מבחן דרכים: סיטרואן קקטוס אוטומטית

שנתיים לאחר שנחתה בארץ סיטרואן קקטוס, זוכה הקרוסאובר הקומפקטי של סיטרואן לתיבת הילוכים אוטומטית ותג מחיר שובר שוק האמורים להזניק את מכירות הדגם בארץ. יצאנו לנהיגה ראשונה וחזרנו מאוהבים.

ששי כהן 12 ביונ, 2017
סיטרואן קקטוס אוטומטית (צילום: רונן טופלברג)

שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה
את הכותרת הנ"ל אמנם לא באמת שמענו באירוע ההשקה של סיטרואן קקטוס האוטומטית שהושקה אמש בישראל, אך בסיום מסיבת העיתונאים, סיכם דורי מנור, יו"ר הקבוצה, ואמר: הרבה זמן חיכינו לרכב משפחתי כזה, עם המראה הנכון, האבזור הנכון, תיבת ההילוכים הנכונה, הביצועים וצריכת הדלק הטובים והמחיר הנכון. ובסופו של דבר קיבלנו בנוסף גם רכב מיוחד !




למרות 3 שנים שחלפו מאז הוצג הדגם, העיצוב עדיין מודרני וייחודי. למרות 3 שנים שחלפו מאז הוצג הדגם, העיצוב עדיין מודרני וייחודי.
בסיטרואן בונים רבות על הקקטוס האוטומטית שהושקה אתמול בארץ. בשנתיים שחלפו מאז הושק הקקטוס הידני בארץ בדגמי בנזין ודיזל, נמכרו כאן קצת יותר מ-1,000 מכוניות. 22% מהרוכשים אגב היו נשים, העיר שהכי הרבה קקטוסים נמכרו בה היתה חיפה, הצבע המבוקש ביותר בארץ הוא לבן עם באמפרים שחורים, וגם 42 מורי נהיגה אימצו אותה כרכב העבודה שלהם. הקקטוס האוטומטית שהצטרפה אתמול להיצע, עשויה להזניק דרמטית את המכירות בארץ, שלמרות גידול מרשים בשנים האחרונות במכירות כלי רכב ידניים, תיבה אוטומטית היא עדיין מתכון חשוב ביותר להצלחה. בלובינסקי לא נוקבים יעדי מכירות מדויקים, אולם מעריכים שיוכלו למכור כאן מעל ל-2,000 מכוניות בשנה ואף יותר, בהנחה שלא יתקלו בקשיי אספקה מצד היצרן, בשל היותה של הקקטוס אחד הדגמים המבוקשים ביותר של סיטרואן בעולם, עם כ-240,000 יחידות שנמכרו מאז החל ייצור הדגם לפני כ-3 שנים.
סיטרואן קקטוס אוטומטית
עדיין עוקצת…
מפגש במציאות עם הקקטוס האוטומטית, חושף את אותו עיצוב מוכר, הזוכה בדגם האוטומטי לחידוש רק בחישוקי ה"17 המעוצבים, המעטרים את הדגם בקטלוגים ברחבי העולם. למרות 3 השנים שחלפו מאז הוצג הדגם בעולם, הקקטוס נראה גם היום מודרני, מדליק וייחודי, ועדיין מושך מבטים ויוצר עניין. למרות מידות חיצוניות קומקפטיות (4.15 מטר באורך, 1.73 מטר רוחב, 1.48 מטר גובה ובסיס גלגלים של 260 ס"מ), מציע הקקטוס תא נוסעים מרווח למדי לארבעה נוסעים מבוגרים, או זוג + 3 ילדים, יחד עם שימושיות לא רעה עם תא מטען בנפח 348 ליטר, הצומח עד 1,170 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, ושפע של תאי אחסון הפזורים בתא הנוסעים.
תא מטען בנפח 348 ליטר, הצומח עד 1,170 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. תא מטען בנפח 348 ליטר, הצומח עד 1,170 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
תא נוסעים
בתוך הקבינה, הקקטוס האוטומטית זהה לדגם המוכר: העיצוב לא שגרתי, המושבים מפנקים, נעימים למגע ומרגישים כמו כורסאות, תא הנוסעים מצויד בשלל גימיקים עיצוביים עם ידיות פתיחת דלתות בסגנון רצועות, תא כפפות עליון בעיצוב מזוודת רטרו, מזגן ללא פתח מיזוג ימני, פתיחת חלונות אחוריים כלפי חוץ בסגנון רכב קופה ולוח שעונים קטן ודיגיטלי. למרות הצהרת היצרן על פיתוח רכב זול לרכישה (והוא אכן כזה), האבזור הסטנדרטי נדיב וכולל כסטנדרט: חישוקי גלגלים "17 קלים, תאורת LED קדמית ליום, מסילות גגון, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, מערכת Start&Stop, בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך, ציפוי עור להגה ומערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה, הכוללת גם חיבורי AUX ו- USB.
תא נוסעים עמוס גימיקים ונעים לשהיה. (צילום: רונן טופלברג) תא נוסעים עמוס גימיקים ונעים לשהיה. (צילום: רונן טופלברג)
בטיחות
נקודת התורפה העיקרית של הדגם נוגעת לאבזור הבטיחות, הכולל 6 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר, וללא מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות שמגיעות מהיצרן, לא בגלל שהיבואן חסך אותם מאיתנו, אלא פשוט משום שהדגם לא משווק עימם גם בחו"ל. במקומם תקבלו כסטנדרט מערכת מוביליאי מהדור האחרון, ובמבחן הריסוק האירופאי, זכתה הקקטוס בציון של 4 כוכבים.
לובינסקי Touch
רכב המבחן כלל גם את מערכת המולטימדיה החדשה של החברה העונה לשם " לובינסקי Touch", הגרסה של לובינסקי למערכות ה- "Connected" של המתחרים, המבוססת אנדרואיד ומשדרגת את המערכת המקורית של הקקטוס בניווט WAZE, רדיו אינטרנטי, אפליקציות חניה, קשר עם מרכזי השירות והמכירה של סיטרואן, ושלל אפליקציות נוספות. המערכת שפותחה בשיתוף עם חברת "פוינטר", כוללת אף מערכת איתור ובכך פותרת אתכם למעשה מהתקנת קודנית מעיקה ברכב, אך כרוכה בתשלום חודשי של 29-49 שקל בחודש, למסלול הכולל גם חבילת גלישה ושירות. לאחר מספר שעות נהיגה ושלל משחקים במערכת החדשה, גילינו מערכת יעילה ונוחה לתפעול, וללא נקודות תורפה משמעותיות.
סיטרואן קקטוס אוטומטית (צילום: רונן טופלברג) סיטרואן קקטוס אוטומטית (צילום: רונן טופלברג)
על הכביש
לזכותה של הקקטוס האוטומטית, ציידה סיטרואן את המכונית במנוע הטורבו 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, המוכר של החברה, המפיק 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ מרביים המתקבלים כבר מ-1,500 סל"ד, המשודך לתיבת ההילוכים האוטומטית 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית. מדובר באותה יחידת כח מוכרת המלווה כיום מספר דגמים של פיג'ו וסיטרואן בארץ, המציעה ביצועים נאים לצד תצרוכת דלק נמוכה יחסית. במקרה של הקקטוס, מדובר אף במנוע מאוזן יחסית וכמעט נטול רעידות בזמן עצירה, שמלוות לעיתים חלק מדגמי החברה. את הדרך לים המלח בשיוט רגוע, סיפקה הקקטוס נסיעה נינוחה ושקטה, את סדום ערד היא עשתה בקצב קצת גבוה מהמקובל והציגה אחיזת כביש גבוהה, וגם בעליות לכיוון דימונה סיפקה הקקטוס קצב משביע רצון, עם מספיק כח הזמין לרגל ימין ואפשרויות עקיפה זריזות יחסית ובטוחות. יחד עם זאת, לחיצות בריאות על דוושת הבנזין מגבירות במקביל גם את רעשי המנוע החודרים לתא הנוסעים, אולם, בנהיגה שגרתית, מדובר במכונית שקטה למדי, המציעה כבונוס גם נוחות נסיעה גבוהה, עם מתלים המתמודדים היטב עם כבישי ארצנו. את המבחן שכלל ברובו נסיעות בין עירוניות כאשר חלקן בשיוט ארוך ונינוח וחלקן בטיפוס הרים בקצב מאומץ, סיימה הקקטוס עם תצרוכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר בממוצע. מי שמרבית נסיעותיו מתבצע בעיר, צריך לצפות מן הסתם לנתון קצת פחות מרשים.
סיטרואן קקטוס אוטומטית (צילום: רונן טופלברג) סיטרואן קקטוס אוטומטית (צילום: רונן טופלברג)
As unique as you are
במחיר השקה של החל מ-99,900 שקל לקקטוס האוטומטית, מדובר כמעט במציאה בשוק הרכב המקומי, כאשר לצידו מוזלים גם שאר דגמי הקקטוס לזמן מוגבל. עבור המחיר הנ"ל מציעה היום סיטרואן קקטוס את האפשרות להתקדם לקרוסאובר טורבו-אוטומטי מודרני קומפקטי במידותיו, במחיר הנמוך משמעותית מהמקובל בארץ, תמורתו תקבלו עסקת חבילה הכוללת עיצוב חינני ויחודי, תא נוסעים מאובזר ונעים לשהייה, ויחידת כח מודרנית, חזקה וחסכונית בדלק, כאשר בסעיף השלילה, הדגם לא משווק עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, אך מציע כפיצוי מערכת מובילאיי במתנה. עבור אלו החוששים עדיין מהאמינות שמתלווה למותג סיטרואן (ושלא בצדק), נוסיף שהרכב משווק בארץ עם אחריות ל-5 שנים. בשורה התחתונה: אחת העסקאות המשתלמות כיום בשוק הרכב המקומי.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור, ביצועים, צריכת דלק. נגד: היעדר מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות. סיכום: תמורה מצוינת לכסף
מעוניינים בנסיעת מבחן חוויתית וקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית? הכניסו פרטים כאן