יונדאי H350 – מבחן דרכים

יונדאי נכנסת לראשונה בתולדות המותג בישראל לשוק המסחרי, עם ה-H350 החדש המבטיח יכולות עבודה מרשימות, לצד האחריות המקיפה בשוק. יצאנו לבדוק איך העסק הזה עובד במציאות.

ששי כהן 26 ביול, 2017

23 שנה לאחר שהחל שיווק מותג יונדאי בישראל, מרחיבה כלמוביל היבואנית את פעילות המותג בארץ והשיקה בחודש שעבר את חטיבת המסחריות, עימה נכנסת יונדאי לראשונה לשוק רכבי העבודה הגדולים. אמנם לאורך השנים שווקו דגמי מסחריות קלות (H1, H100 ו-i800) אולם אלו נכללו תחת חטיבת הפרטיות של החברה. כעת, עם הכניסה לשוק המסחרי, השיקה יונדאי תחילה את דגם ה- H350 – וואן רב-תכליתי שישווק בשלב הראשון כמסחרית, ובהמשך הדרך גם בגרסאות נוסעים ודגמים נוספים.




כניסה ראשונה של יונדאי בישראל לשוק המסחריות כניסה ראשונה של יונדאי בישראל לשוק המסחריות
קצת על השוק…
יונדאי H350 החדש נכנס לשוק המסחריות 3.5-4.5 טון, שנהנה מגידול של 64% במסירות ב-3 השנים האחרונות, וריכז אשתקד מכירה של 2,175 מכוניות. בפילוח השוק לפי דגמים שולט כיום פיאט דוקאטו בכמעט מחצית השוק (48%) , כאשר אחריו משתרכים רנו מאסטר עם 17% מהשוק, פיג'ו בוקסר עם 14% מכלל המכירות, שברולט סוואנה עם כ-10% מהשוק ואחרים. ביונדאי מעריכים שהחדירה שלהם לשוק תהיה קלה יחסית בשל המוניטין המוצלח שיש למותג יונדאי בארץ, לצד הניסיון של הקבוצה במכירת מסחריות (כלמוביל משווקת גם את דגמי מרצדס) ומוניטין האחריות והשירות שיש לחברה, המציעים גם בדגם החדש אחריות של 5 שנים ללא הגבלת ק"מ, הנחשבת לאחריות הארוכה והמקיפה ביותר בשוק המסחריות בארץ כיום.
פעם היו גם טלויזיות יונדאי... מדובר ביונדאי…גם הטלוויזיה…
אז מי את יונדאי H350 ?
יונדאי H350 הוצגה בתערוכת הרכב המסחרי של האנובר לפני כ-3 שנים ומתחרה בדגמים כמו מרצדס ספרינטר, פורד טרנזיט, רנו מאסטר, פיאט דוקאטו ואחרים. העיצוב מסחרי שגרתי, שבקלות יכול להיראות כמו עוד אחד מדגמי פורד או מרצדס המסחריים, ולא פלא שביונדאי דאגו לצפות את צידי הרכב במדבקות גדולות "מדובר ביונדאי"… בסופו של דבר, הרי מדובר בשוק בו העיצוב החיצוני לא באמת משחק תפקיד ומה שחשוב הוא היכולות של הרכב בשוק העבודה. ה- H350 משווק בארץ בתחילת הדרך בגרסאות מטען בלבד, עם מרכב באורך קצר (5.72 מטר) או ארוך 6.16 מטר (הארוך בקטגוריה), כאשר בעתיד יגיעו לכאן גם גרסאות נוסעים לשוק ההסעות המאפשרות הובלת עד 15 נוסעים.
סביבת נהג מעוצבת ומאובזרת בסגנון מכונית פרטית סביבת נהג מעוצבת ומאובזרת בסגנון מכונית פרטית
קבינה בסגנון מכונית משפחתית
בעוד העיצוב החיצוני שגרתי ומשדר פונקציונליות, כניסה לתא הנוסעים מציעה 3 מקומות ישיבה, וסביבת נהג מעוצבת בסגנון המזכיר יותר מכונית פרטית ופחות מסחרית עבודה. לצד לוח שעונים עשיר במידע, הכולל גם מסך TFT בגודל "4.2 המספק מידע אודות מחשב הרכב, מצוידת ה- H350 במערכת המולטימדיה Connected של החברה, עם מסך "8, מצלמת רוורס, ניווט WAZE ושלל אפליקציות שימושיות יותר או פחות. מושב הנהג הידראולי וניתן להתאמה אישית עם בחירה של מצב הריכוך של הקפיצים בהתאם למשקלו של הנהג, וכולל שלל אפשרויות כיוונון לטובת תנוחת נהיגה אידיאלית. צמד המושבים לידו, כוללים גם תאי אחסון נסתרים ונדיבים מתחת לכריות המושב, ומצטרפים לאין ספור של תאי אחסון בכל הגדלים שמציפים את סביבת הנהג, כולל מדף עליון רחב ידיים בדיוק כפי שנדרש בפלח השוק הנ"ל. אבזור הבטיחות כולל צמד כריות אוויר, מערכת מובילאיי ומערכת התרעה מקורית על סטיה מנתיב הנסיעה.
המון תאי אחסון בקבינה. 2 קרטוני חלב 2 ליטר בדלת הנהג וזה עוד לא בתא הגדול בדלת... המון תאי אחסון בקבינה. 2 קרטוני חלב 2 ליטר בדלת הנהג וזה עוד לא בתא הגדול בדלת…
מתאימה לרישיון ב'
יונדאי H350 משווק בארץ עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטר, המפיק בגרסת הבסיס 150 כ"ס ו-38 קג"מ, ובגרסה המחוזקת 170 כ"ס ו-43 קג"מ, המושגים ב- 1,500-2,500 סל"ד, המשודכים לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים והנעה אחורית. על הכביש, מדובר ביחידת כח חזקה למדי, ואף שקטה, והגרסה הארוכה בה נהגנו, נהנית מכושר תמרון עירוני מעולה, הודות לרדיוס סיבוב של 12.85 מטר, שנחשב לטוב בין המתחרות ומאפשר השתחלות וביצוע סיבוב פרסה בקלות יחסית למקובל בקבוצה. נקודת תורפה אחת נרשמה בתפעול הגיר שהיה מעט קשה לפעמים בשילוב להילוך ראשון. מעבר לכך, מדובר גם ברכב המתאים לנהיגה לבעלי רישיון נהיגה ב' (של רכב נוסעים פרטי) ובתנאי שהנוהג הוציא רישיון נהיגה עד 12/2006. נהגים בעלי רישיון נהיגה שהוצא מינואר 2007, יחויבו ברישיון ג'. בימי המבחן שכללו המון נסיעות עירוניות, והעמסות במשקל קל, עמדה צריכת הדלק שלו על 9.2 ק"מ לליטר בממוצע.
עד 12.9 קוב בתא המטען עד 12.9 קוב בתא המטען
בעבודה
ה-H350 משווק תחילה עם משקל כולל של 3.51 טון ובשתי גרסאות: האחת ואן מסחרי סגור והשנייה בתצורת שלדה (חד קבינה המאפשרת התקנת ארגז מאחור). גרסת הוואן הסגור מוצעת בשני סוגי מרכב: הראשונה עם בסיס גלגלים קצר, באורך של 5.72 מטר ובסיס גלגלים של 343 ס"מ, המאפשרת הטענה של עד 4 משטחים בגודל סטנדרטי, כאשר הדגם השני, מוצע בגרסת בסיס גלגלים ארוך, באורך של 6.16 מטר ובסיס גלגלים של 367 ס"מ, המאפשר הטענת עד 5 משטחים. לצמד הדגמים רוחב של 2.04 מטר, ושניהם מגיעים בגרסת גג גבוה עם גובה כללי של 2.32 מטר. לצד אלה, מצוידים הדגמים בדלת נגררת ימנית וצמד דלתות אחוריות 270 מעלות. נפח המטען עומד על 12.9 קוב (דגם ארוך) ו-10.5 קוב בדגם הקצר ולמכונית כושר גרירה של 3.5 טון. מעבר לכך, בסעיף השימושיות מצויד הרכב בלא פחות מ-14 נקודות עיגון בתא המטען, כדי להבטיח עיגון מקסימלי למטען, לצד שלל שקעי 12V בקבינה ומאחור, פסי עיגון ברצפה ועוד.
עד 5 משטחים בדגם הארוך ! עד 5 משטחים בדגם הארוך !  (תודה ללבידי לביא על הסיוע בבדיקות ההטענה)
5 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ
יונדאי H350 נכנס לשוק המסחריות רווי המתחרים, שם מצפה לו תחרות לא פשוטה מול סוסי עבודה שכבר הוכיחו את יכולותיהם בשוק המקומי, ונהנים בחלקם מקהל לקוחות נאמן שלא ממהר לעבור למתחרים. יחד עם זאת, ל- H350 נתונים טובים מול המתחרים, כולל כמה נקודות זכות חזקות ( רישיון ב', נפח תא מטען בדגם הארוך וקוטר סיבוב מצוין) המקלים על העבודה, כשמעל לכל אחריות ייחודית בשוק של 5 שנים ללא הגבלת ק"מ, המהווה סוג של ביטחון היבואן באמינות הדגם. מחיר יונדאי H350 יחל ב-230,000 שקל, ובדומה למצב בשוק המסחריות, גם הוא נתון ככל הנראה למו"מ. בחודש הראשון לשיווק, הוזמנו כבר כ-50 רכבים (רובם ע"י בעלי עסקים קטנים). אנחנו מאמינים שצפויה לו חדירה נאה לשוק המסחריות, שתפתח את הדלת גם לדגמים נוספים של היצרן.

לקבלת הצעת מימון מדהימה לבעלי עסקים הכניסו פרטים כאן למטה או התקשרו ל-052-4559999 (מודעה)