ראשי » דו גלגלי » נוסטלגיה לחג: מטרו מוטור חוגגת 35 שנה

נוסטלגיה לחג: מטרו מוטור חוגגת 35 שנה

מאולם התצוגה הראשון בישראל לאופנועים, ועד לנתח שוק של 46% בשוק הדו-גלגלי בישראל ב-2016. מטרו מוטור חוגגת 35 שנה

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: דו גלגלי נוסטלגיה   בדגם רכב:   עם התגים:   פורסם בתאריך: 25/12/16
נוסטלגיה לחג: מטרו מוטור חוגגת 35 שנה

חברת מטרו מוטור, היבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל, המחזיקה בנתח שוק של 46% ויבואנית בלעדית של קטנועי סאן יאנג, אופנועי ימאהה וקוואסאקי, טרקטור המשאר מיול, טרקטורוני ACCESS, הרכבים התפעוליים החשמליים של EZGO, משווקת הקלנועיות של אפיקים, ויבואנית ציוד רכיבה מגוון, חגגה לאחרונה 35 שנה, באירוע ייחודי בו הוזמנו כל עובדי מטרו מוטור, מאז החלה החברה את פעילותה בשנת 1981. כ-1,000 איש הוזמנו לאירוע הזה. במסיבת העיתונאים האחרונה, בה סיכמה החברה את שנת 2016, סיפקה לנו מטרו מעט תמונות ופרטים על ההיסטוריה של החברה בארץ.



אולם התצוגה הראשון לאופנועים וקטנועים בישראל !

1981 מטרו מוטור
עד 1980 אם חשקה נפשכם באופנוע או קטנוע או טוסטוס חדש, הייתם צריכים להגיע לאחד המוסכים בהם טיפלו בדגם הנחשק עליכם ולרכוש שם את כלי חלומותיכם. ב-1981 מטרו היתה ליבואן הראשון בישראל שפתח אולם תצוגה לאופנועים, ובו נמכרו אופנועי דרבי ובולטקו מספרד.מטרו מוטור 1985

לצידם של האופנועים המיתולוגים, שיווקה מטרו גם את קסדות LEM, את ספריי הפנצ'רים המפורסם FAST ושלל ציוד רכיבה נוסף.מטרו מוטור 1986

1986: שנת מפתח בחברת מטרו מוטור – התחלת יבוא קטנועי סאן יאנג מטיוואן, שהפכו עם השנים למותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל. הדגם הראשון שנחת בארץ היה ה- Lead 125 ואחריו הגיעו דגמים שנמכרו כאן בכמויות גדולות כמו ה- Feel Big וה- DUKE, ועד דגמי הג'וייריד והג'וימקס המככבים כיום כמעט בכל צומת מרכזית בארץ. באותם שנים, מטרו המציאה את המושג "קטנוע מנהלים", יצרה ביקוש לקטנועים כרכב שליחויות ברשתות המזון המהיר, ועודדה משרדי ממשלה רבים לצרף קטנועים לצי הרכב הממשלתי.מטרו מוטור 1987

בשנת 1987 היתה מטרו לחברה הראשונה בענף הרכב בישראל, שמכרה כלי רכב בכרטיסי אשראי. בשנת 1988 הציגה חברת מטרו מוטור את תפיסת הטרייד אין לשוק הישראלי. בכך יצרה מטרו תקדים, והייתה ליבואנית הרכב הראשונה בישראל שנקטה את שיטת הטרייד אין כאמצעי שיווק.מטרו מוטור 1990

ב-1990, לאחר חילוקי דיעות עם הבעלים של מבנה הסוכנות הראשונה של מטרו ברחוב תושיה בת"א (הקפצת דמי השכירות פי 2 במכה אחת), החליטו במטרו לא להיכנע לסחטנות, ולהעתיק את פעילות האולם המרכזי והמוסך המרכזי באותו רחוב אך למספר בית 21, שם הם שוכנים עד היום. העובד הנראה בתמונה, הינו השכיר הוותיק ביותר במטרו ועובד עד היום בחברה.מטרו מוטור 1991

1991- מהפך: סאן יאנג הופך למותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל. מטרו מוטור בתהליך פיתוח מואץ פותחים את מטרו סיטי בדרך להקמת סניפים נוספים בבעלות החברה. כיום למטרו מוטור 9 סניפים ומרכזי שירות בפריסה ארצית, וכן רשת של כ-35 מפיצים מצפון הארץ ועד דרומה. מטרו מוטור 1994

בתחילת שנות ה-90 חיזרה במרץ מטרו אחר זיכיון ליבוא מותג אופנועים גדול, כאשר הונדה עמדה חזק על הפרק. בשלב מסוים אף הודיעה הונדה העולמית למטרו על קבלת זיכיון השיווק של אופנועיה בישראל, אך כאשר הגיעו בעלי מטרו ליפן לחתום על העסקה, התבשרו שהעסקה מבוטלת עקב שינויים מרחיקי לכת בצמרת הניהול של הונדה העולמית. במטרו לא נשברו, ולאחר חיזור אחר קוואסאקי, קיבלו את זיכיון היבוא והפעילות בישראל החלה בשנת 1994. בשנת 1988 הציגה חברת מטרו מוטור את תפיסת הטרייד אין לשוק הישראלי.בכך יצרה מטרו תקדים, והייתה ליבואנית הרכב הראשונה בישראל שנקטה את שיטת הטרייד אין כאמצעי שיווק.מטרו מוטור 2000

בשנת 2000 מרחיבה מטרו את פעילותה למותג אופנועים נוסף, עם רכישת זיכיון היבוא של מותג ימאהה מקבוצת זאבי. בשנת 2016 נרשם שיא במכירות ימאהה בישראל, עם יותר מ-3,000 מדגמי ימאהה שעלו לכביש. אם תרצו, יותר מסוזוקי, הונדה וקוואסאקי ביחד !מטרו מוטור 2005

בשנת 2005 נפרדים השותפים המקוריים של מטרו, שנה לפני שנכנסה קרן ההשקעות פימי כשותפה במטרו. 5 שנים לאחר מכן, מוכרת פימי את חלקה בשנת 2011 לידי קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי, המחזיקה בשותפות החברה עד היום ביחד עם הבעלים המקוריים בבעלות החברה מחזיקים כיום גדי אבירם, המשמש גם כמנכ"ל החברה, חן למדן, מנכ"ל אוריין . מאז 2011 ועד היום, הרחיבה מטרו את פעילותה גם לתחומי רכבים תפעוליים למרכזים לוגיסטים, קבלת זיכיון השיווק של מלגזות קלארק ורכישת פעילות ההפצה של קלנועיות אפיקים.






חדשות נוספות

תגובות (2)

  1. מאת דן:

    מתגעגע לדיוק 150. קטנוע ששירת אותי 3 שנים באופן מושלם

  2. מאת עידן:

    למדתי נהיגה על 50 סמ"ק על הדיאלים ליברטי הזה שהם הביאו. היה בזמנו כמו מרצדס ליד הפיאג'יו C שהיה הכי פופולרי בבתי הספר לנהיגה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות