מאזדה 5 – מבחן דרכים

מוביל הנוסעים הפופולארי בישראל , איבד את הבכורה בשוק המקומי ב – 2012 . יצאנו לבדוק האם הוא עדיין רלוונטי ? " למשפחות שאוהבות את המרחבים של חיק הטבע " . מלווה הסלוגן של מסע הפרסום של מאזדה 5 , המיניוואן הקומפקטי הפופולארי בישראל. אנשי השיווק של מאזדה , בחרו להשתמש במילה " מרחבים "…

ששי כהן 27 במאי, 2012
מאזדה 5 - מבחן דרכים

מוביל הנוסעים הפופולארי בישראל , איבד את הבכורה בשוק המקומי ב – 2012 . יצאנו לבדוק האם הוא עדיין רלוונטי ?

" למשפחות שאוהבות את המרחבים של חיק הטבע " . מלווה הסלוגן של מסע הפרסום של מאזדה 5 , המיניוואן הקומפקטי הפופולארי בישראל. אנשי השיווק של מאזדה , בחרו להשתמש במילה " מרחבים " במשפט המחץ שמתאר את המכונית , אולם הוסיפו בהמשך " של חיק הטבע " , הרי בסופו של דבר , כשתיכנסו למכונית , " מרחבים " , לא ממש תמצאו בה , למרות 7 המקומות …
לאחר שהובילה את שוק המיניוואנים הקומפקטים במשך השנים האחרונות , מראה ה – 5 סימני עייפות וחולשה , המאפיינים את מותג מאזדה בישראל. לאחר שנים של הובלה , ולמרות דגם חדש שהגיעה בשנה שעברה וסייע למכונית להימכר פי 2  ( 2,027 יחידות ) מהדגם שמוקם שני ( טויוטה וורסו ) , נחלשה המכונית משמעותית בארבעת החודשים הראשונים של 2012 ואיבדה את הבכורה עם 341 מכוניות שנמסרו לעומת 454 מדגמי טויוטה וורסו שהעפילה לראשונה לראשות הטבלה .
מאזדה 5 - מבחן דרכים

מאזדה 5 – מבחן דרכים

עיצוב , תא נוסעים
הדור השני של מאזדה 5 , הושק בישראל ב – 2011 והחליף את הדור הראשון ששווק בהצלחה משנת 2006 . למרות שמירה על קווי דמיון דומים לדור הראשון , הצליחו מעצבי החברה לפגוע מעט במראה הספורטיבי שליווה את הדגם הקודם ולמרות שבסה"כ מדובר עדיין ברכב נאה , הנהנה מחזית ספורטיבית ומרשימה יחסית , בצידי הרכב נוספו מעין גלים שזורמים לאורך הדלתות באופן מעט מוזר ובחלקה האחורי היא כבר ממש נראית כמו דגם שיצא מפס הייצור של סאנגיונג ( רמז : לא בדיוק מחמאה … )
בתוך תא הנוסעים , נהנית ה- 5 מסביבת נהג מעוצבת למדי , בה כל בוגר מאזדה 3 שמשפחתו התרחבה ירגיש מייד בבית . עיצוב הדשבורד נאה , הנדסת האנוש טובה , כל המתגים נמצאים בדיוק במקום הנדרש , איכות ההרכבה ללא דופי כנהוג אצל היצרן ורק איכות החומרים מאכזבת עם שימוש בפלסטיק קשיח ולא נעים למגע , הפוגע בתחושת האיכות הכללית . נקודת תורפה נוספת , קשורה בצבעים הכהים השולטים בתא הנוסעים , המשרים אווירה מעט קודרת , ולא היינו מתנגדים לשימוש בריפודי מושבים ודלתות נעימים ובהירים יותר . מצד שני , ריפוד המושבים השחור , כשמדובר ברכב שמתיימר להסיע ילדים , יכול להיות דווקא יתרון מבחינת לכלוך וכתמים .
מאזדה 5 - מבחן דרכים

מאזדה 5 – מבחן דרכים

אבזור – נוחות
מאזדה 5 משווקת ב- 2 רמות גימור : Executive הבסיסית המיועדת יותר לציי רכב וכוללת מזגן עם בקרת אקלים , חישוקים קלים , 6 כריות אוויר ומערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאה לנגן חיצוני . רמת הגימור הגבוהה יותר : Luxury , כוללת בנוסף : צמיגים רחבים יותר , חיישני אורות וגשם , בקרת שיוט ומחשב דרך ודורשת תוספת תשלום של 3,500 ש"ח , אשר שווה את הכסף . לצד אלה , פזורים בחלל הרכב הרבה תאי אחסון שימושיים ושימוש בדלתות צד אחוריות נגררות , מקל על כניסה ויציאה מהרכב ונעשה בקלילות שגם ילדים קטנים לא יתקשו לתפעל את הדלתות .
המניע המרכזי כמובן לרכישת מאזדה 5 , הוא ציודה ב- 7 מושבים , המאפשר למשפחה המתרחבת , לעבור למיניוואן קומפקטי במידותיו , אשר אינו יותר ארוך ממשפחתית ממוצעת . בדומה למתחרים , גם במקרה של המאזדה , מדובר לכל היותר באפשרות לאכלס ארבעה מבוגרים ושלושה ילדים קטנים . בעוד שהנהג והנוסע לצידו , נהנים ממרווח טוב למדי , בשורה האמצעית המצב מעט פחות מעודד עם מבנה של 3 מושבים עצמאיים אשר נוח לאלו היושבים בצדדים , אך מתאים רק לילד קטן במושב האמצעי . בשורה השלישית , רק שני ילדים בגילאי הגן או בכיתות א-ג , יוכלו לשבת בו בנוחות יחסית . בשימוש מלא של 7 מושבים אגב , תא המטען כמעט ולא קיים ונפחו עומד על 158 ליטר בלבד , ובקיפול המושבים האחוריים , ניתן להגיע לנפח טוב יותר של 780 ליטר .
מאזדה 5 - מבחן דרכים

מאזדה 5 – מבחן דרכים

ספסל אמצעי : נח ומרווח רק לשניים.
יחידת כח
ה-5 משווקת בישראל בגרסת מנוע אחת : ארבעה צילינדרים בנפח של 2.0 ליטר המפיקה 144 כ"ס ב – 6,500 סל"ד ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים בלבד . למרות נתון ביצועים רשמי לא מחמיא עם 13.1 שניות בתאוצה ל- 100 קמ"ש , מרגישה המכונית דווקא זריזה למדי ביציאה ברמזור ונדמה שתחושת הזום זום האופיינית למאזדה , קיימת גם כאן . המהירות המרבית המוצהרת , עומדת על 186 קמ"ש , ובכל שלב של הדרך , לא הורגש בחיסרון של כח . יחד עם זאת , למרות תפעול מנוע -גיר טוב ,ואופי פעולה חלק יחסית , מדובר עדיין ביחידת כח מיושנת , אשר סובלת בנוסף מצריכת דלק לא מרשימה עם 8.5 ק"מ לליטר שנרשמו במהלך המבחן בנסיעה לא תובענית במיוחד . עדות נוספת מתגלה בנתוני זיהום האוויר עם דרגת זיהום 10 גבוהה ומזהמת ביחס למקובל בקבוצה.
כיול המתלים נוקשה יחסית ומאפשר לשיבושי הכביש לחדור למכונית , אך לא באופן מעיק . בסה"כ יודעת המאזדה להתמודד עם תחלואי הכביש בצורה טובה ובנהיגה לא תחת מאמץ , היא גם שקטה יחסית .
מאזדה 5 - מבחן דרכים

מאזדה 5 – מבחן דרכים

לסיכום
הדור השני של מאזדה 5 , קצת מתקשה לחדש מעבר לעיצוב החיצוני המחודש , שלא בטוח שעשה טוב לדגם . היכולת של ה – 5 להעניק 7 מושבים על בסיס מכונית משפחתית גובה מחיר במרווח הלא מרשים למכונית ומאפשר התניידות של 7 נוסעים בנוחות , רק אם מדובר בלפחות 3 ילדים קטנים . למען ההגינות , נוסיף שבעיית אכלוס הנוסעים קיימת גם אצל המתחרים הישירים בפלח המיניוואנים הקומפקטיים . מעבר לכך , היא שקטה ומרגישה זריזה ואפילו מהנה לנהיגה ביחס לצפוי ממיניוואנים , אולם יחידת הכח המיושנת שלה , לא חסכונית בדלק ולא ידידותית לסביבה . מחיר מאזדה 5 עומד כיום על 161,000 ש"ח לדגם הבסיסי שדי ערום מבחינת אבזור ו- 164,500 ש"ח לדגם המאובזר קצת יותר .

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים