יונדאי סונטה היברידית – מבחן דרכים

חלופה אפשרית לג'יפון : יונדאי סונטה היברידית מצטרפת לסגמנט מכוניות המנהלים עם עיצוב מפתה, תא נוסעים מרווח ומאובזר ויחידת כח חזקה וחסכונית במיוחד בדלק. לקינוח: גם המחיר נמוך משמעותית מהמתחרות.

ששי כהן 24 בדצמ, 2015
יונדאי סונטה היברידית

שוק מכוניות המנהלים שנחלש מאוד בשנים האחרונות עקב המעבר החד לרכבי הפנאי הפופולארים, זכה לאחרונה להתעוררות מסוימת עקב מלחמת מחירים חדשה שמאיימת לקרב אליכם יותר מתמיד את האופציה לרכוש מכונית מנהלים במחיר נגיש משמעותית מבעבר. את יריית הפתיחה ירתה כלמוביל יבואנית יונדאי, עם השקת הסונטה ההיברידית החדשה בישראל עם תג מחיר שובר שוק בקטגורייה שמתחיל ב- 159,000 ש"ח, שלא רק זול משמעותית מהמתחרות הישירות שלה – טויוטה קאמרי הייבריד שמחירה מתחיל ב-176,490 ש"ח, או הונדה אקורד הייבריד שעד לא מזמן נמכרה כאן תמורת 200 אלף ש"ח, אלא גם מול מתחרות משוק מכוניות המנהלים המכוונות לליסינג שהפכו להיות יותר יקרות ממנה כמו מאזדה 6 לדוגמה.

יונדאי סונטה היברידית- גדולה ומרשימה

יונדאי סונטה היברידית- גדולה ומרשימה

גדולה ומרשימה

הסונטה ההיברידית מחליפה למעשה בארץ את יונדאי I40 ששווקה כאן בשנים האחרונות ולא נחלה הצלחה ושיווקה פסק לאחרונה. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, נהנית הסונטה החדשה מעיצוב מודרני ונאה במיוחד שללא ספק משך מבטים ברחוב. עקב היותו מכוון לשוק האמריקאי, מדובר גם ברכב גדול ומרווח למדי עם 4.85 מטר באורך, 1.86 מטר רוחב, 1.47 מטר גובה, ובסיס גלגלים של 281 ס"מ המקנה שפע של מקום לחמישה נוסעים הן מלפנים והן במושבים האחוריים. למרות השימוש ביחידה היברידית הנזקקת למקום לסוללות בחלקה האחורי של המכונית, נפח תא המטען מרשים עם 440 ליטר וגדול משמעותית לא רק מהמתחרות ההיברידיות, אלא גם ממכוניות מנהלים רגילות כמו מאזדה 6. את סעיף השימושיות, חותמים גם שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפזורים בחלל הרכב.

יונדאי סונטה היברידית- תא מטען גדול משמעותית מהמקובל במכונית היברידית

יונדאי סונטה היברידית- תא מטען גדול משמעותית מהמקובל במכונית היברידית

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים מרשימה מאוד למראה ומודרנית בעיצובה. המושבים נוחים ותומכים, המרווח כאמור מצויין והאווירה הכללית נעימה מאוד לשהייה, לא מעט הודות לרכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה " Limited " שכללה תא נוסעים בעל גוונים בהירים שתורמים לתחושת היוקרה, ריפודי עור בהירים ושלל כיסויים דקורטיביים דמויי עץ שנראים טוב במציאות. נקודת תורפה אחת נרשמת בקונסולת ההמתגים המרכזית שנראית מעט פשוטה ביחס לשאר עיצוב לוח השעונים ונראה שמעט חיפפו שם ברמת העיצוב. האבזור נדיב כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית " Premium " וכולל את מערכת המולטימדיה Connected Car המצוידת במסך "8, רדיו Nobex אינטרנטי, ניווט הכולל מערכת WAZE , חניה באמצעות אפליקציית סלופארק ופנגו, דיבורית BT ומצלמה אחורית, בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם הנעה ללא מפתח, חיישן אורות, הגה וידית הילוכים מצופה עור, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, פנסים אחוריים עם תאורת LED, בקרת שיוט, כניסות USB ו- AUX, תא מטען עם פתחה חכמה, 7 כריות אוויר, מערכת למניעת תאונות Mobileye וחישוקי גלגלים קלים "16.

יונדאי סונטה היברידית- מרווחת מאוד, ומאובזרת בדגם ה-LIMITED באבזור שלא יבייש מכונית יוקרה יקרה פי 3

יונדאי סונטה היברידית- מרווחת מאוד, ומאובזרת בדגם ה-LIMITED באבזור שלא יבייש מכונית יוקרה היקרה פי 3

הגרסה המאובזרת- ברמה של רכבי יוקרה

דגם ה- LIMITED המאובזר שנבחן כאן ומוצע בתוספת של 20,000 ש"ח, כבר כולל אבזור יוקרתי שאינו מבייש גם רכב יוקרה שעולים כפול ויותר וכוללת בנוסף: בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת יכולת עצירה מלאה, מושב נהג בעל זיכרון לתנוחת הישיבה, מושבים קדמיים חשמליים עם 8 מצבי כוונון במושב הנהג ו- 6 במושב הנוסע, פתחי מיזוג לספסל האחורי, גג שמש פנורמי עם פתיחה חשמלית וכיסוי וילון חשמלי, מראה מתכהה אוטומטית, וילונות צד מובנים בחלונות האחוריים, תאורת LED פנימית, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, מושבים קדמיים גם מאווררים, הגה מחומם !, תאורה קידמית קסנון וחבילת בטיחות מקורית של היצרן הכוללת : מערכת התראה לשמירה על נתיב, מערכת התראה למניעת התנגשות קדמית, עמעום אור גבוה אוטומט ומערכת לזיהוי רכבים בשטח מת במראות.

יונדאי סונטה היברידית- מפנקת גם ליושבים מאחור עם חימום מושבים, וילונות צד ופתחי מיזוג

יונדאי סונטה היברידית- מפנקת גם ליושבים מאחור עם חימום מושבים, וילונות צד ופתחי מיזוג

על הכביש

הסונטה הייבריד מצויידת במנוע בנזין 4 צילינדרים מסדרת ה- GDI בנפח 2.0 ליטר, המפיק 154 כ"ס ופועל לצידו של מנוע חשמלי בהספק של 51 כ"ס, המציעים יחדיו הספק משולב של 193 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 34 קג"מ ב- 1,850 סל"ד. על הכביש, מציעה המכונית אופי נינוח ומהיר גם יחד. בבחירה בבורר מצבי הנהיגה במצב חסכון, המכונית יוצאת בזריזות מרמזורים, מציעה קצב התקדמות נאה והכל מתבצע ברוג ונינוחות. מעבר למצב ספורט, חושף מכונית חזקה יחסית ואף מהנה לנהיגה, עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות משביעי רצון ותחושה של מכונית אף חזקה יותר במציאות. לסונטה גם יתרון אמיתי מול המתחרות ההיברידיות, עקב ציודה של המכונית בתיבה אוטומטית 6 הילוכים פלנטרית, בניגוד לתיבות הרציפות של המתחרות, המעניקה למכונית התנהגות רגילה וללא תחושת המוזרות המאפיינת תיבות רציפות תחת האצה חזקה.

יונדאי סונטה היברידית- נס חג החנוכה- מיכל דלק מספיק ל-945 ק"מ !

יונדאי סונטה היברידית- נס חג החנוכה- מיכל דלק מספיק ל-945 ק"מ !

חסכונית בדלק?

מעבר לכך מדובר במכונית נוחה מאוד ברוב סוגי הכביש וכמובן שקטה במיוחד מעצם היותה היברידית. בסעיף הבטיחות, המכונית אמנם טרם נבחנה במבחן הריסוק של EuroNcap אולם ה- I40 עליה היא מבוססת זכתה בעבר ב-5 כובי ריסוק, ולסונטה ההיברידית חבילת בטיחות טכנולוגית מרשימה ( שגם עובדת יפה מאוד במבחן המציאות ועדיין לא מרגיזה יתר על המידה בשלל צפצופים והתראות בלוח השעונים. ואם כבר מכונית היברידית, ואיך אפשר לדבר על המכונית בלי להזכיר את צריכת הדלק: במהלך ימי המבחן שרובם נעשו בנהיגה נינוחה המכוונת לחיסכון בדלק, הצלחנו להגיע איתה ל- 16.5 ק"מ לליטר, שאינם רחוקים מהצהרת היצרן הרשמית. חוץ מזה, כיף לראות במחשב הדרך לאחר תדלוק מלא טווח של 945 ק"מ על מיכל בודד.

יונדאי סונטה היברידית- צריכת דלק בפועל של 16.5 ק"מ לליטר

יונדאי סונטה היברידית- צריכת דלק בפועל של 16.5 ק"מ לליטר

החל מ- 159,000 שקל

במחיר התחלתי של 159 אלף שקל בו מוצעת כיום יונדאי סונטה ההיברידית, מציעה המכונית מכונית מנהלים מצוינת, מרשימה למראה, מאובזרת ומרווחת מאוד ובעלת יחידת כח חזקה וחסכונית במיוחד בדלק. חדירת המכונית לארץ עם תג מחיר  שובר שוק בקרב מכוניות המנהלים ההיברידיות, אך יחד עם זאת גם תחרותי מאוד מול מכוניות המנהלים הפופולריות, גרמה כבר לתגובה מצד סקודה שהשיקה את הסופרב החדשה במחיר נמוך משמעותית מבעבר וגם המתחרות הפכו להיות יותר גמישות במחיר באולם התצוגה, מה שעורר קלות את סגמנט המנהלים שהיה רדום עד לאחרונה. עדיין לא מדובר במכונית שמאיימת באמת על סגמנט רכבי הפנאי, אך בהחלט מדובר במכונית שתצליח משמעותית מול קודמתה וגם תתקבל בברכה בקרב חברות שמעוניינות להעניק לעובדים שלהן רכב מנהלים משובח ולא ג'יפון שגורר ביקורת לעיתים מצד העובדים. כרגע היא זכתה לפתיחה מוצלחת בארץ עם כ-160 מכוניות שעלו לכביש בחודשיים הראשונים לשיווק ( לעומת 37 בלבד מה- I40 היוצאת שנמכרו כאן במחצית הראשונה של השנה). אנחנו מאמינים שהפעם צפוי לה עתיד טוב יותר מבעבר.