מבחן דרכים: שברולט קרוז החדשה 2017 – "מעכשיו הכול משתנה"

"מעכשיו הכול משתנה" זאת לא רק הססמא של טראמפ, אלא גם של שברולט קרוז החדשה, שמבטיחה לכם רכב חדש לחלוטין ומבקשת להתנער מדעות קדומות.

ששי כהן 23 בינו, 2017

9 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של שברולט קרוז, המשפחתית הגלובלית של ג'נרל מוטורס, נחת בארץ בחודש החולף הדור השני של הקרוז, המבטיח עידן חדש במשפחתית המאוד חשובה בעולם לשברולט. כמו בנאום ההשבעה של הנשיא החדש של ארה"ב דונאלד טראמפ, גם בשברולט מתארים את הקרוז 2017 בסגנון של "מעכשיו הכול משתנה". המטרה: לגרום לכם לשכוח מכל מה שהכרתם על הדור הראשון של הקרוז, שבתחילת הדרך עוד סיפק בארץ מכירות נאות, אך בהמשך סבל משלל בעיות אמינות שפגעו אנושות במכירות הדגם. בדרך, היא תצטרך להיאבק בשלל מתחרות מודרניות בשוק המשפחתיות שסובל מהתכווצות בשנים האחרונות, אך עדיין כלל אשתקד כ-70,000 מכוניות, מהן כ-70% שנמכרו לציי רכב.




עיצוב מודרני וספורטיבי עיצוב מודרני וספורטיבי
'אמריקה תחילה'
"במשך עשורים רבים העשרנו תעשייה זרה על חשבון התעשייה האמריקנית"  (דונלד טראמפ). שברולט קרוז החדשה מגיעה אלינו הפעם מאמריקה, אמנם לא ישירות מארה"ב, אלא ממפעל ההרכבה של GM במקסיקו, המבטיח לדברי החברה שיפור עצום באיכות לעומת הדור היוצא, שרוב המכוניות שהגיעו לארץ יוצרו במפעלי דייהו לשעבר בקוריאה. מפגש במציאות עם הקרוז החדשה חושף משפחתית בעלת הופעה ספורטיבית מרשימה, עם עיצוב בולט המשלב שרירים ואלגנטיות. הדור החדש גם צומח במידות עם אורך של 4.66 מטר ורוחב של 1.79 מטר, אך מצמצם מעט גובה ל-1.45 מטר לטובת התנהגות כביש משופרת. נפח תא המטען סביר ביחס למקובל כיום ועומד על כ-400 ליטרים.
תא מטען בנפח 400 ליטר תא מטען בנפח 400 ליטר, נחשב לסביר בקטגוריה
תא נוסעים, אבזור
עם בסיס גלגלים שצמח ל-270 ס"מ בדגם החדש ומיישר קו עם מובילות הסגמנט, מציע תא הנוסעים מרווח מכובד לחמישה נוסעים, לצד שפע של מרחב רגליים לנוסעים גם מאחור. עיצוב הפנים מודרני והנדסת האנוש טובה, אך איכות החומרים לא אחידה ובאופן מעט מפתיע, דיפוני הדשבורד עוטים שלל משטחי פלסטיק קשיח. אבזור הדגם נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית (LT) וכולל מערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע "7, תמיכה בעברית, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto ושקעי USB ו-AUX, בקרת שיוט, מצלמת רוורס, דיבורית מקורית, תאורת יום קדמית מסוג LED, תאורת LED אחורית וחישוקי "16 קלים. רכב ההדגמה שהגיע למבחן ברמת הגימור הגבוהה "פרימייר", מציע בנוסף: ריפודי עור, חישוקי "17, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חימום מושבים קדמיים, הגה בציפוי עור, מושב נהג חשמלי ופטנט נחמד המאפשר התנעת הרכב מרחוק והפעלת המזגן/חימום לפני שאתם נכנסים למכונית.
גרסת הפרימייר מציעה ריפודי עור, התנעה מרחוק ושלל פינוקים בתוספת של 5,000 שקל בלבד. גרסת הפרימייר מציעה ריפודי עור, התנעה מרחוק ושלל פינוקים בתוספת של 5,000 שקל בלבד.
בטיחות
למרות ששברולט קרוז החדשה מיוצרת גם עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, הגרסה שנחתה בארץ איננה כוללת אותן ובמקומן מסתפקת בהתקנה של מערכת מובילאיי מהדור החדש. יחד עם זאת, מצוידת המכונית בלא פחות מ-10 כריות אוויר ומערכת ייחודית – ה-Teen Driver המאפשרת להורים, בקרה ודיווח על נהיגת ילדיהם ברכב. (דיווח על חריגה מהמהירות המותרת, נסיעה פרועה ע"י בדיקה אם בקרת היציבות התערבה בנהיגה ועוד).
מנוע טורבו 153 כ"ס חזק וחסכוני יחסית. מנוע טורבו 153 כ"ס חזק וחסכוני יחסית.
8 שניות ל-100 קמ"ש !
את אחד היתרונות החזקים של הקרוז החדשה תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם ציידו את הדגם במנוע טורבו 1.4 ליטר חדש, המפיק 153 כ"ס ומומנט נאה של 24.4 קג"מ המתקבל כבר מ-2,000 סל"ד, ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. מדובר באחד המנועים החזקים ביותר כיום בסגמנט המשפחתיות בארץ, והביצועים בהתאם עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, ותחושה של כח זמין כמעט בכל רצועת הסל"ד. על הכביש מתגלה הקרוז גם כמכונית שקטה מאוד, ונוחה כמקובל אצל מיטב המשפחתיות כיום, נתונים שמציעים בשורה התחתונה שילוב מוצלח של ביצועים ונוחות נסיעה. בסעיף צריכת הדלק, למרות נתוני יצרן לא ממש מרשימים של 14 ק"מ לליטר בממוצע, הפתיעה הקרוז עם צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון אשר לא מתרחק הרבה מהצהרת היצרן. גם דרגת הזיהום שלה סבירה כיום ביחס לממוצע, עם ציון 7 לפי הנוסחה החדשה והמחמירה.
12.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן. 12.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן
חבילה משפחתית מוצלחת
שברולט קרוז 2017 החדשה מציעה שיפור עצום ביחס לדגם היוצא, עם עיצוב מודרני ומפתה, תא נוסעים מרווח ומאובזר ויחידת כח מרשימה המציעה שילוב מוצלח של ביצועים, נוחות וצריכת דלק. בסעיף החובה התדמית הבעייתית זקוקה לשיקום והיינו שמחים לראות בארץ את הדגם עם חבילת בטיחות מתקדמת מקורית של היצרן במקום מערכת המובילאיי. במחיר התחלתי של 129,900 שקל לדגם הסדאן או 134,900 שקל אטרקטיביים לדגם המאובזר שנבחן כאן, היא גם זולה מעט מהמתחרות, שמיהרו להתייקר בתחילת השנה. בשורה התחתונה: שברולט קרוז החדשה הינה משפחתית מוצלחת למדי, ואף מהנה לנהיגה, ורק נותר לקוות שאמינות הדגם החדש לא תאכזב.