ראשי » דף הבית - Wheel » סוזוקי סוויפט 2017 החדשה – מבחן דרכים

סוזוקי סוויפט 2017 החדשה – מבחן דרכים

סוזוקי סוויפט 2017 החדשה מתעגלת בעיצוב, צומחת בתא הנוסעים והמטען ומתבלת את החבילה באבזור עשיר וצריכת דלק מצוינת. חבל רק שמערכות הבטיחות המתקדמות המקוריות של הדגם נותרו בחו"ל.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 23/07/17
סוזוקי סוויפט 2017 החדשה – מבחן דרכים

7 שנים לאחר שהגיח לעולם הדור החמישי של סוזוקי סוויפט, אחת המכוניות החשובות ביותר של סוזוקי בעולם, נחת בארץ הדור השישי של הסוויפט, הנחשב גם למכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים של סוזוקי בישראל, עם יותר מ-45,000 מכוניות שעלו לכביש מאז החל שיווק הדגם בארץ בתחילת שנות ה-80. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נחלשו מעט מכירות הדגם בארץ, בעיקר לנוכח מתקפת הג'יפונים של המותג, הכוללת כעת כבר 4 דגמים ( איגניס, ג'ימני, ויטארה וקרוסאובר). האם הסוויפט החדשה תצליח להחזיר את הקהל המסורתי שלה? ימים יגידו.



עיצוב דמוי קופה מהצד עיצוב דמוי קופה מהצד

את אחלה חמודה

מפגש במציאות עם הסוויפט החדשה, חושף מכונית סופר-מיני מעוצבת ומעוגלת ביחס לדור היוצא, שאמנם עדיין שומרת על קווי העיצוב המוצלחים של הסוויפט בעשור האחרון, אך יחד עם זאת לובשת עיצוב מודרני וחמוד, חמוד אפילו מאוד. זה מתחיל בחזית החדשה הכוללת יחידות תאורה מעוגלות ומבוססות LED, ממשיך בעיצוב צד דמוי קופה עם ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסתרות, פלוס עיצוב מוצלח של קורה C וצמד יחידות תאורה נאות בטכנולוגיית LED להשלמת ההופעה. בשורה התחתונה: מאוד אהבנו את העיצוב החדש, ולטעמנו הוא המוצלח ביותר בקרב המתחרות היפניות כיום.

סוזוקי סוויפט דור 6 ודור 3 סוזוקי סוויפט דור 6 ודור 3

קצרה אבל גדולה יותר

הדור השישי של הסוויפט זוכה גם לשלדה חדשה, אותה פגשנו לאחרונה גם בבלנו החדשה. למרות קיצוץ של ס"מ בודד באורך המכונית וס"מ וחצי בגובה עם 3.84 מטר ו-1.49 מטר בהתאמה, עם רוחב של 1.73 מטר (4+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 245 ס"מ (2+ ס"מ), היא מצליחה להציע תא נוסעים מרווח מבעבר, המסוגל לאכלס כמעט ללא בעיה גם צמד מבוגרים מאחור, או 3 ילדים קטנים, (אך עד 2 מושבי בטיחות). את סעיף השימושיות חותם גם תא מטען שצמח בדגם החדש ב-31 ליטר ל-242 ליטר נאים לסגמנט.

סוזוקי סוויפט דור 6 ודור 4 סוזוקי סוויפט דור 6 ודור 4

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים יפנית טיפוסית: עיצוב הדשבורד מפגין קפיצת דרך משמעותית מול הדור היוצא, עם עיצוב נאה למדי, גם אם לא פורץ דרך. איכות החומרים לא אחידה: מצד אחד שלל משטחי פלסטיק קשיח למגע העוטפים את תא הנוסעים. מצד שני, יש גם ריפודים בדיפוני הדלתות הקדמיות, וגם ריפודי המושבים נעימים למגע יותר מהמקובל כיום בסגמנט. אל אלו מצטרפים הגה בעיצוב קתום המצופה עור, פסי פלסטיק לבנים להעשרת האווירה, ולוח שעונים עשיר מודרני ועשיר במידע, המקנים סביבה נעימה לעין, כשברקע, הכל משדר עמידות לאורך שנים.

מאובזרת למדי

הסוויפט החדשה משווקת בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה (GLX), הכוללת באופן ראוי להערכה גם את הגרסה הידנית וכוללת: מפתח חכם (כניסה והנעה ללא מפתח), תאורת ראשית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "16, שמשות אחוריות כהות, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך עם מסך "4.2 צבעוני בלוח השעונים, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, ומערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ו-AUX וכן שקע כח 12V. במסגרת השקת הדגם, מוצעת כעת גם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע "8, מצלמת רוורס, ניווט WAZE ושלל אפליקציות שימושיות יותר או פחות במתנה.

תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר מאוד כסטנדרט תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר מאוד כסטנדרט

בטיחות

בסעיף הבטיחות רושמת הסוויפט את נקודת התורפה העיקרית של הדגם, אשר זכה בציון של 3 כוכבים בריסוק לדגם ללא חבילת בטיחות וארבעה כוכבים לדגם המאובזר בחבילת בטיחות. לארץ מגיעה גרסה המשלבת בין שני הדגמים הכוללת בין השאר 6 כריות אוויר, מערכת התראה על לחץ אוויר בצמיגים ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, אך חבל שנעדרים מהתפריט בדומה לדגמי סוזוקי האחרים מערכות כמו בלימה אוטונומית שמוצעים בדגם בחו"ל.
ביצועים
על הכביש מציעה סוזוקי סוויפט נהיגה נעימה מאוד ואף שקטה למדי תחת נהיגה שגרתית. מנוע ה-1.2 ליטר מפיק 90 כ"ס ומומנט מירבי של 12.24 קג"מ, ולמרות היעדר מגדש טורבו, הביצועים נאים בסה"כ עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות. הגיר האוטומטי הרציף מתפקד באופן יעיל, אך בדומה לתיבות רציפות אחרות, מי שמחפש תאוצות מרמזור לרמזור וקיק-דאון בכל עת, יפיק בעיקר רעשי מנוע מוחשיים שיחדרו לתא הנוסעים והרבה פחות ביצועים. יחד עם זאת, למרות שהסוויפט אינה מכונית ספורטיבית באופיה, הודות למשקל קליל של 900 ק"ג, מדובר במכונית זריזה ואף מהנה יחסית לנהיגה. בדומה למרבית דגמי סוזוקי מהדור הנוכחי, גם הסוויפט מספקת צריכת דלק מצוינת ואת ימי המבחן חתמה הסוויפט עם צריכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר בממוצע.
סוזוקי סוויפט 2017 החדשה
הסופר-מיני היפנית הנבחרת 
כחלק מהרצון לחזק את מכירות הסוויפט שנחלשו בשנים האחרונות, עם מחיר של 92 אלף שקל לדגם האוטומטי (79 אלף שקל לידנית) זוכה סוזוקי סוויפט החדשה גם להפחתת מחיר של 10,000 שקל מול הדור היוצא ומשפרת דרמטית את התמורה למחיר. לזכותה: עיצוב מקסים, תא נוסעים מאובזר מאוד ונעים לשהיה, יחידת כח יעילה וחסכונית ומוניטין מוצלח של שמירת ערך ואמינות, כאשר לחובתה בטיחות לא מושלמת והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. בשורה התחתונה, סוזוקי סוויפט עלתה לכיתה של מובילות הסגמנט האירופאיות, ולדעתנו הפכה גם לעסקה הטובה בין היפניות והקוריאניות המשווקות כיום בארץ.







חדשות נוספות

תגובות (4)

  1. מאת לירון:

    אולי האירופאיות קצת יותר טובות אבל כמעט בטוח פחות אמינות ושומרות ערך

  2. מאת נהגוס:

    הסוויפט אכן חמודה ומציעה חבילה משתלמת, אבל היעדר מערכות הבטיחות המקוריות ישאיר אותה מחוץ למועמדות הפוטנציאליות שלי ברכב הבא.

  3. מאת א:

    תמורה עדיפה על יאריס או מאזדה 2?
    אני ספקן
    בלי מנוע טורבו ויחידת הנעה לא חזקה (אמנם רכב קל-900 ק"ג, בספק)
    סיטרואן C3 המעולה מוכרת רכב הרבה יותר מאובזר בפחות כסף ועם ביצועים בליגה אחרת לגמרי (צריכת דלק דומה- תלוי באופי הנהיגה). טורבו יצרוך יותר אם מאמצים אותו אבל רכב הרבה יותר זריר ומהיר

    ומי שחושב שנהיגה זה הכי חשוב שיקח פיגו 208 שנמכרת במחיר דומה , מאובזרת היטב, וגם מהנה לנהיגה (ביצועים באותה רמה)

    • מאת ששי כהן:

      גם ליאריס ולמאזדה 2 אין טורבו. ההתייחסות היתה ביחס למתחרות היפניות והקוריאניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות