וולוו C30 מבחן דרכים

וולוו C30 היא מכונית שלא מספיק מוערכת בארץ וחבל . דווקא היום , עם מראה אטרקטיבי , יחידת כח חדשה ותג מחיר מקוצץ , היא אופציה בהחלט ראויה. אח… היא יפה… אפילו יותר ממה שראיתי בתמונות למיניהן . ולא , לא מדובר באיזה רכב חדש בארץ . מדובר במכונית קומפקטית יוקרתית המשווקת בארץ כבר 4…

ששי כהן 17 ביונ, 2011

וולוו C30 היא מכונית שלא מספיק מוערכת בארץ וחבל . דווקא היום , עם מראה אטרקטיבי , יחידת כח חדשה ותג מחיר מקוצץ , היא אופציה בהחלט ראויה.

אח… היא יפה… אפילו יותר ממה שראיתי בתמונות למיניהן . ולא , לא מדובר באיזה רכב חדש בארץ . מדובר במכונית קומפקטית יוקרתית המשווקת בארץ כבר 4 שנים ואפילו עברה ניתוח קוסמטי לפני שנה וחצי . כזאת היא הוולוו C30 : מכונית קופה יוקרתית ומעוצבת , שמשום מה נשכחה קצת מאחור והפכה למחזה די נדיר בארצינו , עד כדי כך שבבניין המשרדים בו אני עובד , הפכה המכונית לסוג של אטרקציה בחנייה כאילו מדובר בדגם חדש שהגיע זה עתה לראשונה לארץ .
במקרה של ה C30 החדשה , סכין המנתחים שנגעה בפניה של המכונית , עשתה לה רק טוב. החלפת יחידות התאורה , הגריל והפגוש , העניקו לה חזות ספורטיבית ומרשימה המיישרת קו עם דגמי וולוו החדישים והסקסים כמו ה S60 וה XC60 ושחררה אותה באופן סופי מעיצוב דגמי וולוו של הדור הקודם .

וולוו C30

וולוו C30

הכניסה לקבינה של ה C30 גורמת לאגו שלי להימתח ולדמיון להתחיל לפנטז במרץ . מבט מסביבי מגלה 4 מושבים נפרדים , אשר מעלים בי תהיות איזה עוד מכונית משווקת בארץ עם צמד כורסאות מאחור ולא ספסל , מה שמוביל אותי לפורשה פנמרה … הייתכן ויש לי כאן בייבי פנמרה ??? אני מתישב בכסא הנהג התומך והנח מאוד ומגלה שניתן להשיג תנוחת נהיגה מעולה עם שלל כיוונוני הכסא וההגה . הסקרנות לגבי המושבים הנפרדים מאחור , שולחת אותי לעבור לעורף ולהפתעתי , גם מבוגרים בעלי מידות סטנדרטיות יוכלו לשבת בנוחות די גבוהה יחסית לרכב קופה קומפקטי . בדרך לאחור אגב , אני נזכר שוב כמה דלתות הוולוו הזאת כבדות ומאסיביות . וולוו או לא ? בחברה אגב , ייחסו דווקא לדלתות הגדולות והעבות יתרון מעבר לבטיחות שלדבריהם מעניקים לרכב תיבת תהודה משופרת לרמקולים וסיוע ליצירת תא נוסעים אקוסטי . נו שיהיה.

וולוו C30

וולוו C30

סביבת הנהג נותרה פחות או יותר כמו הדגם הקודם ולא זכתה לאיזה חידושים מסעירים . אמנם , הכל כאן בנוי טוב ומשכנע, אך שום דבר לא פורץ גבולות למעט מרכז הדשבורד הייחודי , בעל המשטח הדקיק השולט על שלל מתגי בקרת האקלים ומערכת השמע ומאפשר באופן ייחודי לוולוו תא עמוק ושימושי מאחוריו . כצפוי מוולוו , איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה .
אבזור הרכב גבוה יחסית וכולל כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם 8 רמקולים ויציאות לנגן ו USB, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מחשב דרך , בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית , הגה וידית הילוכים מצופים עור , דיפוני אלומיניום בתא הנוסעים ,תאורת פנים עשירה וחישוקי "16 קלים . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר , בקרות יציבות ומשיכה ומערכת מידע לנהג המספקת שלל התראות . קצת התאכזבנו לגלות שהמערכות הבטיחותיות המתקדמות של וולוו כמו המערכת ה CITY SAFETY המסייעת להימנע מתאונות במהירות של עד 30 קמ"ש ומערכת ה BLIS , המתריעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות הצד , נעדרות מההיצע גם בדגמים המאובזרים יותר.

וולוו C30

וולוו C30

במסגרת מתיחת הפנים שעברה ה C30 החדשה , נוספה יחידת כח בסיסית חדשה להיצע המותאמת לדרישות העכשוויות של חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה . גרסת הבסיס אותה בחנו , מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 145 כ"ס ב 6,000 סל"ד ובעל מומנט של 18.9 קג"מ ב 4,500 סל"ד ומשודכת לראשונה לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים . למרות נפחו הגדול ובניגוד לשילוב עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים , הוא אינו כוחני מספיק וביצועים ספורטיביים אינם מצויים בלקסיקון שלו . גם נתוני התאוצה הרשמיים מדברים על 9.7 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 205 קמ"ש , ההופכים את ה C30 לרכב זריז ומהיר באופן כללי , אך עדיין לא ספורטיבי . אם חשקה נפשכם דווקא בביצועים חמים , מוצעת בארץ גם גרסת ה T5 המצוידת במנוע 2.5 ליטר ו 230 כ"ס , אשר ככל הנראה יספקו את מבוקשכם .

וולוו C30

וולוו C30

נוחות הנסיעה לעומת זאת מצויינת . שלדת הוולוו סופגת היטב את שיבושיהם של הכבישים העירוניים והבין -עירוניים ורק מכות חזקות יוציאו אותה משלוותה . ברוב סוגי הדרך הפגינו מתליה פשרה מצויינת בין קשיחות לנוחות אשר יחד עם בידוד מצויין של רעשי החוץ והמנוע , מתקבלת נסיעה איכותית ונעימה אשר יחד עם קול המוסיקה שהתנגן ברקע , מצאתי את עצמי פתאום נהנה לנסוע לאט ולא ממהר לשום מקום .
שילוב הגיר הרובוטי והמנוע אגב מצוין . העברות ההילוכים חלקות ולא נרשמו כמובן שום טילטולים של המרכב או בעיות בזינוק בעליה . עם זאת , יחד עם השילוב הנ"ל , ציפיתי לקבל תצרוכת דלק שתהיה קצת מעל הממוצע . בפועל סיפקה המכונית במהלך המבחן תצרוכת דלק שנעה סביב 9 ק"מ לליטר וזאת עם רגל דווקא לא ממש כבדה על הגז . גם הציון הירוק רחוק מלהחמיא לה עם ציון של 14.

וולוו C30

וולוו C30

וולוו C30 החדשה

וולוו C30 היא מכונית בעלת נוכחות מרשימה שאם הופעה חיצונית נמצאת גבוה בראש סדר העדיפויות שלכם , אפשר לסמן V גדול עליה ועצם היותה מחזה נדיר בכבישי הארץ , יסייע לכם להשיג את אפקט ההגעה הנדרש . היא מרווחת יחסית לגודלה , בטוחה ואיכותית ותעניק לכם נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר וסופגת ביקורת עיקרית רק בסעיף החיסכון בדלק אשר אינו עומד כמצופה ממנוע המתיימר להיות חסכוני ומשודך לגיר רובוטי כפול מצמדים . מחיר וולוו C30 בגרסה הנבחנת עומד על 179,000 ש"ח ממוצעים לקטגוריה ( אודי A3 , ב.מ.וו. סדרה 1 ) אשר תמורתם תקבלו מכונית קומפקטית יוקרתית , נוחה ומאובזרת אשר לא ממש נכשלת בסעיף מסוים. בשבועות האחרונים , היא אף הוצעה בהנחה של 15,000 ש"ח אשר הפכו אותה לעסקה מעניינת ואטרקטיבית למדי ולמרות שהמבצע הסתיים , הפרסום עדיין מופיע באתר וולוו . אבל לא בטוח שתקבלו את אותו מחיר . מה לעשות, לא כל דבר בטוח . גם אם מדובר בוולוו…

 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים