מזראטי מסכמת שיא במכירות בישראל באירוע נהיגה חוויתי

הדרום האדום נצבע אתמול בדרום איטלקי, ובמקום כלניות נצפתה שיירה מרהיבה של קלשונים ואלפי סוסים… באירוע נהיגה לעיתונאים שחגג שיא במכירות מזראטי בישראל וחשיפת דגמי 2018 החדשים.

ששי כהן 21 בפבר, 2018

חברת אוטו איטליה, יבואנית מזראטי ופרארי בישראל, ערכה אמש אירוע נהיגה חוויתי לעיתונאים, בו סיכמה את שנת 2017 כשנת שיא במכירות בישראל, והציגה את דגמי 2018 של הגיבלי והקוואטרופורטה המחודשים, אליהם הצטרפו 4 מדגמי מלכת המכירות הנוכחית – הלבנטה. הדרום האדום שפופולארי במיוחד בתקופה הזו, נצבע אתמול באדום, לבן וירוק, כצבעי הדגל האיטלקי, בחוויה מוטורית עתירת סוסים וקלשונים שגובו בצלילים ספורטיביים משובחים.

המותג הצומח ביותר ב-2017 
מותג מזראטי ששיווקו הרשמי החל ב-2012 בישראל, חגג אשתקד שיא במכירות והיה אף למותג הצומח ביותר בשוק הישראלי, לא רק בקרב מותגי היוקרה, אלא בכל ענף הרכב, עם מסירה של 121 מדגמי מזראטי, לעומת 53 מסירות בשנת 2016. הסיבה העיקרית לצמיחה החדה במכירות, נזקפת כמובן לזכותו של רכב הפנאי-שטח מזראטי לבנטה, ששיווקו החל בסוף 2016 בישראל.

מזראטי לבנטה – מלכת המכירות הנוכחית של מזראטי בישראל ובעולם (צילום: רונן טופלברג)


מזראטי לבנטה – SUV עם DNA של מותג ספורט יוקרתי איטלקי
באירוע הנהיגה שנערך אמש התייצבו ארבעה מדגמי הלבנטה, החל מדגם הטורבו-דיזל המצויד במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר, המפיק 271 כ"ס ו-60 קג"מ המאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, דרך גרסת הבנזין V6 הפופולארית בארץ, שהתייצבה ברמות הגימור Gransport ו- Lusso המצוידות במנוע טווין טורבו 3.0 ליטר 350 כ"ס ו-50 קג"מ, המציעות תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, ועד לדגם הקצה לבנטה S, המפיק 410 כ"ס ו-58 קג"מ, המטיסים את הרכב ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. כשפיתחו במזראטי את הלבנטה, לא התפשרו לשמחתנו בחווית הנהיגה הספורטיבית המאפיינת את ה-DNA של המותג לאורך השנים, והצליחו להעביר היטב את התחושות גם ברכב SUV גדול ממדים, השוקל בגרסתו "הקלה", לא פחות מ-2.1 טון לפני נוסעים…

שיירת מזראטי במעלה עקרבים (צילום : רונן טופלברג)


לא פחות מ-97 מדגמי הלבנטה עלו אשתקד לכבישי ישראל, שהצטרפו ל-10 רכבים ראשונים שעלו לכביש בסוף 2016. בעידן בו לקוחות שוק היוקרה נוטים להעדיף את דגמי ה-SUV, הלבנטה מציעה חבילה יוקרתית מרשימה, המגובה בביצועים ספורטיביים וחווית נהיגה ייחודית השמורה למותג הספורט האיטלקי. בשוק היוקרה בו יותר ויותר לקוחות מחפשים גם בידול וייחודיות, הלבנטה למרות המספרים היפים שהיא נמכרה עד כה, עדיין נדירה על הכביש ונחשבת ללא ספק לאטרקציה מוטורית.
מחיר מזראטי לבנטה 2018 החל מ-610,000 שקל לדגם הדיזל, ו-625,000 שקל לדגם הבנזין.

מזראטי קוואטרופורטה המחודשת (צילום: רונן טופלברג)


מכונית הסאלון הספורטיבית מזראטי קוואטרופורטה התייצבה אמש בגרסת ה-S Granlusso המחודשת (לאחר מתיחת פנים), המצוידת במנוע ה- V6 טווין טורבו 3.0 ליטר, המפיק 410 כ"ס ו-51 קג"מ, המאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות. במקרה שלה, מציעה המכונית גרסת סאלון יוקרתית וספורטיבית, המציעה מצד אחד נהיגה שקטה ומפנקת, עם חלונות כפולים מבודדים, שפע של עור איטלקי איכותי המעטר את תא הנוסעים (כולל גם את הדשבורד, הגג וחלקים מהדלתות) ורשימת אבזור לא נגמרת, וגם מצד שני מכונת ספורט קיצונית ורועשת (במובן החיובי) המאפשרת ביצועים מסעירים וחווית נהיגה כמעט ללא תחרות. אשתקד נמכרו ממנה כאן 5 רכבים, ירידה לעומת שנת 2016 בה נמסרו כ-8 רכבים.
מחיר מזראטי קוואטרופורטה 2018 החל מ-939,000 שקל לדגם הדיזל, ו- 949,000 שקל לדגם הבנזין.

מזראטי קוואטרופורטה 2018 החדשה (צילום: רונן טופלברג)


סוגרת את הרשימה, מזראטי גיבלי, שהיתה כאן כוכבת המכירות עד שהגיעה הלבנטה. גם כאן מדובר בדגם שעבר מתיחת פנים קלה, ששיפרה קלות את ההופעה וההספק והוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות. אמש התייצבה לאירוע גרסת ה- Gransport בנזין, המצוידת במנוע V6 טווין טורבו בנפח 3.0 ליטר, המפיקה 345 כ"ס ו-50 קג"מ. הגיבלי היתה החביבה ביותר עלי באופן אישי, ועם 5.5 שניות ל-100 קמ"ש (בגרסתה "החלשה") מדובר גם כאן במכונת נהיגה משובחת, שיודעת גם לפנק בנהיגה נוחה בשעת הצורך (בורר מצבי נהיגה, בולמים אדפטיביים).

מזראטי גיבלי 2018 Gransport (צילום: רונן טופלברג)


למרות שמחירה של המכונית הוזל משמעותית אשתקד ומתחיל ב-575,000 שקל (כ-650,000 שקל לדגם שנבחן), אשתקד נמכרו כאן 19 עותקים שלה, לעומת 34 מסירות ב-2016.  הנהירה של הלקוחות לרכבי הפנאי, מורגשת היטב גם כאן.

דרום אדום… מזראטי גיבלי תא הנוסעים ( צילום: רונן טופלברג)


חברת אוטו-איטליה הינה יבואנית פרארי ומזראטי בישראל, ונמצאת בבעלות של UMI (עם 75%) וקבוצת סמל"ת (עם 25%). מנכ"ל החברה הינו דני איטליאנו וניהול המותגים בארץ נמצא תחת חטיבת היוקרה של UMI בניהולו של אור קליין, הכוללת גם את מותג קדילאק.