יונדאי i20 קרוס – מבחן דרכים

יונדאי i20 קרוס מצטרפת לסגמנט הג'יפונים עם עיצוב נאה וקשוח, אבזור נדיב ומחיר תחרותי, אך מסתפקת בביצועים סבירים. ההצלחה ככל הנראה בשוק המקומי, מובטחת.

ששי כהן 17 ביול, 2016
יונדאי i20 קרוס

זינוק של קרוב ל-80% במכירות הג'יפונים הקומפקטיים בארץ מתחילת השנה, מצביע חד משמעית על היותו של שוק ה- B-SUV השוק הצומח ביותר כיום בארץ, עם מעבר מאסיבי של לקוחות מכל קטגוריות המכוניות הקטנות והקומפקטיות לעבר החלום הנוכחי של ג'יפון בחנייה. אם בשנת 2011 נמכרו בישראל כ-4,978 ג'יפונים בלבד, אשתקד כבר נמכרו כ-15,044 ג'יפונים ומתחילת השנה נרשם זינוק כאמור של קרוב ל-80% במכירות. הסובלים העיקריים מהמהלך הם דגמי מכוניות המיני, סופר-מיני ומשפחתיות קומפקטיות שמציגות ירידה בנתח השוק שלהן מתחילת השנה.



יונדאי i20 קרוס - הופעה חיצונית קשוחה ומוחצנת יותר מה- i20 יונדאי i20 קרוס – הופעה חיצונית קשוחה ומוחצנת יותר מה- i20
בהיעדר גי'פון קומפקטי בהיצע דגמי יונדאי בישראל ( ובאירופה ) וכחלק מניסיון למנוע את בריחת לקוחות ה-i20 לשוק הג'יפונים של המתחרים, החלה היבואנית לשווק לאחרונה את יונדאי i20 אקטיב, גרסת הפנאי החדשה של ה-i20, שזוכה בארץ לשם " i20 קרוס ", העוזר למצב אותה כג'יפון ומתחרה טבעי לדגמים כמו ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ר, פיג'ו 2008 ואחרים.
הלהיט הבא של יונדאי? כמויות של i20 קרוס נפרקות בנמל אשדוד בחודש החולף הלהיט הבא של יונדאי? כמויות של i20 קרוס נפרקות בנמל אשדוד בחודש החולף
ה-I20 קרוס מבוססת על ה-I20 המוכרת, אך זוכה לעיצוב חיצוני בסגנון קרוסאובר קשוח, עם מרכב המוגבה בקצת יותר מ- 6 ס"מ, פגושים אגרסיביים יותר למראה, סט חצאיות צד, פסי קישוט וחישוקי "17 קלים כסטנדרט. ביונדאי מבהירים שלא מדובר רק בחבילת קישוט, ובפיתוח הדגם יותר מ-50% מחלקי הגוף החיצוניים שונו. מעבר לכך, מדובר בג'יפון מרווח יחסית לקטגוריה, עם 4.06 מטר באורך, 1.76 מטר רוחב, 1.53 מטר גובה ובסיס גלגלים של 257 ס"מ הנחשב לטוב בסגמנט, המאפשר הסעת 4 מבוגרים או זוג + 3 ילדים בנוחות, לצד תא מטען בנפח 301 ליטר.
יונדאי i20 קרוס : נפח תא מטען של 1,030 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים מאפשר הובלת מטען חריג יונדאי i20 קרוס : נפח תא מטען של 1,030 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים מאפשר הובלת מטען חריג
בתוך תא הנוסעים, מציגה ה-i20 קרוס את אותה סביבת נוסעים המוכרת מה-i20, עם עיצוב נאה אך לא פורץ גבולות, איכות חומרים והרכבה טובים, ותחושה שהכל ישאר כך גם בשנים הבאות. אבזור הרכב כולל ברמת הגימור הבסיסית Inspire מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות AUX ו- USB, כיוון הגה לגובה ולעומק, מחשב דרך, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי. גרסת ה" Premium " המאובזרת שנבחנת כאן כוללת בנוסף: חישוקי גלגלים "17, הגה בציפוי עור, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט, חיישני רוורס מקוריים, תאורת LED קדמית ליום, פנסי איתות במראות, פנסי ערפל קדמיים ואת מערכת המולטימדיה ' Connected Car ' של כלמוביל המציעה גם מצלמת רוורס, רדיו אינטרנטי, מערכת ניווט Waze ומספר אפליקציות. פער המחיר בין 2 הגרסאות עומד על כ-6,000 ש"ח בלבד ומצדיק לחלוטין את התוספת לדעתינו, שכן הגרסה הבסיסית נראית דומה מדי ל-i20 ומתקשה להיראות ג'יפון.
יונדאי i20 קרוס - סביבת נהג איכותית, האבזור נדיב בדגם הפרימיום יונדאי i20 קרוס – סביבת נהג איכותית, האבזור נדיב בדגם הפרימיום
מנוע ה-1.4 ליטר 100 כ"ס ששוכן בחזיתו של הג'יפון מציע ביצועי כביש סבירים, כאשר בנסיעה עירונית ומחוצה לה מציע הרכב אופי זריז שאינו יתקשה לעמוד בקצב התנועה המקובל. יחד עם זאת, עם 13.6 שניות ל-100 קמ"ש, גיר אוטומטי בעל ארבעה הילוכים בלבד והספק מירבי המגיע רק ב-6,000 סל"ד, עקיפות זריזות יורדות מהפרק ובנסיעה באיזור הררי עם מספר נוסעים ברכב, מתקבלת תחושה של מכונית כבדה יחסית עם ביצועים שאינם מספקים כיום. אז אמנם מצד אחד, מדובר ביחידת כח וותיקה למדי של החברה שנחשבת למאוד אמינה וככל הנראה לא תייצר לכם ביקורים לא צפויים במוסך, אך מצד שני, בעידן הנוכחי מנוע טורבו היה מתקבל כאן בברכה ומשנה לחלוטין את יכולות הרכב. הבעיה היא שמנוע כזה שמשרת את הדגם באירופה, מוצמד לעת עתה לתיבת הילוכים ידנית בלבד.
יונדאי i20 קרוס - יכולות שטח טיפוסיות לג'יפון 2X4 יונדאי i20 קרוס – יכולות שטח טיפוסיות לג'יפון 2X4
לצד הביצועים שמתקשים להלהיב, אך בהחלט יספקו את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים, מציגה ה-i20 קרוס אופי נינוח, נסיעה שקטה עם בידוד רעשים מוצלח והתמודדות נאותה של מתלי הרכב עם סוגי הכביש השונים, הודות למערכת מתלים חדשה. ירידה קלה לנסיעת שבילים, חושפת יכולות ג'יפוניות 2X4 ממוצעות, הודות למרכב המוגבה ב-6 ס"מ המאפשר ירידה לשטח בדרך לאתר הפיקניקים בסטייל וללא חשש מפגיעות במרכב הרכב. בסופו של סוף שבוע שכלל שלל נסיעות עירוניות, שיוט קליל בכביש המהיר וירידה קלה לשטח לשבילי קק"ל, נרשמה גם תצרוכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר.
יונדאי i20 קרוס - תצרוכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר במבחן יונדאי i20 קרוס – תצרוכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר במבחן
להיט נוסף בדרך
יונדאי i20 קרוס נכנסת לשוק הג'יפונים ( B-SUV ) שנחשב לצומח ביותר בישראל ב-2016, ועשויה להשאיר " בבית " את כל לקוחות ה-i20 עליה היא מבוססת המבקשים לעבור לשוק הג'יפונים וליונדאי לא היה עד כה מה להציע להם. במחיר תחרותי של 116 אלף ש"ח לדגם המאובזר הנבחן כאן, או 110 אלף ש"ח לדגם הבסיסי ( שפחות מומלץ לטעמנו ), מדובר כאן בתוספת של 7,000 ש"ח בלבד שידרשו ממכם כדי לעבור ממכונית סופר-מיני לג'יפון. בתמורה למחיר הנ"ל תזכו בג'יפון קומקפטי, מעוצב ואופנתי שנראה טוב בהרבה במציאות מה-i20 האפרורית, מאובזר למדי ובטיחותי, שהביקורת עליו מופנית רק ליחידת הכח המספקת ביצועים בינוניים. בשורה התחתונה: בהתחשב במוניטין שמוצמד לשם יונדאי ובמחיר התחרותי ביחס לסגמנט, אנו מעריכים שמדובר בלהיט נוסף של יונדאי בישראל.