זינוק במכירות מכוניות היברידיות בישראל

יבואנית טויוטה מדווחת על שיא במכירות הדגמים ההיבירידים שלה בחודש החולף, וגם יבואנית יונדאי רושמת הישגים מרשימים מתחילת השנה עם הרכב ההיברידי הנמכר ביותר בישראל.ומה קורה בשוק היוקרה?

ששי כהן 18 ביונ, 2017

מכירות הדגמים ההיברידיים בארץ, ממשיכות לעלות בהתמדה: יבואנית טויוטה הנחשבת לחלוצת המכוניות ההיברידיות בישראל, רושמת הישג בחודש מאי האחרו, כאשר כ- 47% ממכוניות טויוטה שנמסרו היו היברידיות, נתון המהווה שיא מסירות מאז תחילת שיווק מכוניות היברידיות בישראל. מנגד, יבואנית יונדאי שנכנסה לשוק ההיברידיות רק לפני שנתיים וחצי, רושמת אף היא הישגים מרשימים, כאשר המשפחתית יונדאי איוניק הפכה לרכב ההיברידי הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2017. בשוק היוקרה מככבות לעת עתה בעיקר גרסאות הפלאג-אין הנהנות ממס קניה נמוך של כ-20%, המסייע להם לתג מחיר מאוד אטרקטיבי בסגמנט בו הם פועלים.
שיא במכירות דגמים היברידים של טויוטה
בחודשים ינוארמאי 2017 מסרה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, כ– 5,700 מכוניות היברידיות. הדגם ההיברידי הפופולארי ביותר בישראל מאז תחילת השנה הוא רכב הפנאי החדש טויוטה  C-HR, עם מסירות של 1,971 מכוניות מהדגם ההיברידי, כאשר גרסת הטורבו-בנזין שלו הסתפקה רק ב-158 מסירות. ה-C-HR הפך בנוסף גם לדגם השני הנמכר ביותר של טויוטה בישראל (אחרי הקורולה), תוך כדי שהוא עוקף דגמים פופולרים של החברה כמו היאריס והאוריס. טויוטה אוריס ההיברידית מציגה אף היא מכירות נאות, עם 1,568 מסירות מתחילת השנה, ומקדימה את היאריס ההיברידית עם 696 מסירות, ראב 4 הייבריד עם 568 מסירות, הפריוס המשפחתית עם 468 מסירות והפריוס + המצוידת ב-7 מקומות עם 279 מסירות. מכונית המנהלים טויוטה קאמרי הייבריד רושמת מתחילת השנה 257 מסירות.
דגם נוסף שמככב במותגים העממיים הוא קיה נירו, רכב הפנאי ההיברידי שמסר מתחילת השנה כ-1,533 מכוניות.
זינוק במכירות הדגמים ההיברידים של יונדאי
יונדאי איוניק שנחתה כאן רק בסוף 2016, זוכה להצלחה מרשימה במכירות, עם לא פחות מ-3,229 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של 2017, נתון ההופך אותה למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בארץ השנה. גם מכונית המנהלים יונדאי סונטה ההיברידית רושמת מכירות נאות עם 1,153 מסירות בינואר-מאי, מקום שני בקטגוריה אחרי סקודה סופרב.
תא מטען נדיב בנפח 550 ליטר יונדאי איוניק- הרכב ההיברידי הנמכר ביותר בארץ מתחילת 2017 
בשוק היוקרה מככבים דגמי הפלאג-אין
בשוק היוקרה תמצאו הרבה פחות דגמים היברידים ולמעט מותג לקסוס שמרבית מכירותיו בארץ הינן של הדגמים ההיברידים (432 מסירות של דגמים היברידים מתוך 607 מסירות מתחילת השנה), במרבית המותגים מככבות גרסאות הפלאג-אין הייבריד שזוכות להטבות מס משמעותיות, ההופכות אותן לעסקאות משתלמות הרבה יותר. כך למשל ב.מ.וו 330E פלאג-אין הפכה להיות הדגם הנמכר ביותר בארץ של סדרה 3, עם 114 מסירות מתחילת השנה. גם במותג וולוו הפכה ה-XC90 T8 פלאג-אין לדגם הנמכר ביותר של ה- XC90 עם 63 מסירות מתוך סך 77 המסירות. במותג מרצדס הפכה גרסת ה-S500E פלאג-אין לדגם הנמכר ביותר של מכונית הדגל עם 94 מסירות מתחילת השנה. שאר דגמי הפלאג-אין של החברה מציגים לעת עתה מספרים נמוכים בהרבה, כאשר רק ה-C350E רושמת בינתיים מספרים נאים עם 59 מסירות, אך צריך לזכור שבדגמים האחרים השיווק החל ממש לאחרונה ועדיין לא בא לידי ביטוי בנתוני המסירות.