וולוו S60 T5 החדשה מבחן דרכים

וולוו ישראל מציינת זינוק של 46% במכירות בשליש הראשון של 2014, כאשר הדגם המוביל את הזינוק במכירות הוא וולוו S60 T5 החדש, שמציע כנראה כיום את התמורה הטובה ביותר לכסף בסגמנט.

ששי כהן 16 במאי, 2014
וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )

"תחשבו מחדש על וולוו", קורא הסלוגן החדש של וולוו שמציף אותנו בשבוע האחרון בכל מקום, החל מהערוצים המסחריים בטלוויזיה, דרך שלטי חוצות, עיתונים, אינטרנט וכו'. הקמפיין החדש, בהשקעה מדווחת של 3 מיליון ש"ח, בא כשלב שני באסטרטגיה החדשה של וולוו בארץ שהושקה לפני כחודשיים, הכוללת את שלל דגמי וולוו המחודשים ( S60, S80 ו- XC60 ) שזכו לצד שדרוג כולל, גם למחירים זולים משמעותית בעבר. התוצאה בטווח הקצר לפחות, מוצלחת ביותר עם זינוק של 46% במסירות בשליש הראשון של השנה. מנגד, גם המתחרים עושים מאמצים ניכרים ומכירות מרצדס זינקו בתקופה הנ"ל ב- 26%, אאודי ב- 27% וחריגה היא לקסוס שמזנקת בלא פחות מ- 93% במסירות. בקיצור, נראה שלעם ישראל יש יותר כסף ממה שמדווחים לנו הכותרות הראשיות במדורים הכלכליים. בוולוו מצידם, מבטיחים שהחודשים הקרובים ישפרו עוד יותר את מאזן המכירות, עת יכנסו לנמלי ישראל אניות עם משלוחים נוספים של הזמנות שטרם סופקו. הדגם שאחראי לעת עתה לזינוק במכירות, הוא וולוו S60 T5 החדשה, ואיתו יצאנו השבוע למבחן.

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת ה- S60 על קווי העיצוב של הדור הנוכחי שהוצג ב- 2010, אך מתבלת אותם בחזית מחודשת המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של וולוו ומקנה לרכב הופעה אתלטית וספורטיבית יותר, אך בה בעת גם אלגנטית ומכובדת באותה מידה. התוצאה מרשימה ונאה לכל הדעות, אך לא מסובבת ראשים כפי שהיה הדור השני שנחת ב- 2010, ובעיקר חדי עין יבחינו בשדרוג ההופעה. אם תרצו לשדרג את המראה באופן משמעותי, כדאי שתזמינו את המכונית ברמת הגימור " R Design " הכוללת שלל שדרוגים המקנים לרכב הופעה ספורטיבית במיוחד ומאוד מוחצנת על הדרך.
וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )


תא נוסעים, אבזור
בתוך תא הנוסעים, רושמת ה- S60 החדשה עדכוני עיצוב קלילים וכמעט בלתי מורגשים, אך לצידם גם שדרוג האבזור הסטנדרטי שהיה לאחת מנקודות התורפה בדגם הבסיסי עד כה. גרסת המבחן אותה קיבלנו, הינה ברמת הגימור הבסיסית " קינטיק " ( KINETIC ) וכוללת אבזור חשמלי מלא, מערכת שמע מקורית עם צג צבעוני "5, שליטה מההגה, יציאות USB ו- AUX, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, התנעה בכפתור, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם יציאות מזגן למושבים מאחור, מחשב דרך משודרג, תאורת פנים עשירה, סגירת ופתיחת חלונות בשלט המקורי, בלם יד חשמלי, חיישן אורות, הגה וידית הילוכים מצופים עור, משענת יד קדמית ואחורית, חישוקי "16 קלים ועוד. האבזור הבטיחותי מרשים עם 6 כריות אוויר, מערת לזיהוי עומסים בנהיגה, מערכת בלימה אוטומטית לעיר מהדור החדש, הבולמת את הרכב במהירות עד 50 קמ"ש, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )

וולוו S60 T5 החדשה- תא מטען לא ענק, אך מספיק גדול ונח להעמסה ( wheel )


למרות האבזור המשופר בדגם החדש, שילוב הצבעים הכהה ( מדי ) פוגע מעט בתחושת היוקרה בתא הנוסעים, וגם דיפוני האלומיניום הפזורים בתא הנוסעים לא מצליחים לשפר את האווירה ולקבל ציון מעבר ל-" בסדר ". מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים, המושבים נוחים ותומכים, אך ריפוד המושבים הבסיסי מעט פשוט, ולמרות כל זאת האווירה הכללית בהחלט נעימה. איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה והגימור שמבטיחים שתא הנוסעים ישמר כך לאורך שנים ואת סעיף השימושיות משלימים מספר תאי אחסון, מחזיקי כוסות ותא מטען בנפח 380 ליטר, שלא נחשב לגדול, אך בהחלט מספק לשימושים משפחתיים.
מנוע T5 חזק וחסכוני
החדשה העיקרית ב- 60 החדשה נמצאת מתחת למכסה המנוע. כחלק מצעדי התייעלות של החברה, עוברת וולוו בהדרגה לשימוש במנוע חדש בנפח 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים שישמש כבסיס למרבית דגמי החברה הן בחטיבת הבנזין והן בדיזל. במקרה שלנו, מדובר במנוע ה- T5 המפיק 245 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מכובד של 35.6 קג"מ המתקבל ברצועת כח של 1,500-4,800 סל"ד ומאפשר זמינות מצוינת של כח כמעט בכל מצב. למנוע הנ"ל ( המוצע כעת גם ב- XC60 וה- S80 ), משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה עם 8 הילוכים המחליפה את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים ששרתה את הדגם היוצא ( בדגמי ה- T5 ).
על הכביש, מתגלה יחידת הכח החדשה כמשובחת. כלל ידוע בדגמי בסיס של רכבי יוקרה הוא שאתם מקבלים את העיצוב החיצוני והפנימי המתבקש, אך כחלק מהניסיון להציב מחיר זול, מסתפקים ביחידת כח עם ביצועים לא יותר מסבירים.
וולוו S60 T5 החדשה ( wheel  )

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )


במקרה של ה- S60 T5, תצטרכו למחוק את כל הדעות הקדומות: עם 6.3 שניות מעמידה ל- 100 קמ"ש, מדובר במיני טיל קרקע-קרקע המאיץ את המכונית בנחישות ומספק גם יכולות עקיפה מצוינות בזכות המומנט הזמין בכל רגע, ומתאפשר בין השאר הודות להרמוניה המושלמת עם תיבת ההילוכים החדשה. ריבוי ההילוכים ( 8 ) מספק תנועה חלקה ושקטה ועל הדרך מסייע גם לשמור על תצרוכת דלק נאה. יש לציין שלצד הביצועים הספורטיביים והמהנים עבור חובבי ההגה, המגובים באחיזת כביש גבוהה, ה- S60 מתנהגת יפה מאוד גם בנהיגה רגילה בחיי היום יום, ומתלי הרכב מספקים נוחות טובה ברוב תנאי הדרך, עם התמודדות נאותה עם סוגי האספלט הישראלי. ההגה החשמלי מעט רך מדי, מה שנח בנסיעה שגרתית, אך מעט פחות בנהיגה ספורטיבית, עם תחושה מעט מעורפלת של הנעשה על הכביש.
וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )


צריכת דלק
האם לביצועים המרשימים יש מחיר בתחנת הדלק? מסתבר שגם כאן מצליחה יחידת הכח החדשה לספק נתונים מעודדים. את הבטחת היצרן ל- 17 ק"מ לליטר לא הצלחנו לממש, אולם 11.3 ק"מ לליטר שהשגנו בימי המבחן, נחשבים לתוצאה מרשימה מאוד עבור רכב המצויד בכ"כ הרבה סוסים מתחת למכסה המנוע, וללא ספק שככל שתהיו מרוסנים יותר ולא תתפתו ליהנות קצת מהביצועים, צריכת הדלק תשתפר בצורה משמעותית. אל אלה, מצטרפים מערכת ה- Start&STOP המכבה את המנוע בעת עצירה ומד ה- Eco שיעזרו לכם לנהוג בצורה חסכונית. גם בסעיף איכות הסביבה מרשימה המכונית וגורפת דרגת זיהום 5 מרשימה לרכב מהסוג הזה.
וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )


מכונית הספורט סדאן פרימיום המשתלמת ביותר?
מחיר וולוו S60 T5 החדשה מתחיל ב-199 אלף שקל לדגם הבסיסי שנבחן כאן. מחירי המתחרות המצוידות במנועים בעלי ביצועים מקבילים פחות או יותר עומדים על 303 אלף שקל ל-BMW 328i או 340 אלף שקל למרצדס C250 החדשה. גם אם נשדרג את ה- S60 לרמת הגימור R Design המאובזרת ויפה יותר במחיר של 229 אלף שקל, עדיין קיים פער לטובתה העומד על יותר מ- 70 אלף שקל שזה המון. לא השתכנעתם? מחירי גרסאות הבסיס של המתחרות בעלי המנועים צנועי ההספק עומדים על 219 אלף שקל במקרה של BMW 316i, כ- 296 אלף שקל במרצדס C180, ו- 231 אלף שקל במקרה של אודי A4. במחירה הנוכחי נראה שוולוו S60 T5 החדשה הולכת לעשות לסגמנט הספורט סדאן היוקרתי את מה שעשתה Cofix לרשתות בתי הקפה הפופולריות. רק שבמקרה הזה, לא מדובר במוצר עממי, אלא במכונית פרימיום מפתה, מאובזרת, בטיחותית, וביצועיסטית כבר ברמת הגימור הבסיסית וללא חסרונות מהותיים, שגם אם לא בטוח שתנצח ראש בראש את המתחרות, כשמוסיפים למשוואה את תג המחיר, מתקבלת העסקה הטובה והמשתלמת ביותר כרגע בענף התחרותי.


וולוו S60 T5 החדשה ( wheel  )

וולוו S60 T5 החדשה ( wheel )


.