הכפתור – המערכת שעשויה להציל לכם את החיים

ייתכן ותאונת הדרכים הקטלנית שארעה בסוף השבוע האחרון בסמוך למעלה עקרבים, יכלה להסתיים אחרת אם היה מותקן ברכב לחצן המצוקה "הכפתור" ובעזרתו היה נוצר קשר מיידי עם כוחות ההצלה.

ששי כהן 08 במאי, 2017

"צלצלתי, סימסתי, כלום לא עבד", כך מתארת ציפי גדיש בראיון לאתר "וואלה" את רגעי האימה שחלפו עליה ברגע שהתהפך הרכב בו נסעה, יחד עם בעלה עוזי ז"ל, שנהרג בתאונה הקטלנית שאירעה בסוף השבוע האחרון בסמוך למעלה עקרבים.




התאונה המצערת שהתרחשה בסוף השבוע האחרון, מוכיחה שוב עד כמה חשוב הקשר המיידי עם כוחות החילוץ וההצלה, שהיו עשויים למנוע את התוצאה הטראגית של התאונה בה המתינו נוסעי הרכב שעות ארוכות לחילוץ , לאחר שמכשיר הסלולר שברשותם היה מחוץ לטווח הקליטה ולא אפשר יצירת קשר עם המשטרה ומד"א.
חשוב לזכור שעבור מקרים מצערים מהסוג הנ"ל, קיים כיום בשוק פיתרון בטיחותי העונה לשם "הכפתור", המהווה למעשה לחצן מצוקה בטכנולוגיית eCall המבוסס על חיישני זיהוי תאונה בזמן אמת, מערכת GPS ו- GSM המקושר למוקד חירום מקצועי הפועל 24/7 ולאפליקציה המאפשרת חיווי מלא בזמן אמת והיסטוריית נסיעות גם לבני המשפחה. כך למשל במקרה של תאונה חלילה,באזורים נידחים שללא כיסוי סלולרי, ניתן ליצור קשר מיידי בעזרת המערכת, שבהמשך עשויה להיות מצילת חיים הודות לקיצור משמעותי של זמן יצירת הקשר עם כוחות ההצלה, נתון שעשוי להיות קריטי לנפגעים ברכב.
מערכת הכפתור מאפשרת קשר קולי לרכב ללא צורך בנייד, הודות למערכת תקשורת מובנית במוצר כך שניתן לבצע שיחה עם האדם שנפגע על מנת לקבל פרטים, או להאזין לנעשה ברכב ולקבל תמונת מצב בזמן אמת, להרגיעו שנעשות כל הפעולות ההכרחיות להצלתו המהירה.  המערכת פועלת באזורים גם עם קליטה נמוכה, או חוסר קליטה הודות לטכנולוגיית GPS ו- GSM  המתבססים על תקשורת נתונים ועל כן, אינן מחייבות קליטה סלולארית לקיום שיחה.




כחלק מיתרונות המערכת, ישנם גם שימושים נוספים למערכת העשויים להפחית קצת מהחרדות שמלוות אותנו ביום יום. כך למשל, בעזרת אפליקציה המתלווה למערכת, במידה ומתעורר צורך לאתר בן, או בת משפחה ניתן להיכנס אל האפליקציה ולראות את המיקום האחרון- אידיאלי לילדים להורים מבוגרים, או לחילופין הורים לנהגים צעירים. היה והאפליקציה מהווה אתגר טכנולוגי עבור שכבת גיל מבוגרת, קיימת אפשרות לפנות אל מוקד החברה ולקבל את היסטוריית הרכב, לאחר קבלת אישור משטרתי.
מערכת מצילה חיים מהסוג הנ"ל, תהפוך אגב החל מינואר הקרוב (2018) למערכת חובה בכל רכב חדש שעולה לכביש באירופה, אך בארץ לעת עתה, משרד התחבורה לא מאמץ את התקנה האירופאית.
צילום תמונה ראשית: אתר HNN