הונדה חוגגת: 300 מיליון אופנועים

הונדה, יצרנית האופנועים הגדולה בעולם, חגגה אתמול ביפן את ייצורו של האופנוע ה-300 מיליון ! מאז החל הייצור בשנת 1949 עם ההונדה Dream Type-D האגדי.

ששי כהן 26 בנוב, 2014
הונדה חוגגת 300 מיליון אופנועים

300 מיליון אופנועים! כן, זה לא טעות: שלוש מאות מיליון אופנועים. הונדה, יצרנית האופנועים הגדולה בעולם, חגגה אתמול ביפן את השלמת ייצורו של האופנוע ה-300 מיליון מתוצרתה. נכון להיום מייצרת הונדה אופנועים ב -33 מפעלים שונים הפרושים ב-22 מדינות בעולם. ייצורו של האופנוע ה- 300 מיליון הוא "אבן דרך" חשובה שנרשמת 66 שנה מאז שנת 1949, אז החלה הונדה בייצור המוני של אופנועים. בישראל משווק המותג באופן סדיר החל משנת 1993.



הדגם הראשון שייצרה הונדה אופנועים לפני 66 שנים היה ה- Dream Type-D שהיה בעל מנוע שתי פעימות בנפח 98 סמ"ק, מקורר אוויר. האופנוע ה-300 מיליון שיצא מפס הייצור של הונדה, הוא ה- GoldWing אשר יוצר במפעל הראשי של הונדה אופנועים בקוממוטו שביפן וזכה למהדורה מיוחדת של הדגם לרגל 40 שנה לייצורו.

הונדה - האופנוע ה- 300 מיליון והאופנוע הראשון משנת 1949

הונדה – האופנוע ה- 300 מיליון והאופנוע הראשון משנת 1949


עוד נתונים על הונדה
הונדה היא יצרנית האופנועים הגדולה בעולם מזה 40 שנה.
בשנת 2013 הונדה מכרה 16.8 מיליון אופנועים בעולם, עלייה של 8.7% בהשוואה לשנת 2012 .
היסטוריית ייצור האופנועים של הונדה, מתחילה כאמור ביפן, בשנת 1949. לאחר מלחמת העולם השנייה, סויצ'ירו הונדה מזהה את הצורך בתחבורה זולה ובסיסית ומקים את "הונדה מוטור" – חברה לייצור אופניים בעלי מנוע עזר. לפני המלחמה היה הונדה בעליו של עסק לייצור בוכנות, שנהרס בזמן המלחמה.
מפעל הייצור הראשון של הונדה אופנועים שכן במבנה עץ צנוע. עשור לאחר מכן צמחה החברה והפכה ליצרנית המוכרת בכל העולם.
עד 1960 ייצרה החברה אופנועים בלבד. לאחר מכן החלה גם בייצור מכוניות קטנות שיועדו בעיקר לשוק היפני.
במהלך שנות ה-60 רשמה הונדה אופנועים התקדמות משמעותית בפיתוח טכנולוגיות ובמורכבות האופנועים שייצרה, אשר עמדו בשורה אחת מול האופנועים האירופאים שנחשבו לטובים ביותר באותה העת, ולעתים אף עלו עליהם.
באותן שנים הצטרפה הונדה כמשתתפת משמעותית במרוצי אופנועים ובעיקר במרוצי הגרנד פרי בהם השיגה ניצחונות בקטגוריות רבות.


בשנת 1963, החלה הונדה לראשונה לייצר אופנועים מחוץ ליפן, במפעל שהוקם בבלגיה. מאז הונדה הרחיבה את הייצור שלה למדינות רבות ברחבי העולם, מתוך התחייבות המבוססת על תשוקה רבת שנים לפיתוח טכנולוגיות וייצור אופנועים המתאימים לצרכיהם המגוונים של רוכבים ברחבי כל העולם.
ב-1969 השיקה הונדה את ה-CB750 – אופנוע כביש עם מנוע בעל ארבעה צילינדרים שהפגין עליונות בכח המנוע שלו, על פני האופנועים המתחרים. בכך הפכה הונדה ליצרנית האופנועים הגדולה בעולם וכך נשארה עד היום.
ב-1974 השיקה הונדה את הגולדווינג – אופנוע גדול ממדים המיוצר מאז ללא הפסקה בעיקר בארצות הברית. במהלך השנים נפח המנוע שלו הלך וגדל וכיום עומד על 1800 סמ"ק. השנה כאמור, חוגגת הונדה 40 שנה לייצורו של הגולדווינג.
בשנת 1992 הוכרה הונדה כמובילת קטגוריית אופנועי הספורט הגדולים בעודה משיקה את ה-CBR900RR שהיה אז אופנוע ספורט עם מנוע גדול, המתאפיין במשקל קל כשל אופנוע ספורטיבי קטן.
ולסיום, אתם מוזמנים לצפות ב 22 מפעלי הונדה ביפן חוגגים את האירוע.