בקרוב בארץ? הונדה סיוויק טורבו 1.0 ליטר

הונדה חושפת פרטים נוספים על הסיוויק החדשה שתגיע לארץ בחודשים הקרובים. בתפריט: מנועי טורבו 1.5 ליטר 182 כ"ס ו- 1.0 ליטר 129 כ"ס המשודכים לתיבות ידניות ואוטומטיות.

ששי כהן 25 בינו, 2017

אחת המשפחתיות המעניינות שצפויות לנחות כאן במחצית הראשונה של השנה, היא הונדה סיוויק החדשה, שאמורה להציג שדרוג של ממש מול הדור הנוכחי, יחד עם הבטחה לחווית נהיגה כפי שהציעו דגמי העבר של הסיוויק, שקצת נשכחו בשנים האחרונות. כעת מפרסמת הונדה פרטים נוספים על הסיוויק האצ'בק טורבו החדשה, שתגיע אלינו כמו הדגם הנוכחי ממפעל החברה באנגליה, ועתידה להיות מבוקשת יותר בארץ מגרסת הסדאן.




לצד שלדה חזקה וקלה יותר, יצוידו כל דגמי הסיוויק במנועי טורבו חדשים, המבטיחים שיפור ניכר בביצועים, בתצרוכת הדלק ובפליטת המזהמים מול גרסת ה- 1.8 ליטר ששווקה כאן בדור הנוכחי והקודם. דווקא הדגם שעתיד להיות הפופולרי בארץ, הינו הסיוויק טורבו 1.0 ליטר, המצוידת במנוע בנזין 3 צילינדרים, הזרקה ישירה, המפיק 129 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, שיוצע בשילוב לתיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית רציפה. בניגוד למשפחתיות 1.0 ליטר טורבו (פורד פוקוס וסקודה אוקטביה לדוגמה) שלא הגיעו עד כה לארץ, נראה שגרסת הטורבו 1.0 ליטר של הסיוויק כן תגיע לארץ, במטרה להתחרות בעיקר בסגמנט המשפחתיות בדגמים חזקים כמו טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה, כאשר הסיוויק 1.5 ליטר טורבו 182 כ"ס, שצפויה להיות יקרה יותר משמעותית, תפנה בעיקר לקהל פרטי המחפש אחר ביצועים וחווית נהיגה.
הונדה סיוויק 2017 החדשה הונדה סיוויק 2017 החדשה
הדור העשירי של הסיוויק גם יהיה מרווח משמעותית מהדור היוצא, כאשר 2 הדגמים (סדאן והאצ'בק) פותחו על אותה שלדה ומיישרים קו עם מובילות הקבוצה עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, המבטיח תא נוסעים מרווח משמעותית מהדור הנוכחי, לצד תא מטען שצמח גם הוא ועומד על 478 ליטר מרשימים בגרסת ההאצ'בק. נתוני ביצועים לא נחשפו לעת עתה, למעט תצרוכת הדלק שעומדת על 21.2 ק"מ לליטר בדגם ה- 1.0 ליטר ו- 17.2 ק"מ לליטר בדגם ה-1.5 ליטר.
הונדה סיוויק 2017 החדשה הונדה סיוויק 2017 החדשה
הונדה חושפת גם את מפרט האבזור של הסיוויק האצ'בק החדשה המיועדת לשוק האירופאי (וגם אלינו). גרסת ה- 1.0 ליטר טורבו תשווק ב-4 רמות גימור, כאשר כבר הבסיסית " סיוויק S" תוצע עם חבילת הבטיחות "Honda SENSING", הכוללת: חיישני אורות, התראה על סכנת התנגשות, בלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב, היגוי אקטיבי המסייע בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד. רמת ה- Elegance, שסביר שתהיה הפופולרית בארץ, כוללת גם את מערכת המולטימדיה המקורית של הונדה מהדור החדש (Honda Connect 2), בעלת מסך "7 ותמיכה באפל ואנדוראיד, בקרת אקלים כפות אזורים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, חישוקי "17, מצלמת רוורס ועוד.
גרסת ה- 1.5 ליטר תוצע ברמות אבזור גבוהות יותר, כאשר כבר גרסת הבסיס " ספורט" כוללת מעבר למה שמציעה גרסת האלגנס של דגם ה- 1.0 ליטר, גם חישוקי "17, יציאת מפלט כפולה, תאורה ראשית מסוג LED, וחבילת עיצוב ספורטיבית הכוללת ספוילר אחורי, חצאיות צד ופגושים ספורטיביים יותר. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שמפרט הגרסאות הישראליות עשוי להשתנות.
הונדה סיווק החדשה תגיע ככל הנראה לארץ לקראת אפריל-מאי 2017.