ראשי » דף הבית - Wheel » מבחן דרכים: פיג'ו 3008 החדש – בניחוח פרימיום

מבחן דרכים: פיג'ו 3008 החדש – בניחוח פרימיום

מצויד בעיצוב דמוי שטח מודרני ומפתה, תא הנוסעים המרשים בקטגוריה, מנועי טורבו חזקים וחסכוניים, ומחיר תחרותי, ינסה פיג'ו 3008 החדש לצוד הרבה יותר לקוחות מבעבר. יצליח לו?

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 05/01/17
מבחן דרכים: פיג'ו 3008 החדש – בניחוח פרימיום

קצת על הדור הקודם

הניסיון הקודם להשתלב בשוק רכבי הפנאי-שטח המשפחתיים לא צלח בפעם הקודמת. לפני כ-6 שנים נחת כאן לראשונה פיג'ו 3008, עם כוונות לנגוס בעוגת רכבי הפנאי המתוקה שהתחלקו בה רכבים כמו קיה ספורטאז', יונדאי IX35 ומיצובישי אאוטלנדר. למרות יתרונות בביצועים, בצריכת הדלק, בנוחות ובאבזור לנציג הצרפתי, הציבור ברובו נותר אדיש לדגם, ובעיקר בשל העיצוב החיצוני ששידר הרבה יותר מיניוואן והרבה פחות רכב פנאי קשוח. בהמשך הגיעו גם בעיות אמינות בחלק מהמנועים, שלמרות שהיצרן קיבל אחריות ופתר את נקודת הכשל, הנזק התדמיתי נעשה והמכירות צנחו למספרים מגוחכים ביחס לדגמים המובילים בשוק. כעת יש דגם חדש, המבטיח לעשות הכל טוב יותר ולהיות ממובילי הקבוצה. עידן חדש לרכבי הפנאי של פיג'ו?



פיג'ו 3008 החדש

פיג'ו 3008 דור 2

בחודש החולף נחת בארץ פיג'ו 3008 החדש: דור שני שמבטיח לעשות הכל טוב יותר, בדומה למספר לא קטן של דגמים של היצרן שהציגו קפיצת דרך משמעותית בשנים האחרונות, ומתחרים בכבוד ראש בראש עם מיטב המתחרות בשוק. בראש ובראשונה נפתרה פיג'ו מהעיצוב החיצוני הבעייתי משהו שליווה את הדגם היוצא, והעניקה לרכב עיצוב קשוח המזוהה מיד עם קטגוריית רכבי הפנאי-שטח ויחד עם זאת נותר מקורי ושונה מהעדר, אך לא באופן שירגיז מישהו חלילה. התוצאה במפגש במציאות: אלגנטית ומרשימה בהחלט -ללא ספק אחד הג'יפונים היפים בקטגוריה.

עיצוב אלגנטי ויוקרתי עיצוב אלגנטי ויוקרתי

לצד העיצוב החדש, מציע ה- 3008 גם צמיחה במידות עם אורך של 4.45 מטר ( 8+ ס"מ), 1.84 מטר רוחב ( ללא שינוי ), 1.62 מטר גובה ( ללא שינוי ) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ ( 6.2+ ס"מ ), המבטיח תא נוסעים מרווח מבעבר, לצד תא מטען נדיב בנפח 520 ליטר, שנהנה ברכב המבחן גם מפתיחה וסגירת דלת חשמלית.

תא מטען נדיב בנפח 520 ליטר תא מטען נדיב בנפח 520 ליטר

תא נוסעים מודרני בטכנולוגיית ה-i-Cockpit 

בתוך הקבינה, ממשיכה פיג'ו 3008 החדשה את העיצוב בסגנון "תא טייס" שאפיין את הדור הראשון, אך לוקחת אותו צעד אחד קדימה, עם עיצוב מודרני, מחניף ושונה בצורה קיצונית מכל המתחרות בסגמנט. במילה אחת: WOW. התמקמות במושב הנהג חושפת תנוחת ישיבה גבוהה, המושב נוח ותומך וכל הדשבורד משדר אווירת פרימיום עם לוח שעונים דיגיטלי הכולל מסך TFT בגודל "12.3, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.0 המשרתת מספר מערכות של הרכב, עיצוב מקורי למתגים וידית הילוכים חשמלית בסגנון סטיק של מטוס. אל אלו מתלווים חומרים באיכות גבוהה, שילוב בד נעים למגע ותחושה מאוד הייטקית בתא הנוסעים. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור האמצעית "Premium", הציע ללא ספק את תא הנוסעים היוקרתי שנתקלנו בו עד כה בשוק רכבי הפנאי העממיים, ויחד עם זאת עשוי להביך גם מתחרים שונים משוק היוקרה בכל הקשור לתחושה והפינוקים.

תא נוסעים הכי יפה בקטגוריה, הגה ספורטיבי קטן ומעוצב תא נוסעים הכי יפה בקטגוריה, הגה ספורטיבי קטן ומעוצב

אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית

נראה שיבואנית פיג'ו גם עשתה היטב שעורי בית ולמדה את המתחרים, והצליחה להציע כבר ברמת הגימור הבסיסית " אקטיב" אבזור נדיב, כדי למנוע בהמשך ביקורת. כך למשל תמצאו כבר ברמת הגימור הבסיסית: לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 תומך עברית, בעל אפשרות להתאמה אישית של התצוגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מנופי העברת הילוכים מההגה, תאורת יום קדמית מסוג LED, תאורת LED מלאה אחורית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8, התומכת ב-Apple Carplay, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה קטום ספורטיבי מצופה עור, חישוקי "17 קלים, 6 כריות אוויר, מערכת התראת עירנות לנהג ומובילאיי.

מושבים נוחים ותומכים, אבזור עשיר כסטנדרט מושבים נוחים ותומכים, אבזור עשיר כסטנדרט

תחושת עושר ויוקרה ברמת הגימור האמצעית

רכב המבחן ברמת הגימור האמצעית והעשירה מאוד, מציע בנוסף מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני חנייה קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לסמארטפון, מושבים מחוממים עם ריפוד משולב עור, מושב נהג חשמלי, חלונות אחוריים כהים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית ווילון חשמלי ודלת תא מטען חשמלית עם אופציה לפתיחה בהינף רגל. בנוסף, תמצאו כאן גם חבילת בטיחות מקורית המציעה שמירה על נתיב הנסיעה, התראה על שטח מת במראה, החלפת אורות אוטומטית ועוד.20161227_093814

על הכביש

בדומה למתחרות האירופאיות, גם ב-3008 החדשה תוכלו לקבל את הרכב רק עם מבחר של מנועי טורבו בנזין ודיזל, המציעים שילוב נאה של ביצועים וצריכת דלק. רכב המבחן שהגיע אלינו צויד במנוע הבנזין 1.6 ליטר טורבו 165 כ"ס המוכר של החברה, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית. על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה למדי, המציעה גמישות מכובדת עם שפע של מומנט הזמין כמעט בכל רגע (24.5 קג"מ המתקבלים כבר מ-1,400 סל"ד), המספקים ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, ויכולות עקיפה מהירות ובטוחות לצד אחיזת כביש גבוהה. אל אלו מצטרפת תיבת הילוכים האוטומטית המציעה פעולה חלקה ורהוטה ומערכת Start&Stop לחיסכון בדלק, המציעה פעולת התנעה שקטה במיוחד וכמעט לא מורגשת.

יכולות שבילים ממוצעות לקטגוריה, המאפשרות פאן בזמנכם הפנוי יכולות שבילים ממוצעות לקטגוריה, המאפשרות פאן בזמנכם הפנוי

נוחות, שטח?

מעבר לכך, מדובר במכונית המציעה נוחות גבוהה למדי, ולמרות חישוקי גלגלים "19 וצמיגים בחתך נמוך יחסית, צריך כביש משובש במיוחד כדי להוציא אותה משלוותה. אל אלה מצטרפים בידוד מושלם מרעשי חוץ ונסיעה שקטה מאוד גם תחת מאמץ. למרות שמדובר ברכב פנאי המיועד בעיקר לכביש, ירידה קלה עימו לסיור שבילים (וביום גשום) סיפקה גם קצת פאן, למרות שהדגם לא צויד במערכת ה- Grip Control שמוצעת כאופציה ומסייעת לאחיזת הרכב בשטחים שונים. כל עוד ולא תצפו ממנו לנסיעות שטח אמיתיות, נסיעת שבילים ואף קצת יותר (בתחום ההיגיון כמובן) יכולים לבוא בחשבון.

חסכונית בדלק?

עם עדכון המס הירוק בתחילת 2017, הפכו חלק גדול מרכבי הפנאי ללא ידידותיים לסביבה, עם דרגות זיהום אוויר 13-14 אצל חלק לא מבוטל של דגמי מפתח בשוק המקומי. דווקא פיג'ו 3008 החדשה מציעה כאן בשורה עם דרגת זיהום אוויר 7 לדגם הבנזין (או אפילו 4 לדגם הדיזל הבסיסי), נתון אשר לא יאשימו אתכם ככל הנראה בהרס הסביבה. בימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 11.6 ק"מ לליטר בממוצע, נתון שאמנם רחוק מהצהרת היצרן ל- 17.2 ק"מ לליטר בממוצע, אך טוב בהחלט בהתחשב בתנאים המעט מאומצים.פיג'ו 3008 החדש

תזנק למעלה?

במחיר התחלתי של 149,900 שקל (מחיר השקה) או 169,900 שקל לדגם המאובזר כל טוב הנבחן כאן, מציעה פיג'ו 3008 החדשה תמורה מכובדת בהחלט למחיר, כשלזכותה עיצוב חיצוני מפתה, תא נוסעים המרשים ומפנק בקטגוריה, נוחות נסיעה גבוהה ושילוב מוצלח של ביצועים ותצרוכת דלק, וללא חסרונות מהותיים. בהשוואה למחירי המתחרות מהמזרח המצוידות במנועי טורבו ואבזור דומה, מדובר כאן כמעט במחיר מציאה. כל שנותר לעשות הוא, להתגבר על דיעות קדומות, לחשוב מחוץ לקופסה ולצאת לפחות לנסיעת מבחן. בשורה התחתונה: אחד הקרוסאוברים המוצלחים ביותר שניתן לרכוש כאן כעת, וזה עוד לפני שבחנו את גרסת הדיזל שלו, שמצוידת באופן נדיר בתג מחיר זול יותר (139,900 שקל) ומציעה ככל הנראה תמורה מצוינת לכסף.






תגובות (5)

  1. מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

    בדגם החדש הפסיקו את דלת מטען חשמלית במקומה הוסיפו בלימה אוטונומית ותיקון אקטיבי של סטיה מנתיב שמביא אתות לרמה של בטיחות דומה לקיה

    • מאת משה:

      אנונימי באיזה דגם הפיסיקו את פתיחה אוטומתי והיסיפו בלימה אוטונומית ומניעת סטיה ?

  2. מאת אילן:

    אבל שום מילה על העדר אביזרי בטיחות מקוריים בדגם הכניסה (בניגוד לקיה) והעדר אביזרי בטיחות אקטיביים בדגם פרימיום (בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב).

  3. מאת א:

    לא צוין שהביצועים ברמה אחרת מהמתחרות , בעיקר יונדאי וקיה (ואף עדיף על דגם 2000 סמק באופן משמעותי) הן בביצועים והן בצריכת הדלק
    מדובר ברכב מאד חזק ומאד קל באופן יחסי
    מאידך, הדיזל תמורה טובה בהרבה, יותר זול ויותר חסכוני והביצועים טובים גם הם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות