יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים

כשמכונית מיני הופכת להיות המכונית הנמכרת ביותר בישראל, לא פלא שכל היבואנים רוצים אחת כזאת בארסנל שלהם. יונדאי I10 החדשה שנחתה בחודש החולף בארץ, בהחלט הולכת לעשות חיים קשים למתחרות. יצאנו עם הגרסה הידנית הזולה למבחן.

ששי כהן 20 בפבר, 2014

בתוך 4 שנים צמחו מכירות קטגוריית מכוניות המיני מ- 1.9% בלבד בשנת 2009 ל- 9.9% בשנת 2013. הביקוש הגובר למכוניות מיני כבר לא מפתיע אף אחד וגם קיה פיקנטו, השחקנית הראשית בקטגוריה, לא הפתיעה כל- כך כשהתבשרנו שהיתה למכונית הנמכרת ביותר בישראל ב- 2013 עם לא פחות מ- 9,659 מכוניות שעלו לכביש. ביונדאי לעומת זאת, הסתפקו בשנה החולפת ב- 1,772 עותקים של הדור היוצא של ה- I10, אשר היתה כבר מיושנת ולא יכלה להתחרות בפיקנטו. כעת, כל זה עומד להשתנות. הדור השני של ה- I10 נחת בחודש החולף עם עיצוב מודרני, מרווח פנים משופר, אבזור עשיר, תא מטען גדול במיוחד ומחיר מקוצץ משמעותית. אז לקחנו תחילה את הגרסה הידנית הזולה ביותר במשפחה למבחן. האם היא יכולה להוביל את הקבוצה? יצאנו לבדוק.

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )


הופעה
יונדאי I10 החדשה תוכננה באירופה, מיועדת עבור הלקוח האירופאי אנין הטעם ואף מיוצרת הפעם גם באירופה ( טורקיה ). בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מזנקת ה- I10 החדשה שנות דור בדגם החדש, עם עיצוב מודרני ונאה מאוד לעין, שגם אם לא מסובב ראשים או מקורי במיוחד, בהחלט חביב ולא ירגיז אף אחד. הדור החדש גם צמח במידות עם 3.67 מטר באורך ( 8+ ס"מ ), 1.66 מטר ברוחב ( 6.5+ ס"מ ), אך מקצץ 4 ס"מ בגובה המכונית למטר וחצי בדיוק כדי לשפר את התנהגות הכביש וצריכת הדלק. למרות שבסיס הגלגלים נותר זהה עם 238 ס"מ, תכנון חכם ומתקדם יותר, מסייע לתא הנוסעים להיות מרווח משמעותית מבעבר וארבעה נוסעים מבוגרים לא יתקשו ככל הנראה למצוא תנוחת ישיבה נוחה. הדור החדש גם שימושי יותר מקודמו וכולל את אחד מתאי המטען הגדולים ביותר בקטגוריה עם נפח של 252 ליטר, אשר מספקים בהחלט לאכלוס עגלת תינוק ממוצעת ( לא משהו ברור מאליו אצל המתחרות ).
יונדאי i10 החדשה - תא מטען גדול מהממוצע ( wheel )

יונדאי i10 החדשה – תא מטען גדול מהממוצע ( wheel )


תא נוסעים
תא הנוסעים וסביבת הנהג זכו לעיצוב חדש לחלוטין ומודרני. אמנם גם במקרה הזה לא פורץ גבולות או מתחכם, אולם למרות שמדובר במכונית הזולה ביותר של דגמי היצרן וברמת הגימור הבסיסית, היא בהחלט לא מרגישה נחותה. להיפך, ההרגשה מכובדת עם תחושה של רכב גדול יחסית למצופה ושילוב מוצלח של הצבעים בלוח השעונים, המושבים ודיפוני הדלתות תורם לאווירה נעימה. אבזור הרכב מפתיעה לטובה כבר ברמת הגימור הבסיסית " Inspire " וכולל כסטנדרט : 4 חלונות חשמליים, נעילה ומראות חשמליים, מערכת שמע מקורית איכותית נשלטת מההגה עם חיבורי USB ו- Aux, מחשב דרך, 6 כריות אוויר ומזגן יעיל. תלונות? בהחלט, מדוע תמיד חובבי הגיר הידני נאלצים להסתפק בהגה פלסטיק פשוט, ולמה דיבורית BT עוד לא הופכת לפריט סטנדרטי? מדובר בסה"כ בפריטים שאינם נחשבים ליקרים בשער המפעל ואיכשהו נעלמים בדרך לארץ ( גם אצל המתחרות בד"כ ). מעבר לזה, שופע תא הנוסעים בשלל תאי אחסון בגדלים שונים, איכות ההרכבה גבוהה ורק הפלסטיק הקשיח המצפה משטחים רבים, מזכיר לנו שעדיין מדובר במכונית מיני זולה.


יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )


על הכביש
מתחת למכסה המנוע, מצוידת ה- I10 הידנית במנוע חדש בנפח 1.0 ליטר ( 1.1 ליטר בעבר ), 3 צילינדרים ( במקום 4 ) המפיק 66 כ"ס ומומנט מרבי של 9.6 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. למרות שימוש במנוע קומפקטי יותר, הביצועים דווקא השתפרו עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 14.9 שניות ( 15.2 בעבר ) ומהירות מרבית של 155 קמ"ש ( 153 בעבר ). כפי שאתם מבינים, לא מדובר במכונית מהירה או מהנה במיוחד לחובבי ההגה, אולם היא בהחלט מרגישה זריזה ולא מתקשה לנוע בקצב סביר גם בכביש המהיר. תיבת ההילוכים הידנית בעלת חמשת ההילוכים, קלה מאוד לתפעול ונהנית מהחלפות הילוכים חלקות במיוחד המלוות במצמד רך שאינו מעיק על הרגל השמאלית גם בנסיעת פקקים ארוכה במיוחד. חלק מהתחושה הזריזה יחסית של המכונית ניתן למנות לטובת משקל הרכב שצנח ב-67 ק"ג בדגם החדש ועומד על 933 ק"ג בלבד למרות הצמיחה בממדים. בשונה מחלק ממכוניות המיני הזולות, נהנית ה- I10 החדשה מתא נוסעים שקט למדי ומבודד בצורה מרשימה מרעשי החוץ ורק רעש מנוע ה- 3 צילינדרים חודר לתא הנוסעים כשהוא תחת מאמץ. נוחות הנסיעה טובה בד"כ אך קצת פחות מרשימה על על כבישים גליים ואחיזת הכביש טובה ביחס לממוצע ומשרה ביטחון לנהג.
יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )


יונדאי I10 צריכת דלק
ביונדאי מצהירים על צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע. אנחנו הסתפקנו בהרבה פחות: במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של המכונית על 13.33 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה למדי וללא ניסיון לסחוט ממנה ביצועים מיותרים. יאמר לזכותה שמרבית הנסיעות בוצעו בתנועה עירונית שכללה שלל פקקי תנועה וריבוי רמזורים מעיקים. בתנאים בהם היא משייטת בכביש המהיר, תצרוכת הדלק טובה משמעותית, כך שמי שאופי נסיעותיו כולל חלק לא מבוטל של נסיעות מחוץ לעיר, סביר שיראה נתונים טובים בהרבה. מעבר לכך, מדובר במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום 2.
יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )


החל מ- 60 אלף שקל
בסיכומו של מבחן, אין ספק שליונדאי יש להיט נוסף בדרך. ה- I10 החדשה עושה הכל טוב יותר מקודמתה ובהחלט מיישרת קו עם הטובות שבקטגוריית מכוניות המיני בישראל. לצד עיצוב מודרני, תא נוסעים מרווח ואבזור סטנדרטי עשיר, מבטיחה ה- I10 איכויות שלא יביישו אפילו מכוניות סופר מיני גדולות יותר במחיר נמוך משמעותית. מחיר יונדאי I10 ידנית פחת משמעותית בדגם החדש ועומד על 59,900 ש"ח בלבד. במחיר הנ"ל, אין ספק שהיא תימכר במספרים גדולים משמעותית מבעבר ותביא את יונדאי גבוה מאוד גם בטבלת המכירות של המיני. אבל מי שהולכת לעשות חיים באמת קשים לקיה פיקנטו המצליחה, היא דווקא גרסת ה- 1.0 ליטר אוטומטית שעונדת תג מחיר התחלתי של 65 אלף שקל, שנמוך מאוד ממרבית המתחרות ועשויה להיות אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל בשנה הקרובה.

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

יונדאי i10 החדשה מבחן דרכים ( wheel )