ראשי » דף הבית - Wheel » מאזדה CX-3 – מבחן דרכים (Pure White)

מאזדה CX-3 – מבחן דרכים (Pure White)

רכב הפנאי הקטן של מאזדה מצויד בעיצוב מרשים, מנוע חזק 156 כ"ס ותא הנוסעים היפה בקטגוריה, אך במחיר גבוה ומנוע 2.0 ליטר שחורג מהמקובל בקטגוריה. אז משתלם או לא? יצאנו לבדוק.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 07/07/17
מאזדה CX-3 – מבחן דרכים (Pure White)

רכבי הפנאי-שטח ממשיכים לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם, אך האם אנו עומדים בפני שינוי מגמה? למרות הנהירה המאסיבית אחרי הג'יפונים השונים ושלל הדגמים החדשים, מנתוני רישוי שפורסמו השבוע ע"י איגוד יבואני הרכב, מתחילים לראות שינוי קל בהעדפות הרוכשים: במחצית הראשונה של 2017, רק 3 מבין 10 הדגמים הנמכרים ביותר בארץ היו רכבי פנאי (קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר), ושלושתם אגב סבלו מירידה במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר גם בסקירת רשימת 20 הדגמים הנמכרים ביותר השנה, נוספים רק עוד 2 ג'יפונים (סוזוקי קרוסאובר וטויוטה C-HR) הנחשבים לקומפקטיים יותר בגודלם, כשהסוזוקי נהנה מזינוק של 50% במסירות, והטויוטה מביקוש גבוה כרכב חדש.



עיצוב חיצוני מהיפים בקטגוריה עיצוב חיצוני מהיפים בקטגוריה

מאזדה CX-3

אז בשעה שהקרוסאוברים בגודל משפחתי סובלים מרידה מפתיעה בביקוש בארץ, דווקא רכבי הפנאי הקומפקטיים (המבוססים לרוב על מכוניות סופר-מיני) זוכים לצמיחה דרמטית במכירות. בין הסיבות: מחיר רכישה לרוב זול יותר, מנועים חסכוניים יותר בדלק ועדיפות בהתנהגות כביש עירונית בשל גודלם. כעת, יש גם למאזדה בארץ את ה- CX-3, האח הקטן של ה- CX-5 והנציג בקטגוריית ה- B-SUV המתפתחת, אך במקרה שלו הוא לא בא כדי להתחרות בג'יפונים הקומפקטיים הזולים, אלא דווקא באחים היפנים טויוטה C-HR והונדה H-RV שזוכים לביקוש מצוין בשוק המקומי. לזכותו של המאזדה – תג מחיר בסיסי זול מהם, אך מצד שני, הוא מצויד במנוע 2.0 ליטר גדול, שעשוי להבריח לקוחות המחפשים בחיסכון בדלק. האמנם?

ספורטיבית עם מנוע 156 כ"ס חזק מהמקובל ספורטיבית עם מנוע 156 כ"ס חזק מהמקובל

סגנית מלכת היופי

מפגש במציאות עם ה- CX-3 חושף ג'יפון מעוצב למדי, שיחד עם הצבע האדום הנועז של רכב המבחן והג'נטים הקרביים, משך הרבה תשומת לב ברחוב בימי המבחן. למרות היותו מבוסס על מאזדה 2, מדובר בעיצוב מגובש מאוד, שאינו נראה כהכלאה של סופר מיני עם ג'יפון, אלא כג'יפון שעוצב ותוכנן מראש כג'יפון ולא כסופר-מיני שהתחפשה כדי לצוד יותר לקוחות. יחד עם זאת, מדובר בדגם קטן יחסית במידות מול מתחריו הישירים, כאשר עם 4.28 מטר באורך, ו-1.77 מטר ברוחב, ההבדלים זניחים בסה"כ, אך עם 1.54 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 257 ס"מ, הוא אכן קטן מהם משמעותית, וגם בסעיף השימושיות מסתפק הדגם בתא מטען צנוע בנפח 240 ליטר. בשורה התחתונה: עבור משפחה עם ילדים גדולים הוא עשוי להיות צפוף יחסית, עבור השאר הוא בסדר גמור.

תא מטען בנפח 240 ליטר בלבד, אך נוח להטענה ומספק בהחלט בחיי היום יום. תא מטען בנפח 240 ליטר בלבד, אך נוח להטענה ומספק בהחלט בחיי היום יום.

תא נוסעים בניחוח פירמיום

רכב המבחן שהתייצב ברמת הגימור הגבוהה "Pure White" מציע לדעתנו את תא הנוסעים המעוצב והיפה ביותר אותו תוכלו לקבל כיום בסגמנט. אמנם מדובר בהעתק כמעט מדויק של עיצוב תא הנוסעים של מאזדה 2 ברמת הגימור הבכירה שלה, אולם כל מי שהביט לתא הנוסעים של רכב המבחן התלהב. יאמר לזכותם של מאזדה שלמרות שכל הפלסטיקים המרכיבים את לוח השעונים הינם מהסוג הפשוט והקשיח (ללא חלקים רכים למגע), בזכות הטקסטורה שלהם, איכות ההרכבה, העיצוב ושילוב העור ומשחק הצבעים, מדובר בעיצוב המשאיר את כל המתחרים הרחק מאחור, עם תחושה יוקרה אמיתית בתא הנוסעים. מעבר לכך, גם מושבי העור בצבע הבהיר של רכב המבחן היו נעימים מאוד למגע (לא כשהוא עמד כמובן בשמש…) ואף נוחים ביותר, הן מלפנים והן בספסל האחורי.

אבזור

בדומה לדגמי מאזדה החדשים המנסים להוות תחרות לדגמי היוקרה באבזור ובתחושה, גם ה- CX3 נהנית מאבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית " ZOOM", עם מערכת המולטימדיה המקורית "MZD CONNECT" התומכת בעברית, עושה שימוש בצג מגע מרכזי בגודל 7", ונשלטת בעזרת בקר פיקוד רב תכליתי. המערכת תומכת בלוטות' (כולל הודעות SMS) וכוללת גם מצלמת נסיעה לאחור ומערכת ניווט. עוד ברשימת האבזור הסטנדרטי: חישוקי סגסוגת קלה "16, שמשות כהות, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, התנעה ללא מפתח, שקעי USB ו-AUX ועוד.

סביבת נהג ונוסעים היפה בקטגוריה ועשירה באבזור סביבת נהג ונוסעים היפה בקטגוריה ועשירה באבזור

רכב המבחן שהגיע ברמת האבזור הגבוהה יותר "Pure White", כלל בנוסף:  פנסי חזית, תאורת יום ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, חישוקי "18, עיטורי כרום בחזית ובצידי הדלתות, כניסה ונעילה ללא מפתח, צג תצוגה עילית המציג לנהג את כל הנתונים ההכרחיים מבלי להוריד את העיניים מהדרך: מהירות, ניווט, והתראות בטיחות, ריפודי עור לבנים (Pure White) בשילוב עור הפוך בצבע שחור עם דגשים אדומים, המספקים אבזור ועיצוב ברמה שעשויה להביך לא מעט דגמי פרימיום יקרים בהרבה.

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית ומערכת להתראה מפני סטייה מנתיב, כאשר רמת הגימור הבכירה כוללת בנוסף מערכת לאיתור שטחים מתים במראות הצד, עם התרעת תנועה צולבת בנסיעה לאחור ומערכת להחלפה אוטומטית בין תאורת דרך רגילה לאלומות גבוהות. יחד עם זאת, לדגם ציון של 4 כוכבים בריסוק במבחן האירופאי.

תצוגה עילית חכמה בדגם המאובזר, המציגה גם את נתוני מערכת הניווט. תצוגה עילית חכמה בדגם המאובזר, המציגה גם את נתוני מערכת הניווט.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע מאזדה CX-3 היא עוף חריג בשוק המקומי: במקום מנוע טורבו או אטמוספרי קטן נפח, משווק הדגם בארץ רק בגרסת 2.0 ליטר 156 כ"ס וגיר אוטומטי 6 הילוכים, המבטיחים ביצועים טובים מהממוצע במחיר של צריכת דלק גבוהה מהממוצע. יחד עם זאת, מנוע ה-2.0 ליטר של מאזדה מסדרת ה- SkyActive, נחשב לחסכוני ביחס לנפח ומבטיח תצרוכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן, לא רחוק לדוגמה מטויוטה C-HR טורבו 1.2 ליטר שמבטיחה 16.9 ק"מ לליטר על הנייר.  על הכביש מציעה ה-CX-3 ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות, התנהגות כביש בטוחה עם אחיזת כביש גבוהה, ואת הירידות של סדום-ערד היא ביצעה בקצב מרשים, כשמהירות הנסיעה בפניות ועיקולים גבוהה מהממוצע לסגמנט הג'יפונים. רוח ה-"ZOOM ZOOM" של מאזדה מתבטאת כאן היטב, עם חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה יחסית למקובל אצל המתחרות, ושלא על חשבון נוחות הנסיעה. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 12.1 ק"מ לליטר בממוצע.

12.1 ק"מ לליטר בממוצע במבחן 12.1 ק"מ לליטר בממוצע במבחן

סיכום

מאזדה CX-3 נכנסת לשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים הצומח (B-SUV) ועמוס המתחרים, בו מצפה לה תחרות לא פשוטה. במחיר החל מ-134,000 שקל לדגם הבסיסי ( אך מאובזר למדי) או 145,000 שקל לדגם הנבחן כאן העמוס כל טוב, היא מיישרת קו עם המתחרות היפניות מבית הונדה וטויוטה, ונשענת כמוהן על המוניטין היפני האהוב בארץ הטוען לאמינות, שמירת ערך וסחירות עתידית טובים מהממוצע, עבורו ניתן לגבות פרמייה נוספת באולמות התצוגה. אל אלו מצטרפים גם עיצוב חיצוני מפתה, תא נוסעים יפהפה, אבזור עשיר ויחידת כח חזקה וחסכונית יחסית בדלק, כאשר נקודות התורפה העיקריות הן ציון של 4 כוכבים בריסוק ומנוע 2.0 ליטר שעשוי להבריח חלק מהלקוחות. בשורה התחתונה: במחיר הנוכחי היא אמנם לא תכבוש את השוק, אך ללא ספק תימכר במספרים נאים.

בעד: עיצוב חיצוני, תא נוסעים, אבזור, ביצועים, מוניטין נגד: מנוע 2.0 ליטר, בטיחות לא מושלמת לסיכום: קרוסאובר ספורטיבי מפנק עם חווית נהיגה






חדשות נוספות

תגובות (4)

  1. מאת עדן:

    מתי יציגו מנוע קטן טורבו וחסכוני לדגם?

  2. מאת שבחר:

    לא פלא שקשה לראות אותה על הכביש.זה כנראה העתיד שלה במחיר כזה ובשאר הנתונים. יש שפע תחרות במחירים סופר אטרקטיביים. מזדה ממשיכה לאבד אחיזה בשוק.

  3. מאת דן:

    נחמדה אבל יקרה מדי

  4. מאת א:

    הציבור כבר לא חושב רק על נפח. המנוע דווקא מצויין וגם הגיר -וצריכת הדלק טובה (יש כמה עדיפות ממנה ) ויש גם פחות טובות ממנה בתחום הזה
    נקודת התורפה העיקרית היא שהיא מאד קטנה מבפנים (בנוסף למחיר)
    מבחינת ההשוואה, היא דומה במידות הפנים לניסאן ג'וק הקטנה אבל יותר חדשנית איכותית זריזה ומודרנית
    פיגו 2008/קפצור/HRV ואחרות מרווחות ממנה ולעיתים רבות גם זולות ממנה
    זה מישהו שמאד חשוב לו קרוסאובר ואוהב עיצוב ולנהוג. מי שמחפש יותר נעימות ומחיר סביר ימצא פתרון אצל דגמים אחרים

    הCX5 אפס קילומטר עם אותו מנוע נמכרת במחיר דומה למדיי כרגע, והCX5 בניגוד אליה מאד גדולה ומרווחת בניגוד למאזדה 3 עליה היא מבוססת שדווקא די צפופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות