וולוו C30 היא מכונית שלא מספיק מוערכת בארץ וחבל . דווקא היום , עם מראה אטרקטיבי , יחידת כח חדשה ותג מחיר מקוצץ , היא אופציה בהחלט ראויה. אח… היא יפה… אפילו יותר ממה שראיתי בתמונות למיניהן . ולא , לא מדובר באיזה רכב חדש בארץ . מדובר במכונית קומפקטית יוקרתית המשווקת בארץ כבר 4…
ששי כהן17 ביונ, 2011
וולוו C30 היא מכונית שלא מספיק מוערכת בארץ וחבל . דווקא היום , עם מראה אטרקטיבי , יחידת כח חדשה ותג מחיר מקוצץ , היא אופציה בהחלט ראויה.
אח… היא יפה… אפילו יותר ממה שראיתי בתמונות למיניהן . ולא , לא מדובר באיזה רכב חדש בארץ . מדובר במכונית קומפקטית יוקרתית המשווקת בארץ כבר 4 שנים ואפילו עברה ניתוח קוסמטי לפני שנה וחצי . כזאת היא הוולוו C30 : מכונית קופה יוקרתית ומעוצבת , שמשום מה נשכחה קצת מאחור והפכה למחזה די נדיר בארצינו , עד כדי כך שבבניין המשרדים בו אני עובד , הפכה המכונית לסוג של אטרקציה בחנייה כאילו מדובר בדגם חדש שהגיע זה עתה לראשונה לארץ .
במקרה של ה C30 החדשה , סכין המנתחים שנגעה בפניה של המכונית , עשתה לה רק טוב. החלפת יחידות התאורה , הגריל והפגוש , העניקו לה חזות ספורטיבית ומרשימה המיישרת קו עם דגמי וולוו החדישים והסקסים כמו ה S60 וה XC60 ושחררה אותה באופן סופי מעיצוב דגמי וולוו של הדור הקודם .
וולוו C30
הכניסה לקבינה של ה C30 גורמת לאגו שלי להימתח ולדמיון להתחיל לפנטז במרץ . מבט מסביבי מגלה 4 מושבים נפרדים , אשר מעלים בי תהיות איזה עוד מכונית משווקת בארץ עם צמד כורסאות מאחור ולא ספסל , מה שמוביל אותי לפורשה פנמרה … הייתכן ויש לי כאן בייבי פנמרה ??? אני מתישב בכסא הנהג התומך והנח מאוד ומגלה שניתן להשיג תנוחת נהיגה מעולה עם שלל כיוונוני הכסא וההגה . הסקרנות לגבי המושבים הנפרדים מאחור , שולחת אותי לעבור לעורף ולהפתעתי , גם מבוגרים בעלי מידות סטנדרטיות יוכלו לשבת בנוחות די גבוהה יחסית לרכב קופה קומפקטי . בדרך לאחור אגב , אני נזכר שוב כמה דלתות הוולוו הזאת כבדות ומאסיביות . וולוו או לא ? בחברה אגב , ייחסו דווקא לדלתות הגדולות והעבות יתרון מעבר לבטיחות שלדבריהם מעניקים לרכב תיבת תהודה משופרת לרמקולים וסיוע ליצירת תא נוסעים אקוסטי . נו שיהיה.
וולוו C30
סביבת הנהג נותרה פחות או יותר כמו הדגם הקודם ולא זכתה לאיזה חידושים מסעירים . אמנם , הכל כאן בנוי טוב ומשכנע, אך שום דבר לא פורץ גבולות למעט מרכז הדשבורד הייחודי , בעל המשטח הדקיק השולט על שלל מתגי בקרת האקלים ומערכת השמע ומאפשר באופן ייחודי לוולוו תא עמוק ושימושי מאחוריו . כצפוי מוולוו , איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה .
אבזור הרכב גבוה יחסית וכולל כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם 8 רמקולים ויציאות לנגן ו USB, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מחשב דרך , בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית , הגה וידית הילוכים מצופים עור , דיפוני אלומיניום בתא הנוסעים ,תאורת פנים עשירה וחישוקי "16 קלים . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר , בקרות יציבות ומשיכה ומערכת מידע לנהג המספקת שלל התראות . קצת התאכזבנו לגלות שהמערכות הבטיחותיות המתקדמות של וולוו כמו המערכת ה CITY SAFETY המסייעת להימנע מתאונות במהירות של עד 30 קמ"ש ומערכת ה BLIS , המתריעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות הצד , נעדרות מההיצע גם בדגמים המאובזרים יותר.
וולוו C30
במסגרת מתיחת הפנים שעברה ה C30 החדשה , נוספה יחידת כח בסיסית חדשה להיצע המותאמת לדרישות העכשוויות של חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה . גרסת הבסיס אותה בחנו , מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 145 כ"ס ב 6,000 סל"ד ובעל מומנט של 18.9 קג"מ ב 4,500 סל"ד ומשודכת לראשונה לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים . למרות נפחו הגדול ובניגוד לשילוב עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים , הוא אינו כוחני מספיק וביצועים ספורטיביים אינם מצויים בלקסיקון שלו . גם נתוני התאוצה הרשמיים מדברים על 9.7 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 205 קמ"ש , ההופכים את ה C30 לרכב זריז ומהיר באופן כללי , אך עדיין לא ספורטיבי . אם חשקה נפשכם דווקא בביצועים חמים , מוצעת בארץ גם גרסת ה T5 המצוידת במנוע 2.5 ליטר ו 230 כ"ס , אשר ככל הנראה יספקו את מבוקשכם .
וולוו C30
נוחות הנסיעה לעומת זאת מצויינת . שלדת הוולוו סופגת היטב את שיבושיהם של הכבישים העירוניים והבין -עירוניים ורק מכות חזקות יוציאו אותה משלוותה . ברוב סוגי הדרך הפגינו מתליה פשרה מצויינת בין קשיחות לנוחות אשר יחד עם בידוד מצויין של רעשי החוץ והמנוע , מתקבלת נסיעה איכותית ונעימה אשר יחד עם קול המוסיקה שהתנגן ברקע , מצאתי את עצמי פתאום נהנה לנסוע לאט ולא ממהר לשום מקום .
שילוב הגיר הרובוטי והמנוע אגב מצוין . העברות ההילוכים חלקות ולא נרשמו כמובן שום טילטולים של המרכב או בעיות בזינוק בעליה . עם זאת , יחד עם השילוב הנ"ל , ציפיתי לקבל תצרוכת דלק שתהיה קצת מעל הממוצע . בפועל סיפקה המכונית במהלך המבחן תצרוכת דלק שנעה סביב 9 ק"מ לליטר וזאת עם רגל דווקא לא ממש כבדה על הגז . גם הציון הירוק רחוק מלהחמיא לה עם ציון של 14.
וולוו C30
וולוו C30 החדשה
וולוו C30 היא מכונית בעלת נוכחות מרשימה שאם הופעה חיצונית נמצאת גבוה בראש סדר העדיפויות שלכם , אפשר לסמן V גדול עליה ועצם היותה מחזה נדיר בכבישי הארץ , יסייע לכם להשיג את אפקט ההגעה הנדרש . היא מרווחת יחסית לגודלה , בטוחה ואיכותית ותעניק לכם נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר וסופגת ביקורת עיקרית רק בסעיף החיסכון בדלק אשר אינו עומד כמצופה ממנוע המתיימר להיות חסכוני ומשודך לגיר רובוטי כפול מצמדים . מחיר וולוו C30 בגרסה הנבחנת עומד על 179,000 ש"ח ממוצעים לקטגוריה ( אודי A3 , ב.מ.וו. סדרה 1 ) אשר תמורתם תקבלו מכונית קומפקטית יוקרתית , נוחה ומאובזרת אשר לא ממש נכשלת בסעיף מסוים. בשבועות האחרונים , היא אף הוצעה בהנחה של 15,000 ש"ח אשר הפכו אותה לעסקה מעניינת ואטרקטיבית למדי ולמרות שהמבצע הסתיים , הפרסום עדיין מופיע באתר וולוו . אבל לא בטוח שתקבלו את אותו מחיר . מה לעשות, לא כל דבר בטוח . גם אם מדובר בוולוו…