ראשי » דו גלגלי » ימאהה וי מקס יורד מפס הייצור אחרי 32 שנה !

ימאהה וי מקס יורד מפס הייצור אחרי 32 שנה !

ימאהה וי מקס, אופנוע הקאסטום השרירי, הינו הקורבן החדש של תקנות הזיהום המחמירות, ובשל כך ייפסק ייצור הדגם בחצי שנה הקרובה לאחר 32 שנות ייצור.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: דו גלגלי נוסטלגיה   בדגם רכב:   עם התגים:   פורסם בתאריך: 01/03/17
ימאהה וי מקס יורד מפס הייצור אחרי 32 שנה !

באדיבות: גיא בן ברק, אתר דוגרי

יצרנית האופנועים היפנית ימאהה, מודיעה כי באוגוסט הקרוב לכול המאוחר תחדל מלייצר את הוי-מקס, לדברי ימאהה התכנית היא לייצר 120 יחידות וי-מקס ב-2017 וכאשר אלה ימכרו הייצור יופסק. 32 שנה חלפו מאז הושק הימאהה וי-מקס המקורי, ודי בזמן נצחי זה במונחי אופנועים כדי ללמד על הצלחת וחשיבות הדגם. הימים הם אמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, בבתי הקולנוע מככבים סרטי "מקס הזועם בדרכים" בעוד שוק הקאסטומים בארה"ב נכבש על ידי יפנים קטנים, זולים ואמינים עם שמות כמו "שאדאו" או "ויראגו" השולחים את הרלי-דייוידסון לפשיטת רגל. 





וכאילו זה לא מספיק מנחיתה ימאהה על השוק האמריקני ב-1985 קאסטום פורץ גבולות, ה"מקס" הוא גם "מקסימום" וגם "מקס מל גיבסון", מיתוג גאוני, עם מנוע בנפח 1,197 סמ"ק לא וי-טווין אלא וי-ארבע, בדיוק כפול מהמקובל למנוע קאסטום, עם קירור מים לגמרי לא טריוויאלי אז, קרבורטורים דו שלביים המספקים חוויית טורבו, והספק של 113 כוח סוס, שווה לזה של הנינג'ה GPZ900R, הסופרבייק המוביל שיצא שנה קודם… הוי-מקס עם תאוצה מפלצתית היה לאופנוע דראג וקבע את נוסחת הפאוור קרוזר לתמיד, מנוע גדול ותאוצות שורפות צמיגים אבל רק בקו ישר, על סיבובים אין מה לדבר…



ימאהה וי מקס 2016 ימאהה וי מקס 2016 הוי-מקס נועד במקור לשוק האמריקני אולם מהר מאוד נוצר ביקוש בכול העולם, ימאהה מדווחת כי כ-100,000 וי-מקס נמכרו במהלך 32 שנות הדגם, עם מפרט כה מרשים כבר במקור לא עבר הוי-מקס שינויים משמעותיים עד לשנת 2008 אז שונה הדגם: המנוע צמח ל-1,679 סמ"ק עם 200 כוח סוס, העיצוב התנפח אף הוא, ואפילו בעולם עם נייקדים וקרוזרים בעלי מנועים עצומים וחזקים עדיין היה לוי-מקס זכות קיום והוא נמכר גם בישראל. אבל, שנת 2017 הביאה איתה את תקן אירו4 וזה היה יותר מדי עבור הוי-ארבע שדרש השקעות עתק כדי להמשיך, ואין לכך הצדקה. בתחילת השנה עשינו בדוגרי פרוייקט פרידה מאופנועים שלא ייוצרו עוד, ימאהה וי-מקס ראוי להיכנס לרשימה, אולי במקום הראשון. 

ולמי שמעוניין במקרה לרכוש את הדגם שיהפך ללא ספק לפריט אספנות בהמשך, נוסיף שמחירו כחדש כיום בארץ עומד על 178,485 ש"ח.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות