החל שיווק מאזדה CX-3 בישראל במחיר תחרותי

האם זאת המכונית שתקפיץ את מכירות מאזדה בישראל? מאזדה CX-3 נוחחת בישראל עם מנוע 2.0 ליטר 156 כ"ס החזק בקטגוריית הג'יפונים, אבזור עשיר כסטנדרט ותג מחיר שיחל מ- 134 אלף שקל.

ששי כהן 05 במרץ, 2017
מאזדה CX-3

חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, השיקה הבוקר את ה- CX-3 בחנות פופ-אפ אופנתית בקניון רמת אביב, באיחור אופנתי משיווק הדגם בעולם. הדגם נכנס לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים ויתחרה בדגמים כמו ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008, קיה נירו ובמידה מסוימת גם בטויוטה C-HR והונדה H-RV.




יותר משנתיים חלפו מאז שהחלה מאזדה לייצר את ה-CX-3, אשר ביקוש גבוה במיוחד לדגם בעולם, הקשה על היבואנית להביא את הדגם לארץ במחיר תחרותי. עם הרחבת הייצור לאחרונה במפעל נוסף של מאזדה ביפן, הורחב משמעותית כושר הייצור של הדגם והדרך נסללה גם ליבוא לישראל.
מאזדה CX-3 המבוסס על מכונית הסופר-מיני מאזדה 2, בעל מידות קומפקטיות עם 4.27 מטר באורך המכונית, 1.77 מטר רוחב, 1.55 מטר גובה ובסיס גלגלים של 257 ס"מ. הדגם ישווק בישראל עם מפרט קצת חריג בשוק הג'יפונים הקומפקטיים, עם מנוע 2.0 ליטר 156 כ"ס ו-20.8 קג"מ מסדרת ה- SKYACTIV החסכונית ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל יציע ה-CX-3 תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות, וצריכת דלק של 16.39 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן.
מאזדה CX-3 מאזדה CX-3
אבזור כל גרסאות ה-CX-3 יכללו את קונסולת ה-MZD CONNECT- מערכת המולטימדיה המקורית, תומכת בעברית, העושה שימוש בצג מגע מרכזי בגודל 7", ונשלטת בעזרת בקר פיקוד רב תכליתי. המערכת תומכת בלוטות' (כולל הודעות סמס) וכוללת גם מצלמת נסיעה לאחור ומערכת ניווט. עוד ברשימת האבזור הסטנדרטי: חישוקי סגסוגת קלה "16, שמשות כהות, מערכת בקרת אקלים, מערכת בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, התנעה ללא מפתח; מערכת שמע מקורית עם ששה רמקולים; שקעי USB ו-AUX; הגה מתכוונן  עם בקרי החלפת הילוכים, מתגי הפעלה למערכת השמע ועוד.
מאזדה CX-3 מאזדה CX-3
לצידה של רמת הגימור הבסיסית "ZOOM", תוצע גם רמת גימור גבוהה יותר "Pure White" הכוללת בנוסף פנסי חזית, תאורת יום ופנסים אחוריים מסוג LED, חישוקי סגסוגת קלה "18, עיטורי כרום בחזית ובצידי הדלתות, כניסה ונעילה ללא מפתח, צג תצוגה עילית המציג לנהג את כל הנתונים ההכרחיים מבלי להוריד את העיניים מהדרך: מהירות, ניווט, והתראות בטיחות, ריפודי עור לבנים (Pure White) בשילוב עור הפוך בצבע שחור עם דגשים אדומים.




אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט: מערכת SCBS הבולמת באופן אוטונומי ומערכת להתראה מפני סטייה מנתיב (LDWS), כאשר רמת הגימור הבכירה כוללת בנוסף גם: מערכת לאיתור שטחים מתים (BSM) עם התרעת תנועה צולבת בנסיעה לאחור ומערכת HBC להחלפה אוטומטית בין תאורת דרך רגילה לאלומות גבוהות. לדגם ציון של 4 כוכבים בריסוק במבחן האירופאי, אך לדברי היבואן, הדגם שמיובא לארץ וכולל את מערכות הבטיחות המתקדמות, היה אמור לזכות ב-5 כוכבים לפי EURONCAP.
מחירון מאזדה CX-3  :
מאזדה CX3 "זום" – 134,000 שקל
מאזדה CX3 "פיור וויט" – 145,000 שקל.