ראשי » דף הבית - Wheel » מבחן דרכים: סקודה ראפיד 1.0 ליטר החדשה

מבחן דרכים: סקודה ראפיד 1.0 ליטר החדשה

לליסינג באהבה: סקודה ראפיד המחודשת מצטרפת לעידן המשפחתיות 1.000 סמ"ק, עם עיצוב מעודכן, אבזור משודרג ומנוע קטן אך יעיל. שווה את הכסף?

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 12/08/17
מבחן דרכים: סקודה ראפיד 1.0 ליטר החדשה

שוק המשפחתיות 1,000 סמ"ק ממשיך להתרחב בארץ, ולאחר שהושקו כאן סקודה אוקטביה, הונדה סיוויק, סיאט לאון וגם אאודי Q2 עם מנועי 1.0 ליטר חסכוניים ויעילים, מצטרפת גם סקודה ראפיד חביבת ציי הרכב, עם גרסת 1.0 ליטר בסיסית, המחליפה את דגם ה- 1.2 ליטר ששווק כאן בשנתיים האחרונות. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.



4 חודשים בלבד לאחר שנחשפה בתערוכת ז'נבה מתיחת הפנים של המשפחתית הקומפקטית של סקודה, נחתה הגרסה המחודשת בארץ עם מפרט משופר, האמור לחזק את מכירות הדגם הוותיק שהוצג כבר לפני 5 שנים, ועדיין נהנה ממכירות מצוינות.  הראפיד הינה המכונית השניה הנמכרת ביותר של סקודה בישראל (אחרי האוקטביה), כאשר עיקר לקוחותיה הם ציי הרכב שריכזו את מרבית מכירותיה שהסתכמו אשתקד ב-4,049 מסירות.

השינוי העיקרי בעיצוב החיצוני מצרכז בחזית מחודשת השינוי העיקרי בעיצוב החיצוני מתרכז בחזית מחודשת

עיצוב רענן 

במסגרת מתיחת הפנים, זוכה הראפיד לעדכונים קלילים בעיצוב החיצוני, הכוללים חזית מחודשת הכוללת יחידות תאורה חדשות עם תאורת יום בטכנולוגיית LED ופגוש חדש, כשבצידי הרכב נרשמים כיסויי גלגלים (טסות) בעיצוב חדש. למרות העיצוב שעבר ריענון, מדובר בסה"כ במכונית נעימה לעין ולא יותר, ורכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבסיסית ובצבע לבן, היה שקוף לחלוטין על הכביש.

עדכונים קלים גם בתא הנוסעים, כולל מערכת מולטימדיה משודרגת עדכונים קלים גם בתא הנוסעים, כולל מערכת מולטימדיה משודרגת

תא נוסעים מרווח

בתוך תא הנוסעים, זוכה המכונית ללוח שעונים בעיצוב חדש, שלל עדכונים קוסמטיים ומערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "6.5. אבזור הרכב ברמת הגימור "Ambition" הבסיסית כולל כאמור את מערכת המולטימדיה החדשה (ללא מצלמת רוורס וניווט), הגה כוח בציפוי עור, בלם יד וידית הילוכים מצופים עור, מערכת Start & Stop לחיסכון בדלק ושלל תאי אחסון שימושיים המאפיינים את דגמי סקודה. מעבר לכך, למרות היותה משפחתית קומפקטית, מדובר כידוע בסוג של בייבי אוקטביה, עם מרווח מצויין הן ליושבים מלפנים והן ליושבים מאחור, שנהנים משפע של מקום, כשאת סעיף השימושיות חותם תא מטען ענק בנפח 530 ליטר, שעם קיפול המושבים האחוריים צומח ל- 1,470 ליטרים מכובדים ביותר.

תא מטען ענק בנפח 530 ליטר! תא מטען ענק בנפח 530 ליטר!

בטוחה יותר

אחד השדרוגים המשמעותיים של הדגם המחודש, נוגע לבטיחות הנוסעים עם ציודה של המכונית במערכת Front Assist הכוללת התרעה על אי שמירת מרחק ובלימה אוטונומית במקרה הצורך, המצטרפים ל-6 כריות אוויר ושלל בקרות שהעניקו לרכב ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק. חבל רק שהיבואן לא מספק כסטנדרט גם מובילאיי להשלמת חבילת בטיחות מקיפה יותר עם זיהוי הולכי רגל, תמרורים והתרעה על פגיעה גם בהולכי רגל. סביר להניח שאת הרכב שלכם שתקבלו ממקום העבודה ככל הנראה, תקבלו מצויד גם בזה.

סקודה ראפיד 1.0 ליטר

מנוע 1,000 סמ"ק

את מנוע ה-1,000 סמ"ק, 3 צילינדרים החדש של החברה, פגשנו כבר באוקטביה הגדולה יותר, והוא משרת כיום גם את דגמי אאודי Q2 וסיאט לאון בהספקים שונים. במקרה של הראפיד, מדובר ביחידת כח המפיקה 95 כ"ס ומומנט מירבי של 16.3 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,400 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. על הכביש מדובר במנוע יעיל למדי, המספק ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.3 שניות, בדרך למהירות מרבית של 184 קמ"ש, ותחושה אפילו של ביצועים טובים יותר מהנתונים היבשים על הנייר. בכל שלב של המבחן, הן עם נוסע בודד ברכב והן בהרכב משפחתי של 5 נפשות, לא הרגשנו במחסור של כח, וגם עקיפות נעשות לרוב בזריזות מספקת. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה יחסית ותיבת הילוכים המתפקדת למופת, כשבסעיף השלילה נוחות הנסיעה מעט נוקשה ובכבישים משובשים המכונית מעט קופצנית.  יתרון נוסף של המנוע הקומפקטי התגלה בסעיף צריכת הדלק, עם ממוצע של 13.5 ק"מ לליטר במבחן שמרבית נסיעותיו היו בתוך העיר. סביר להניח שנסיעה עם מרכיב גבוה יותר של כבישים בין עירוניים ישפרו את צריכת הדלק לכיוון ה-15-16 ק"מ לליטר. מעבר לכך, מדובר במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 4.

מרווחת מאוד גם מאחור מרווחת מאוד גם מאחור

חביבת ציי הרכב

סקודה ראפיד 1.0 ליטר החדשה, תמשיך ללא ספק להימכר היטב וכמו בעבר, בעיקר בקרב ציי הרכב. לזכותה: תא נוסעים מרווח מהמקובל בקטוריית התת-משפחתיות, תא מטען ענק ושימושי, בטיחות משופרת ומנוע המספק שילוב מוצלח של ביצועים וחיסכון בדלק גם בדגם ה-1,000 סמ"ק. בסעיף החובה: אבזור הדגם הבסיסי מעט דל ונוחות הנסיעה אינה מושלמת. במחיר של 111,500 שקל, מדובר גם בחיסכון נאה בעלויות שווי השימוש ברכב למי שמקבל אותה ממקום העבודה, ובעלויות השכירות למעביד בשל היותה זולה ב-20,000 שקל מרוב המשפחתיות הקלאסיות.

בעד: מרווחת ושימושית, חסכונית בדלק, שווי שימוש נמוך יחסית נגד: אבזור בסיסי יחסית, עיצוב חיצוני שקוף לסיכום: מהטובות שבקטגוריית התת-משפחתיות






חדשות נוספות

תגובות (3)

  1. מאת צביקה החשמלי:

    ב110000 שח קונים מליסינג אפס ק"מ יונדאי יוניק חשמלית. ממש חללית מול עגלה. הליסינגים יקבלו את הראפיד ב 70 ויגידו וואו

  2. מאת עידן:

    אחלה רכב, אבל המחיר לא אמור להיות יותר מ-100K

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות