יונדאי I35 2014 – מבחן דרכים

יונדאי I35 2014 זוכה למתיחת פנים קלה, ולתוספת שדרוג משמעותית של האבזור. האם זה יעזור לה מול המתחרות החדשות והחזקות? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 26 בספט, 2014
יונדאי I35 2014

מלכת יופי במי"ל
אני חייב להודות: גם היום, אחרי 3 שנים מאז שנחתה בארץ יונדאי I35 אלנטרה, היא עדיין נראית יפה ומרשימה ולמרות הכמויות הענקיות שנעות בכבישי הארץ ( מעל 22,000 ), היא עדיין לא מאוסה ומשעממת. מצד שני, אף אחד כבר לא מסובב אחריה את הראש והיא לא יוצרת עניין במקום בו היא  נמצאת, אולם עדיין מדובר באחת המשפחתיות היפות ביותר שתוכלו לרכוש כאן. זו הסיבה אגב, שגם במתיחת הפנים שנעשתה לאחרונה לדגם, החליטו בחברה לא לגעת כמעט בכלל בעיצוב. אם צריך לרענן את הדגם חשבו, מספיק להחליף לו את חישוקי הגלגלים בחדשים, ללטש מעט את הפגוש הקדמי ולגעת קלות ביחידות התאורה. אם תשאלו אותי, תוספת LED אופנתית ליחידות התאורה הקדמיות יכלה להעניק לרכב מראה חדשני באמת. אבל זה באמת בקטנה.


יונדאי I35 2014

יונדאי I35 2014


כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותם קווי העיצוב המוכרים של הדגם הקודם, שזוכה לעדכונים קוסמטים קלילים, אך חלקם בהחלט מטפלים בנקודות תורפה של הדגם היוצא, כמו העברת פתחי המיזוג קצת יותר למעלה. מעבר לכך, למרות תחושה כללית נעימה והרגשת עושר מסוימת הודות לאבזור הנדיב, נראה ששדרוג איכות החומרים יחכה לדור הבא, ולעת עתה אנו נאלצים להסתפק בתא נוסעים מורכב בצורה טובה, אך עם שפע משטחי פלסטיק באיכות שונה ולא אחידה הפוגמים מעט באווירה הכללית. שילוב גוונים עם ריפודים בהירים יותר אגב, תורם בהחלט לתחושה נעימה משמעותית בסביבת הנוסעים והוא מוצע כאופציה באולם התצוגה.
יונדאי I35 2014

יונדאי I35 2014


מאובזרת כהלכה
במסגרת מתיחת הפנים הנוכחית, התארכה גם רשימת האבזור הסטנדרטית בצורה משמעותית, מתוך ניסיון היבואן לחזק את ה- I35 מול המתחרות החדשות והחזקות שנחתו כאן בשנה החולפת ( מאזדה 3, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה ) שנוגסות במכירות הדגם. ובשוק הליסינג, בו חלק גדול ממכירות ה- I35 מתבצע, הגדלת רשימת האבזור התקני בהחלט עשויה לתרום לאהדת הדגם, וב- I35 החדשה הצטרפו כבר בגרסת הליסינג  " Inspire "  גם מערכת מולטימדיה עם ניווט ומצלמת רוורס, חלון שמש חשמלי, מראות חיצוניות עם קיפול חשמלי, שלושה מצבי היגוי (FLEX STEER) הכוללים נוחות, רגיל וספורטיבי, פתח מיזוג ייעודי למושב הנוסעים האחורי ותאורת יום קבועה הנדלקת עם התנעת הרכב (DRL). הלקוחות הפרטיים שיבחרו בגרסת ה- Supreme  המהודרת שעלוה בסה"כ 2,000 ש"ח יותר, זוכים גם למושב נהג מתכוונן חשמלית, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפודי מושבים מהודרים יותר, חישוקי גלגלים קלים ועוד.  לאחרונה, החל היבואן לשווק את הדגם גם עם מערכת הבטיחות Mobileye כסטנדרט, המשפרת את בטיחות הרכב ומסייעת למנוע תאונה.
יונדאי I35 2014

יונדאי I35 2014


מעבר לכך, ה- I35 נותרה אחת המשפחתיות המרווחות ביותר בסגמנט, עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, המסייע לתא נוסעים מרווח למדי, עם יכולת להושיב 3 מבוגרים די בנוחות בספסל האחורי, ותא מטען נדיב ועמוק בנפח 485, שסובל קצת רק מפתח גישה נמוך  יחסית. מתחת למכסה המנוע, לא נרשמו עדכונים משמעותיים, והרכב ממשיך להגיע עם מנוע ה- 1.6 ליטר 132 כ"ס המוכר, המפיק מומנט מירבי של 16.1 קג"מ ב- 4,850 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים.
על הכביש
על הכביש, נותרה ה- I35 מכונית נעימה מאוד בחיי היום יום, המאפשרת תנועה עירונית ובכביש המהיר בצורה נינוחה ושקטה למדי, תוך כדי טיפול נאות בשיבושים ובתחלואי הכביש. יחד עם זאת, למרות הספק המנוע הגבוה יחסית, עדיין לא מדובר במכונית לחובב ההגה, ועם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.6 שניות, לא נרשמת דרמה כלשהי. גם עקיפות מהירות הן דבר שצריך לקחת בחשבון. בסה"כ עבור 90% מהלקוחות, היא תספק בהחלט. ההגה בעל התגבור המשתנה המאפשר 3 מצבים ( נח= קל במיוחד, רגיל, וספורטיבי- קשיח מעט) הינו לא יותר מגימיק ורוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם נוסעים באופן קבוע על התכנית שמתאימה לכם וזהו.
במהלך 3 ימי המבחן בהם בילינו עם הרכב, עמדה תצרוכת הדלק של המכונית על 11.36 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ובתנאים לא מאומצים. בנסיעה עירונית אגב, תתקשו להגיע ל-10 ק"מ לליטר בממוצע, – נתון שחשוב עבור מי שרוב נסיעותיו מתבצע בעיר. בכל מקרה,במסגרת שדרוג הרכב, למרות שלא שופרה צריכת הדלק,  המנוע מעט נקי וידידותי יותר מבעבר לסביבה.
יונדאי I35 2014

יונדאי I35 2014


סיכום:
למרות יותר מ- 20,000 מכוניות מסוג יונדאי I35 שנעות בכבישי ארצנו, ה- I35 היתה ונותרה עדיין אחת המשפחתיות היפות ביותר בסגמנט, הודות לעיצוב מקורי מוצלח, שזכה לעדכונים קלים בלבד בדגם המחודש. עיקר השינויים בדור החדש נוגע לשדרוג ניכר של אבזור הרכב, שאמור לסייע לדגם בתחרות מול המתחרות החדשות והמודרניות שהופיעו כאן בשנה האחרונה, ובשוק הליסינג בו ה- I35 משחקת תפקיד מרכזי, יש בהחלט חשיבות עצומה בקרב הלקוחות לאבזור נדיב, וניתן להניח שמכירותיה ישארו מצוינות. נקודת התורפה העיקרית של הדגם לעת עתה, נמצאת ביחידת הכח שמספקת נתוני צריכת דלק ממוצעים בלבד, בשעה שחלק מהמתחרות המודרניות כבר קפצו כיתה.
יונדאי  I35 2014
מחירים: 128,000 ש"ח לגרסת הליסינג, 130,000 ש"ח לדגם הפרימיום המהודר.
יתרונות: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור, מרווחת,אמינות
חסרונות: לא ספורטיבית, צריכת דלק ממוצעת בלבד
סיכום: עדיין מהטובות ביותר