המכונית החכמה שלכם, נפרצת בקלות

. "החדשנות, המחשוב ותעשיית ההייטק החודרים לעולם התחבורה מספקים לא מעט יתרונות, אך מצד שני הופכים אותנו ואת כלי הרכב שלנו לחשופים לפריצות שונות. כך לדברי בועז ממו, מנהל קהילת EcoMotion שהתכנסה היום לדון בבעיה.

ששי כהן 18 בפבר, 2014

עמותת EcoMotion, בשיתוף ביה"ס למדעי המחשב של אוניברסיטת ת"א, קיימה היום את כנס הסייבר לתחבורה הראשון בישראל – Transportation Cyber Security. הכנס עסק בנושא אבטחת מידע וסייבר בעולם הרכב, האיומים ודרכי ההתמודדות עם סכנות העתיד ל- "מכונית החכמה". בכנס נשאו דברים מספר מומחים המייצגים מספר תחומים בענף, בנושאי האיומים על רכבים ותשתיות, מגמות עולמיות בתחום, רגולציה והזדמנויות.
לדברי מומחים שונים וחוקרי ענף הסייבר, המכוניות המודרניות מצוידות כיום במיטב הטכנולוגיה בתעשית הרכב וכוללות שלל מערכות ( חלקן אלחוטיות ) המאפשרות מצד אחד ביצועים טובים יותר של המכונית, הפחתה בצריכת הדלק ופליטת המזהמים, ובטיחות טובה משמעותית מבעבר. מצד שני, לצד היתרונות, כבר היום ניתן לפרוץ לרכבים ותשתיות קריטיות מרחוק, והמעבר לרכבים אוטונומיים ומקושרים צפוי להחמיר את הבעיה ולהציב אתגרים ומכשולים בפני התפתחותה של התעשייה. כנס EcoMotion שהתקיים היום באוניברסיטת ת"א, עסק בנושא אבטחת מידע וסייבר בעולם התחבורה, האיומים ודרכי ההתמודדות עם סכנות העתיד.
בין דוברי הכנס: ארז קריינר, מי שהקים ועמד בראש רא"ם (הרשת הכללית לאבטחת מידע של השב"כ, הגוף הראשון בישראל שעסק בלוחמת סייבר) ונשיא Five C, ישראל רון מחברת ספוטם, לשעבר מנכ"ל טלרד וכיום אחד המומחים בישראל לקישוריות מכוניות (connected cars) זיו לוי מארילו שעוסקת באבטחת סייבר לרכבים, אריק אבוטבול מנתיבי ישראל, רם לוי חוקר ממנהלת הסייבר ועוד.