מבחן דרכים: לקסוס RC200T

מצוידת בעיצוב אגרסיבי וראוותני, מנוע טורבו חזק וחסכוני, רשימת אבזור ארוכה ותג מחיר תחרותי, נכנסת לקסוס RC200T לשוק מכוניות הקופה היוקרתיות. מה יש לה להציע בשוק המצומצם אך המיוחס? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 25 באוג, 2016
לקסוס RC200T

10 שנים חלפו כבר מאז שהושק מותג לקסוס בישראל. 10 שנים בהם הצליחה החברה היפנית לחדור לשוק היוקרה הנשלט בעיקר ע"י מכוניות גרמניות, להציע חלופות איכותיות לא פחות פחות, ולרוב גם עם אמינות טובה יותר, ולהציג בסה"כ גרף מכירות מכובד שצומח בעקביות. יחד עם זאת, למעט חריקות קלות פה ושם עם דגמים מיוחדים כמו SC430 בתחילת הדרך, גרסת הקבריולט של ה-IS ומספר מכוניות שניתן למדוד על כף יד אחת מדגם ה-RC-F הספורטיבי הקיצוני, היצע הדגמים המרכזי של לקסוס השתדל לרוב לשמור על סולידיות, בגרות ושמרנות מופגנת. בשנתיים האחרונות, חל השינוי: לקסוס החלה להשקיע בעיצובים נועזים יותר והדגמים החדשים שנחתו כאן מציגים קפיצת דרך מרשימה בהופעה החיצונית, מתוך ניסיון לפנות גם לקהלים חדשים שמעניקים המון חשיבות גם למראה החיצוני ולאפקט ההגעה. כעת מצטרפת גם לקסוס לשוק מכוניות הקופה בעלות האופי הספורטיבי (ולא ספורטיבי קיצוני) עם ה- RC200T החדשה, שאמורה לתרום רבות לחיזוק תדמית לקסוס כמותג נחשק. מה יש לה להציע, יצאנו לדרך.



לקסוס RC200T - חזית כוחנית והופעה מוחצנת לקסוס RC200T – חזית כוחנית והופעה מוחצנת
לא למשפחות
שוק מכוניות הקופה הספורטיביות הינו שוק קטן מאוד בארץ ומרכז בסה"כ כמה מאות בודדות של מכוניות בשנה. גם בלקסוס לא בונים על מכירות גבוהות לדגם החדש ומדווחים על כ-30 מכוניות בלבד שיגיעו לארץ בשנת השיווק הראשונה של הדגם. בשל מחירי מכוניות הקופה הגבוהים במיוחד בארץ, ונושא הפרקטיות שלוקה בחסר באימוץ מכונית שכזו שאיננה יכולה לשמש כמכונית משפחתית, מתספק כל מותג בכמה עשרות בודדות של מכירות בשנה, שמשמשות בעיקר כמקדם תדמית ספורטיבית וצעירה למותג והרבה פחות כלהיט מכירות.לקסוס RC200T לקסוס RC200T
ואכן, מפגש במציאות עם ה-RC200t, חושף מכונית קופה ספורטיבית מרהיבה. מכסה המנוע ארוך ורחב, הצללית נמוכה, גריל 'שעון החול' ענקי ומאיים וההופעה הכללית מוחצנת ומסובבת ראשים, כאשר צבע הכחול המרהיב של רכב המבחן מוסיף עוד דלק למדורה. הדגם מציע מידות ממוצעות לקטגוריה עם 4.69 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב ו-1.395 מטר גובה, אך עם בסיס גלגלים של 273 ס"מ ותא מטען בנפח 374 ליטר, הוא קצת קטן מהמתחרים.לקסוס RC200T - תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב לקסוס RC200T – תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת את סביבת הנהג המוכרת של דגם ה-is300h המשפחתי, המקבל חיזוקים ספורטיביים עם לוח שעונים ספורטיבי יותר בעל אפשרויות התאמה אישית של התצוגה, מושבים ספורטיבים ותומכים ( רכב המבחן ברמת גימור F sport), ואיכות חומרים והרכבה גבוהים ביותר כצפוי מלקסוס. המרווח ליושבים מלפנים מצוין, אך מאחור המצב קצת פחות מזהיר, אם כי צמד המושבים האחוריים יכולים אף לאכלס בשעת הצורך גם זוג מבוגרים ולא רק ילדים קטנים. בכל הנוגע לתחושת העושר: האווירה יוקרתית למדי ורק חבל שרכב המבחן צויד במושבים מרופדים העור בצבע אפור בהיר שפגעו בתחושת היוקרה. באופו אישי, אני חושב שריפודים בצבע הקרם או האדום כהה שמוצעים בדגם תורמים משמעותית לאווירה יוקרתית יותר בתא הנוסעים.
לקסוס RC200 - מאחור יכולים גם לשבת מבוגרים בנוחות סבירה יחסית לקסוס RC200 – מאחור יכולים גם לשבת מבוגרים בנוחות סבירה יחסית
אבזור
לקסוס RC200t מתהדרת גם ברשימת אבזור נדיבה כבר מרמת הגימור הבסיסית עם מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי "18 קלים, ריפודי עור, מערכת לבחירת לתוכניות נהיגה, פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית LED, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "7, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התראה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, 8 כריות אוויר, מושבים קדמיים מחוממים בעלי כיוונון חשמלי, מצלמת רוורס וחיישני חניה אחוריים, חלון גג חשמלי, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת LED לידיות פתיחת הדלתות ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר " F-sport", כלל בנוסף:מתלים ספורטיביים, לוח שעונים דיגיטלי, חזית בעיצוב "רשת", חישוקים ספורטיביים יותר, מושבים בעיצוב ספורטיבי עם ריפוד עור מלא, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, זיהוי סטיה מנתיב, זיהוי עצמים בשטחים מתים, החלפת אורות אוטומטית, מערכת לזיהוי רכבים בעת יציאה מחניה ברוורס ועוד.לקסוס RC200T לקסוס RC200T
על הכביש
במקרה של ה- RC, מתהדרת המכונית ביכולות ספורטיביות נאות, אם כי לא מדובר במכונית ספורט אמיתית, ולא לשם היא מכוונת. לצד הנעה אחורית המסייעת לחווית הנהיגה הספורטיבית, מציע מנוע הטורבו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, הספק נאה של 245 כ"ס ומומנט מרשים של 35.7 קג"מ המתקבל כבר ב-1,650 סל"ד, המניבים תאוצה נאה של 7.5 שניות ל-100 קמ"ש, הנופלת במעט רק מנתוני התאוצה של המתחרה הבסיסית מבית BMW.  תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 ההילוכים, פועלת בהרמוניה עם המנוע ומציעה אופי חלק ונינוח ורצון להעלות הילוכים כמה שיותר מהר. מעבר לכך מדובר במכונית בעלת אחיזת כביש מצוינת, המסוגלת לשייט במהירויות גבוהות בכבישים מעוקלים מבלי לצאת משלוותה, ההגה קל יחסית אך עדיין מספק תחושה מהנעשה על הכביש, ותאוצות הביניים החשובות לעקיפות מהירות ובטוחות מרשימות למדי.לקסוס RC200T - אחיזת כביש גבוהה לקסוס RC200T – אחיזת כביש גבוהה
נוחות, צריכת דלק
מעבר לכך, מדובר גם במכונית שקטה ונוחה למדי, שלא תגבה ממכם מחיר בסעיף נוחות הנסיעה בגלל שבחרתם ברכב ספורטיבי. בנוסף, אם כבר דיברנו על שקט, חלק מחווית נהיגה ברכב ספורטיבי קשור ברעש הבוקע מהמפלטים, ומה לעשות שהלקסוס הזאת שקטה מדי? מייצרים רעש מלאכותי (בדומה ל-IS) שניתן לשליטה על-ידי מתג בלוח השעונים ומלווה בהתאמה מושלמת לכל לחיצה בריאה על דוושת הבנזין. צעצוע דבילי או לא, אבל דווקא מצא חן בעיננו. בסעיף צריכת הדלק וזיהום האוויר שאינם נמצאים גבוה בסדר העדיפויות של הקונים, הנתונים פחות מרשימים מהאחיות הגרמניות וצריכת הדלק של המכונית בימי המבחן הסתכמה ב- 9 ק"מ לליטר בממוצע, לצד דרגת זיהום אוויר 14 שהוענקה לדגם. בשורה התחתונה, לא היינו מתנגדים לגרסת ההייבריד של הדגם שמוצעת גם בחו"ל ולא הגיעה לארץ לעת עתה.
לסיכום
במחיר התחלתי של 325 אלף שקל, מציעה לקסוס RC200t את המחיר הנמוך ביותר לכניסה לעולם מכוניות הקופה הספורטיביות בישראל. עבור המחיר הנ"ל, הנמוך בעשרות אלפי שקלים מהמתחרות הגרמניות, תקבלו מכונית קופה מוחצנת ומסובבת ראשים, בעלת התנהגות ספורטיבית מהנה (אך לא קיצונית), מאובזרת כהלכה ובעלת שילוב מוצלח של ביצועים ונוחות בחיי היום יום, כאשר נקודת התורפה העיקרית נוגעת לפליטת מזהמים לא מרשימה. כשמוסיפים למשוואה גם את מוניטין האמינות המוצלח של לקסוס שמבטיח גם הרבה שקט נפשי בהמשך, מדובר בעסקה טובה מאוד לדעתנו.