הונדה סיוויק טורר מבחן דרכים

הונדה סיוויק טורר מצטרפת לקטגוריית הסטיישנים המתפתחת ומציעה עיצוב מפתה, תא מטען ענק ויחידת כח חזקה, אך גם מחיר גבוה מהממוצע. שווה את הכסף?

ששי כהן 22 באוג, 2014
הונדה סיוויק טורר ( wheel )

מיני מהפכה בתולדות הונדה סיוויק בישראל. לראשונה מאז החל השיווק של הדגם בשנת 1990, ניתן לרכוש גם גרסת סטיישן למכונית המשפחתית הפופולרית. עבור הונדה בעולם, מדובר גם כן בחידוש, שכן גרסאות סטיישן של הסיוויק שהיו נפוצות בשנות ה- 70 וה- 80, כמעט נכחדו כליל ב- 20 שנה האחרונות, ולמעשה יוצרו בכמויות קטנות יחסית עבור השוק האירופאי, ע"י מפעל הונדה בבריטניה. כעת, כל זה אמור להשתנות. הסיוויק סטיישן החדשה שנחשפה בדיוק לפני כשנה, פותחה במיוחד עבור השוק האירופאי חובב תצורת הסטיישן, והביקוש הגובר למכוניות סטיישן בארץ, סלל לה הפעם את הדרך גם לארץ הקודש.

הונדה סיוויק טורר ( wheel )

הונדה סיוויק טורר ( wheel )


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מפתיעה הסיוויק טורר עם אחד העיצובים המוצלחים ביותר בקטגוריה ואולי אפילו היפה ביותר בארץ. העיצוב, המבוסס על גרסת ה- 5 דלתות הפופולרית בארץ, נמתח ב- 24 ס"מ עם אורך של 4.52 מטר ומציע מרכב סטיישן קופה ייחודי ונאה מאוד. חבל רק שבשל הרצון לחסוך במחיר הרכב, לא מיובא הדגם עם חלונות מושחרים מאחור שהיו תורמים ללא ספק למראה אטרקטיבי יותר לצד הנוחות ליושבים בספסל האחורי. עם 1.77 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 260 ס"מ הזהים למידות גרסת ההאצ'בק, המרווח לנוסעים לא גדל כמעט, אך תוספת של 4 ס"מ בגובה המכונית ל- 1.48 מטר, מבטיחים בכל זאת תחושה אוורירית יותר בתא הנוסעים. את ההפתעה תמצאו דווקא בנפח תא המטען, שלמרות עיצוב הקופה- סטיישן הספורטיבי, מציע נפח של 573 ליטר שנופל בליטרים בודדים מגרסת הסטיישן של סקודה אוקטביה מובילת הטבלה. לצד הנפח המרשים, עם שפת הטענה שהונמכה ב- 13.5 ס"מ לטובת נוחות השימוש, קיפול מושבים לרצפה שטוחה היוצרים חלל אחסון מדהים, ואפשרות לקיפול ייחודי להונדה של המושבים האחוריים מדובר במכונית שימושית להפליא.
הונדה סיוויק טורר ( wheel )

הונדה סיוויק טורר ( wheel )


בתוך הקבינה, מציעה הסיוויק את אותו תא נוסעים המוכר מגרסת ה- 5 דלתות של הסיוויק שהפכה לגרסה הנמכרת ביותר בארץ בשנים האחרונות. העיצוב כבר אינו פורץ דרך כפי שהיה בעבר, אך בכל זאת, מרשים ועדיין נראה חללי משהו ביחס לממוצע אצל המתחרות. איכות החומרים גבוהה למדי, וכך גם איכות ההרכבה מרשימה. המושבים תומכים ונוחים הן מלפנים והן מאחור וההרגשה הכללית נעימה ומכובדת, אך מעט צפופה במושב האחורי לשלושה מבוגרים. לזכות הונדה, נוסיף שריפוד המושבים איכותי ונעים ונמצא ליגה אחת מעל למתחרות המצוידות כולן בריפודי מושבים " ליסינג " פשוטים, כאשר ההשקעה בדיפון תא הנוסעים נמצאת אפילו בתא הכפפות המרופד…
הונדה סיוויק טורר ( wheel )

הונדה סיוויק טורר ( wheel )


הסיוויק סטיישן משווקת בארץ ברמת גימור אחת " Comfort " הכוללת: בקרת אקלים דיגיטלית, דוושות העברת הילוכים מההגה, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, עם יציאות USB ו- AUX, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת פנים עשירה יחסית, מסילות גג, וחישוקי גלגלים "16. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, מערכת התראה על לחץ אוויר בצמיגים,מערכת עזר לזינוק בעליה ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. יחד עם זאת, קשה שלא להתרגז מכך שדאגו להתקמצן והדגם מציע גלגל הגה פלסטיק ללא ציפוי עור ושמשות אחוריות לא מושחרות, שהפכו לפריטים כמעט חובה במכוניות סטיישן בארץ.
הונדה סיוויק טורר ( wheel )

הונדה סיוויק טורר ( wheel )


מתחת למכסה המנוע, מצוידת הסיוויק סטיישן ביחידת הכח הוותיקה והמוכרת של החברה, הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר, המפיק 142 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מירבי של 17.7 קג"מ ב- 4,300 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים. למרות השימוש במנוע חזק יחסית, מציעה הסיוויק ביצועים ממוצעים למדי בקטגוריה עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מירבית של 205 קמ"ש לפי נתוני היצרן. עבור רכב העונה לשם " הונדה סיוויק " שהסלוגן שלו בעבר התבסס על " מציתה את הדמיון ", זה מעט מאכזב, למרות שמדובר בביצועים שאינם נופלים ממרבית המתחרות, ויספקו ללא ספק כ-90% מהלקוחות. לנו, זה הרגיש מעט מכונית כבדה. מעבר לכך, הדור הנוכחי של הסיוויק שפונה יותר מבעבר למשפחות ופחות לצעירים חובבי ביצועים, מספק רמת נוחות גבוהה למדי, עם מתלים המתמודדים היטב עם מרבית תחלואי כבישינו ומספקים נוחות נסיעה טובה, לצד בידוד טוב מרעשי מנוע וחוץ. בסעיף הדלק, בימי המבחן עמדה צריכת הדלק של המכונית על 11.5 ק"מ לליטר, בנסיעה שכללה שלל תנועה עירונית, אך גם שיוט נינוח בכביש המהיר.
הונדה סיוויק טורר - יחידת כח וותיקה ואמינה ( wheel )

הונדה סיוויק טורר – יחידת כח וותיקה ואמינה ( wheel )


בסיכומו של מבחן, עבור מחיר של 138,900 ש"ח שנחשב לאחד היקרים בקטגוריה, מספקת הונדה סיוויק טורר עיצוב מרענן ומפתה ביחס למתחרות, תא נוסעים מעוצב ואיכותי למדי ותא מטען ענק שמוסיף הרבה לשימושיות. בצד החובה: המרווח במושב האחורי לא מספק, האבזור מעט מאכזב ( הגה פלסטיק, חלונות אחוריים לא מושחרים ) ויחידת הכח הוותיקה מספקת צריכת דלק טובה אך לא מצטיינת. ובכל זאת, בסיכומם של כל הפרמטרים, בשילוב מוניטין אמינות מצויין וסחירות עתידית שתהיה כנראה טובה, לצד מבצעים מעת לעת שמציע היבואן ( מבצע נוכחי של מולטימדיה במתנה ועוד כמה דברים ), מדובר בשורה התחתונה במכונית סטיישן טובה למדי, גם אם מעט יקרה.

הונדה סיוויק טורר ( wheel )

הונדה סיוויק טורר ( wheel )