המבוקש בארץ
מנוע, גיר
בחזיתה של ה-i10 שוכן מנוע בנפח 1.25 ליטר המפיק 87 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד. מדובר ביחידת כח וותיקה יחסית של היצרן, אשר מצד אחד אמנם סובלת ממיעוט יחסי של הילוכים בתיבה האוטומטית, אך מצד שני נחשבת לאמינה מאוד. אחת הסיבות העיקריות דווקא להצלחת ה-i10 במכירות בארץ, נעוצה דווקא בשידוכו של המנוע לתיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית מהסוג שכולם אוהבים ולא לגיר אוטומטי-רובוטי שכבש כמעט את כל קטגוריית המיני. (כיום מתוך 13 מכוניות מיני המשווקות בארץ, רק ל-3 יש גיר אוטומטי קלאסי, וכל השאר עברו לגיר רובוטי חד מצמדי שהרבה פחות נעים לנהיגה).
מכונית מיני עם מידות של סופר-מיני מהעבר. מכונית מיני עם מידות של סופר-מיני מהעבר.
מכונית המיני האוטומטית הנבחרת?
5,564 לקוחות בחרו מתחילת השנה ביונדאי i10, נתון ההופך אותה למכונית המיני השניה הנמכרת ביותר בישראל. לזכותה של ה-i10 עיצוב חיצוני ופנימי נאה, תא נוסעים מרווח עם יכולת לאכלס 5 נוסעים, תיבה אוטומטית פלנטרית מהסוג שרוב הלקוחות אוהבים (גיר שהופך להיות נדיר יותר משנה לשנה בסגמנט), ונסיעה נוחה ושקטה ביחס למקובל בקטגוריה. נקודת הביקורת היחידה, נרשמת בסעיף תצרוכת הדלק, שם הפגינה אצלנו ה-i10 ממוצע של 12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נתון שאולי אינו מספק כשמדובר במכונית מיני, אך חשוב להדגיש שגם המתחרות שלה המצוידות בגיר אוטומטי (ולא רובוטי) מציעות נתון דומה. אם תוסיפו לחבילה הכוללת את מוניטין האמינות, שמירת הערך והסחירות הטובים המתלווים לדגם בישראל, מדובר לדעתנו במכונית המיני האוטומטית הטובה כיום בישראל.




קישורים:
יונדאי i10 מבחן ארוך טווח – עדכון חודש 1- מבחן מלא
יונדאי i10 מבחן ארוך טווח – עדכון חודש 2 – המבחן המשפחתי
יונדאי i10 מבחן ארוך טווח – עדכון חודש 3 – מחירי טיפולים ואחזקה
יונדאי i10 מבחן ארוך טווח – עדכון חודש 4 – מבחן השימושיות
יונדאי i10 מבחן ארוך טווח – עדכון חודש 5 – ת"א-אילת ב-122 שקל