ראשי » דף הבית - Wheel » מבחן דרכים: מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

מבחן דרכים: מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

רחובות ת"א על חשמל בלבד: מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש, מוותר על עמדת הטעינה לטובת רשת החשמל הביתית, מציג צריכת דלק כמעט דמיונית בנסיעה עירונית ונהנה ממחיר נמוך מבעבר ואחריות מורחבת, המגבירים הפעם את סיכויי הצלחתו בשוק המקומי.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 20/04/17
מבחן דרכים: מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

חביב הקהל

4 וחצי שנים לאחר שנחת בארץ הדור הנוכחי של מיצובישי אאוטלנדר, רכב הפנאי הפופולרי של החברה שהפך לדגם החשוב והנמכר ביותר של היצרן בארץ, נדמה שעם השנים והוותק הוא רק נעשה מבוקש יותר. עם 2 מתיחות פנים שכבר הספיק לעבור הדור הנוכחי, סיים האאוטלנדר את שנת 2016 כשנת שיא במסירות בישראל, עם כ-10,052 מסירות, אשר סייעו למיצובישי לסיים את השנה במקום החמישי והמכובד בשוק, לצד היותו של השוק הישראלי לשלישי בגודלו גם בשוק האירופאי. את הרבעון הראשון של 2017 סיים האאוטלנדר עם 2,531 מסירות, המבהירים שכוחו במותניו, ובעיקר של גרסת ה-7 מושבים שנחשבת למבוקשת ביותר.



מיישר קו עם שפת העיצוב של האאוטלנדר המוכר מיישר קו עם שפת העיצוב של האאוטלנדר המוכר

העתיד חשמלי

בשעה בה אימץ העולם בחיבה את סגמנט רכבי הפנאי השונים על חשבון סגמנט המשפחתיות המסורתי, גם אסטרטגיית היצרן של מיצובישי מדברת על עתיד הכולל בעיקר רכבי פנאי, שיוצעו בטכנולוגיית PHEV (פלאג-אין חשמלית) המהווים נדבך חשוב בדרך למעבר עתידי למכוניות חשמליות טהורות. קרוב ל-3 שנים שלאחר שנעשה כאן הניסיון הראשון של מיצובישי לשווק רכב פנאי פלאג-אין, עם השקתו של הדור הראשון של מיצובישי אאוטלנדר PHEV שלא זכה להצלחה לה ציפו (132 מסירות בלבד ב-3 שנים), השיקה בחודש החולף מיצובישי את הדור השני של רכב הפנאי הפלאג-אין, אל שוק בשל יותר ועם שיפורים משמעותיים המגדילים משמעותית את יכולותיו להצליח כאן הפעם.

 מתחבר לרשת החשמל הביתית וזוכה לאחריות מורחבת

לצד עיצוב מחודש לדגם המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של האאוטלנדר הרגיל, כשעיקר השינויים ביניהם מתרכז בסמלי "Plug In" הפזורים מסביב לרכב ושקע טעינה שנוסף בצד ימין, מתנער האאוטלנדר פלאג-אין החדש מאחת מנקודות התורפה העיקריות של הדגם היוצא, עם אימוץ שקע טעינה מרשת החשמל הביתית (שקע כח רגיל) במקום עמדת טעינה יקרה וגדולה, הודות לאישור תקן טעינה מסוג MODE 2, המאפשר התחברות ישירה לרשת החשמל הביתית. את חשש הצרכנים מאימוץ רכב מתקדם טכנולוגית, מנסה לפתור מיצובישי בדור החדש עם אחריות מורחבת הכוללת 3 שנות אחריות מלאה לכל הרכב, 5 שנות אחריות למערכת החשמלית ו-8 שנות אחריות לסוללות.

טעינה משקע כח ביתי במקום עמדת טעינה טעינה משקע כח ביתי במקום עמדת טעינה

העוצמה שבשקט – חווית נהיגה בסגנון רכבי יוקרה

על הכביש מציע האאוטלנדר PHEV חווית נסיעה המאפילה אפילו על לא מעט דגמי יוקרה. הודות לצמד מנועים חשמליים (היושבים על הסרנים, הקדמי והאחורי), מתקבלת הנעה כפולה וחכמה, המספקת נסיעה שקטה לחלוטין הודות לשיפורי NVH משמעותיים שבוצעו בדגם החדש. עד כמה שקטה? רוב דגמי היוקרה שעולים פי 2 ויותר ייצרו יותר רעש בתא הנוסעים ! לאחר שתסיימו עשרות ק"מ של נהיגה על חשמל בלבד, נכנס מנוע הבנזין 2.0 ליטר לפעולה, ומאפשר חוויית נהיגה היברידית שקטה מעט פחות. אל אלו מתלווים מתלים ובולמים המספקים נוחות נסיעה גבוהה מהממוצע בקטגוריה, עם נסיעה רכה וגיהוץ מרשים של הכביש ממהמורות. 

תא נוסעים מרווח ומפנק, סביבת הנהג מעט מיושנת תא נוסעים מרווח ומפנק, סביבת הנהג מעט מיושנת

מרווח, שימושיות ואבזור

בניגוד למרבית דגמי האאוטלנדר הנמכרים בארץ בגרסת 7 מושבים, האאוטלנדר PHEV מיוצר רק בגרסת חמישה מושבים, אשר אינה מתאימה אמנם למשפחות ברוכות ילדים, אך מצד שני מספקת רכב פנאי משפחתי עם חלל נוסעים ענק, שהרבה יותר גדול ממה שמספרים הנתונים הטכניים (בסיס גלגלים של 267 ס"מ בלבד), המאפשר אכלוס 5 נוסעים מבוגרים הנהנים ממרווח מכובד לכל הכיוונים, לצד תא מטען מכובד (463 ליטר) המאפשר העמסת ציוד רב למגוון שימושים, ושלל תאי אחסון הפזורים בחלל הרכב כולל מספר שקעי כח המתאימים להטענת סמארטפונים גם לנוסעים מאחור. אל אלו מצטרף בדגם החדש גם אבזור משופר עם מערכת מולטימדיה Connected car עם מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, תאורה ראשית ואחורית מסוג LED, חיישני אורות וגשם, חישוקי "18 קלים, קיפול מראות חשמלי, 7 כריות אוויר ומערכת מובילאיי. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה "Luxury", כלל חבילת בטיחות מקורית מתקדמת עם בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והחלפת אורות גבוהים אוטומטית, לצד גג שמש, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים, דלת תא מטען חשמלית, ומושב נהג חשמלי. תלונות? חסר היה לנו פתחי מיזוג אחוריים.

תא מטען גדול ושימושי תא מטען גדול ושימושי עקב וויתור על 2 מושבים 

ביצועים

הודות לשילוב מנוע בנזין 2.0 ליטר 121 כ"ס וצמד מנועים חשמליים המפיקים 164 כ"ס נוספים ומומנט מרשים כבר מסל"ד 0, מציע האאוטלנדר PHEV החדש כח נדיב וזמין בכל רגע, תאוצה חזקה וחלקה מהמקום ושפע של מומנט הזמין לביצוע עקיפות מהירות ובטוחות בשעת הצורך. אמנם עם 11 שניות ל-100 קמ"ש לא מדובר כאן במכונית ספורטיבית, אולם התחושה בפועל היא של מכונית חזקה ומהירה בהרבה. בכל הנוגע לנסיעה חשמלית, מציג הדגם החדש בתכניות הנהיגה אפשרות לנסיעה על חשמל בלבד (EV MODE) ולמהירות עד 120 קמ"ש. טווח הנסיעה האמיתי על חשמל בלבד נע סביב ה-30 ק"מ, אולם ביום החזרת הרכב לסוכנות בנסיעה מרחובות לת"א על חשמל בלבד, במסלול של 27 ק"מ וללא נוסעים נוספים ברכב, הגענו ליעד בנסיעה של 100% חשמל ובמצב ECO חסכוני, כאשר מחשב הדרך הראה עוד טווח של 15 ק"מ של נסיעה חשמלית. לצד אלה, מצויד הרכב גם באפשרויות שונות לטעינת הסוללות תוך כדי נסיעה, כאשר אפשרות הטעינה דרך מנופים מאחורי ההגה ברמות שונות, תישאר ככל הנראה יתומה משימוש, וקשה לנו לראות אנשים משתמשים בזה באופן פעיל.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

מיצובישי אאוטלנדר PHEV צריכת דלק אמיתית

לצד נתוני צריכת דלק כמעט דמיוניים אותם מספק היצרן (58.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת), קשה מאוד בפועל למדוד צריכת דלק אמיתית. יחד עם זאת, לקוחות של הדגם אשר מרבית נסיעותיהם קצרות ובתוך העיר, ככל הנראה יוכלו לנסוע על חשמל בלבד ולהרחיק את הביקור בתחנת הדלק, שעלול לנוע באופן קיצוני  גם אחת לכמה חודשים !

בנסיעות משולבות כמה עשרות ק"מ עם תנועה עירונית ובין עירונית, עם נוסעים ברכב ומזגן פועל, הצלחנו להגיע לנתונים שמתקרבים ל-30 ק"מ לליטר בפועל בשילוב השימוש בחשמל ובבנזין, כאשר נסיעות ללא חשמל כלל בסוללות מספקות נתונים סביב ה-20 ק"מ לליטר. איך שלא תסתכלו על זה, מדובר ברכב חסכוני מאוד ביחס לכל רכבי הפנאי בקטגוריה. בשורה התחתונה: עבור לקוחות המבצעים ק"מ יומי גבוה, הרכב אינו מתאים להם, אולם עבור לקוחות שמרבית נסיעותיהם היומיות מסתכם סביב ה-30-40 ק"מ (כנראה מרבית הנהגים כיום), מדובר ברכב שיספק לכם חיסכון אדיר בהוצאות התדלוק החודשיות. משך טעינת הסוללות למצב מלא אגב עומד על כ-5 שעות.

הנעה 4X4 חכמה ויכולות מפתיעות בשטח הנעה 4X4 חכמה ויכולות מפתיעות בשטח

שטח?

לצד חווית נהיגה משובחת בכביש, מציע האאוטלנדר PHEV גם הנעה כפולה חכמה, המשולבת במערכת S-AWC המספקת אחיזה משופרת הודות לשילוב של מערכת ההנעה הכפולה עם בקרות היציבות והמשיכה. עם מרווח גחון נדיב של 19 ס"מ והספק המנועים המשולב הגבוה, ירדנו עימו גם לגיחה קלה לשטח, לא למטרת טיול שטח אמיתי, אלא יותר לסיבוב פיקניקים ביערות קק"ל, שם סיפק הרכב חווית נהיגה מהנה גם בשטח, עם יכולות גבוהות משמעותית מג'יפוני פנאי מתחרים ואפשרויות נהיגה הרבה מעבר לשבילי קק"ל בידי נהג מיומן.

לסיכום

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הינו נכון להיום רכב הפלאג-אין העממי היחיד המשווק בישראל, המשווק לצד שלל דגמי הייבריד פלאג-אין של מותגי יוקרה שנחתו בארץ בשנה החולפת ומהווים את אחד הלהיטים הנוכחיים בשוק היוקרה, הודות למס קנייה נמוך של 20% בלבד.  במחיר שפחת ב-30,000 שקל בדור החדש ומתחיל ב-194,900 שקל לדגם הבסיסי, מציע מיצובישי אאוטלנדר PHEV רכב פנאי משפחתי משובח, מרווח מאוד ל-5 נוסעים, עם חווית נהיגה בניחוח פרמיום, נוחות נסיעה גבוהה ותא נוסעים שקט ומפנק, המגובים בבטיחות מלאה (5 כוכבים בריסוק) ובתצרוכת דלק נמוכה ביותר, לצד אמירה "ירוקה" והתחשבות בסביבה. יחד עם אימוץ הטעינה משקע ביתי ואחריות מורחבת עד 8 שנים, נראה שהפעם סיכויי ההצלחה שלו גבוהים משמעותית, ועל זה יעידו גם עשרות הזמנות שרשם היבואן בחודש הראשון לשיווק.

בעד: צריכת דלק, מרווח לנוסעים, אבזור, בטיחות, אחריות, טעינה משקע ביתי נגד: סביבת נהג מעט מיושנת, אין פתחי מיזוג אחוריים סיכום: רכב פנאי משפחתי משובח שנחת מהעתיד

















חדשות נוספות

תגובות (8)

  1. מאת אוהד:

    איך מטעינים את הסוללות במדה ואין מקור חשמל מזדמן (חנית בניין מגורים, מקומות ציבוריים) וכד'?

    • מאת ששי כהן:

      יש אפשרות לטעינת הסוללות תוך כדי נסיעה, אך זה פחות מומלץ. חובה שיהיה לפחות שקע כח אחד בבית או בעבודה כדי שהרכב יעניק את החיסכון המבוקש. ניתן גם להטעין בעמדות טעינה ציבוריות שפזורות בארץ, אך רובן איטיות.

  2. מאת עמית שקד:

    אחרי חודש עם הPHEV אני יכול לסכם שזה אחלה רכב!

    החסכון בדלק טיפה פחות ממה שציינתם אבל עדיין מורגש ביותר.

    בנוסף ממש אהבתי את הערוצי מוסיקה של 100FM שהם הוסיפו במערכת שלהם, ממש מגניב!

  3. מאת א:

    היא הרבה יותר מפוארת מגרסת הבסיס , דבר שלא צויין
    כשכנכנסים לרכב מבינים
    מושבים משולבי עור ובד יוקרתי ועוד כל מיני דבר
    המחיר לא יקר באופן יחסי כי זה לגמרי תחליף לרכב מנהלים (מרווח למשפחה יותר מכל רכב כמעט) , מפואר וחסכוני

  4. מאת אנשים בלי שכל:

    משלמים 40K ש"ח תוספת בעד היכולת של חיסכון בדלק של 2000 ש"ח לשנה?!

  5. מאת אייל:

    האאוטלנדר חסכונית למדי גם בגרסת הבנזין הפשוטה. לא בטוח ששווה את ההפרש לאנשים שלא נוסעים הרבה

  6. מאת אבי:

    בכמה היא נמכרת עכשיו במבצע של רכבי השטח שלהם?

  7. מאת דניאל:

    חלופה מעניינת ליונדאי סנטה פה וקיה סורנטו במחיר נמוך יותר ועם חיסכון אדיר בדלק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות