הונדה ג'אז החדשה במבחן דרכים

הונדה ג'אז החדשה משדרגת עוד יותר את המרווח, האבזור והבטיחות ולקינוח מציעה אף מחיר חדש וזול משמעותית מבעבר. מציתה את הדמיון?

ששי כהן 10 בדצמ, 2015
הונדה ג'אז החדשה

בסיום שנה לא פשוטה עבור מותג הונדה בישראל בה צנחו מכירות המותג בכ-35% לעומת אשתקד, נרשמת נקודת אור במכירות המותג עם הצטרפותה של הונדה ג'אז החדשה להיצע. לצד מגוון דגמים שמתחיל להתיישן ומתקשה לעמוד בתחרות הגדולה בשוק, מציעה הג'אז החדשה מכונית סופר-מיני מודרנית שמסוגלת להסתכל לטובות שבמתחרות בלבן של העיניים, ולשם שינוי עונדת גם תג מחיר תחרותי. וכשמדובר בהונדה מודרנית עם תג מחיר שלא בשמיים, הלקוחות מתחילים לחזור. עובדה. בחודש החולף שהיה החודש הראשון והמלא לשיווקה של הג'אז החדשה, הפכה המכונית להיות הדגם הנמכר ביותר של הונדה בארץ עם 356 מסירות שהשאירו הרחק מאחור אפילו את הסיוויק. כל שנותר לקוות הוא, שהיבואן הפנים את חשיבות התמורה למחיר ויתמחר גם את ה- HRV החדש שינחת כאן עוד החודש במחיר תחרותי ויסלול את דרכה של הונדה בחזרה לצמרת.

הונדה ג'אז החדשה- עיצוב מודרני ונאה אך לא מסובב ראשים

הונדה ג'אז החדשה- עיצוב מודרני ונאה אך לא מסובב ראשים

מבחוץ

בכל הנוגע למראה החיצוני, שומרת הג'אז החדשה על המבנה הקופסתי המוכר, שזוכה לעיצוב חיצוני חדש שאמנם לא מסובב ראשים מצד אחד, אך בהחלט חמוד ונאה לעין. הדור השלישי של הג'אז יושב על פלטפורמה חדשה של הונדה, ומציע אף מרכב ארוך יותר מבעבר שתורם לצמיחה נוספת במרווח לנוסעים, לצד הגדלת נפח תא המטען. עם 3.99 מטר באורך, 1.69 מטר רוחב, 1.52 מטר גובה ובסיס גלגלים של 253 ס"מ, מציעה הג'אז כמו קודמתה את אחד מתאי הנוסעים המרווחים ביותר שתוכלו למצוא כיום בקרב מכוניות הסופר-מיני, עם מרווח מכובד לנוסעים הן מלפנים והן מאחור, מושבי ה- Magic Seats האחוריים שמסייעים לשלל אפשרויות העמסה מקוריות, לצד תא מטען בנפח 354 ליטר, הצומח עד 1,314 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים לרצפה שטוחה.

הונדה ג'אז החדשה - תא מטען גדול ביחס למתחרות

הונדה ג'אז החדשה – תא מטען גדול ביחס למתחרות

תא נוסעים, אבזור

כניסה לקבינה, חושפת סביבת נהג חדשה בעלת עיצוב מודרני, אך יחד עם זאת מעט מבולגנת. בהונדה משום מה כנראה התעקשו לשמר את קווי העיצוב הכלליים של הדור היוצא, ויצא משהו שמעט מבולגן לעין, ורווי משטחי פלסטיק קשיחים למגע וללא חומרים רכים. יחד עם זאת, הנדסת האנוש שופרה וכך גם האבזור ששופר משמעותית בדגם החדש וכולל כסטנדרט ( רמת גימור Trend ) : מערכת Start&Stop לחיסכון בדלק, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני גשם ואורות, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו-AUX, דיבורית מקורית ותאורת LED קדמית ליום. האבזור הבטיחותי כולל כסטנדרט מערכת התראת לחץ אוויר בצמיגים, 6 כריות אוויר ומערכת בלימה עירונית אקטיבית, המזהה אפשרות לתאונה במהירויות עירוניות ובולמת עצמאית את הרכב אם קיים חשש לתאונה. לצד אלה, מתהדרת המכונית בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי לפי התקנים החדשים והמחמירים יותר.

הונדה ג'אז החדשה - מרווח מצויין לנוסעים גם מאחור

הונדה ג'אז החדשה – מרווח מצויין לנוסעים גם מאחור

רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה 'Comfort', כלל בנוסף : חימום וקיפול חשמלי למראות הצד, חישוקי סגסוגת "15 ואת מערכת המולטימדיה המקורית המבוססת אנדרואיד " Honda Connect " הכוללת מסך מגע "7, מצלמת רוורס, רדיו אינטרנטי, גלישה ברשת ועוד. לצד אלה, כוללת רמת הגימור הגבוהה גם שדרוג של ממש בבטיחות עם מערכות זיהוי תמרורים, מערכת התראת התנגשות מלפנים ומערכת התראה על סטייה מנתיב שפועלות היטב במבחן המציאות ואינן מטרידות יתר על המידה. מה חסר לנו ? כרגיל בהונדה, גם ברמת הגימור הגבוהה כאן, לא תמצאו ציפוי עור להגה שיכל להפוך את האחיזה בו לנעימה יותר ולסייע למראה קצת יוקרתי.

הונדה ג'אז החדשה - האבזור שופר משמעותית כולל מפרט בטיחותי מרשים

הונדה ג'אז החדשה – האבזור שופר משמעותית כולל מפרט בטיחותי מרשים

על הכביש

בשונה מהדגם הקודם שכיכב בארץ בעיקר בגרסה ההיברידית שלו, הג'אז החדשה משווקת בשלב הראשון רק עם מנוע בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר המפיק 102 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.54 קג"מ ב- 5,000 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית-רציפה עם 7 הילוכים אותה קיבלנו למבחן. בדומה לדגמי הונדה מהשנים האחרונות, גם במקרה של הג'אז, מכוונת המכונית ליותר חיסכון בדלק והתנהגות בטוחה ושלווה ופחות לביצועים והתנהגות כביש ספורטיבית. על הכביש מציעה הג'אז התנהגות נעימה, נינוחה ואף שקטה עם ביצועים מספקים עבור מרבית הלקוחות ואפילו מציעים שיפור קל בביצועים ביחס לדגם היוצא עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 12 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש לפי נתוני היצרן. עבור הקהל הוותיק של הונדה שמצפה למצוא כאן ביצועים מרגשים, מעבר למצב ספורטיבי בתיבה ותפעול ההילוכים מההגה אמנם יהפוך את הרכב להרבה יותר מגיב ללחיצה על דוושת הבנזין ואפילו קצת יותר מהיר, אבל ביצועים של ממש לא תמצאו כאן, ותיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה לא תסייע כאן ואפילו תצרח קלות שתרחמו עליה. במקום זה, מציעה הג'אז נוחות נסיעה משופרת, התנהגות כביש רהוטה יותר ותצרוכת דלק מרשימה שעמדה על 16.6 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן.

הונדה ג'אז החדשה - ההונדה הנמכרת ביותר בישראל כיום

הונדה ג'אז החדשה – ההונדה הנמכרת ביותר בישראל כיום

שווה את הכסף? 

הונדה ג'אז תמיד היתה מהיקרות ביותר בסגמנט הסופר-מיני בארץ וגם יכולותיה הנאות התקשו להצדיק את מחירה הגבוה. הדור השלישי של הג'אז שנחת לאחרונה בארץ, משדרג עוד יותר את יתרונותיו המסורתיים של הדגם ( תא נוסעים מרווח ויחידת כח חסכונית ) ומוסיף להם מפרט בטיחותי מתקדם, בטיחות מושלמת עם ציון מלא במבחן הריסוק האירופאי, אבזור נדיב מבעבר ולקינוח גם מחיר טוב משמעותית שצנח ב-10,000 ש"ח מול הדגם היוצא ומתחיל ב- 102,900 ש"ח לדגם האוטומטי הבסיסי, או תוספת של 3,000 ש"ח בלבד לדגם המאובזר שמשפרים נפלאות את התמורה לכסף. כשמוסיפים לחבילה הכוללת את מוניטין האמינות והסחירות הטובים של הונדה, מתקבלת כאן מכונית סופר-מיני טובה מאוד שאולי לא מציתה את הדמיון ( בתחום הביצועים ), אך בהחלט עושה את העבודה ואף מעבר לכך, ושלא תתקשה לגייס קהל מעריצים גדול.