סוזוקי SV650 החדש מבחן דרכים

סוזוקי SV650 חוזר לשוק בדגם חדש המצויד במנוע חזק וחסכוני בעל אמינות מוכחת, אופי ידידותי לבוגרי קטנועים אך גם מהנה עבור רוכבים מנוסים, ומחיר שובר שוק שיחסוך לכם הרבה כסף ברכישה. להיט מקומי בדרך.

ששי כהן 26 בנוב, 2016

למותג סוזוקי אופנועים שמורה פינה חמה בליבי: בכל זאת, האופנוע הראשון שלי בחיים היה סוזוקי TS50X, אופנוע שטח 50 סמ"ק, שהיה יחד עם שאר דגמי סוזוקי לסחורה החמה ביותר בשוק האופנועים הישראלי, לא רק בשל איכות הכלים, אלא גם, ואולי בעיקר, הודות לחרם הערבי שגרם לשאר המותגים היפניים להחרים את ישראל. עם השנים, התפוגגות החרם והצטרפותם של כל המתחרים היפניים, ספגה סוזוקי ירידה חדה במכירות, כאשר מכירות האופנועים ירדו משמעותית בשוק המקומי. ובכל זאת, העתיד של סוזוקי בימים אלה נראה אופטימי למדי: מדיניות חדשה יחסית של עופר אבניר המבקשת להחזיר את הרוכבים לשוק האופנועים (לאחר שאלו נטשו ברובם לטובת הקטנועים), יחד עם תמחור אגרסיבי לדגמי סוזוקי, מספקת תוצאות מרשימות: מכירות המותג זינקו מתחילת השנה ביותר מ-70% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-448 כלים נמסרו בחודשים ינואר-אוקטובר 2016.



עיצוב נייקד מודרני, גם אם לא מתחכם עיצוב נייקד מודרני, גם אם לא מתחכם
בדרך חזרה לצמרת?
בחודש שעבר הושק בארץ סוזוקי SV650 החדש, הנכנס לקטגוריית אופנועי הכביש בעלי עיצוב הנייקד, שנחשבת לפורחת במיוחד ואחראית עיקרית לגידול הכללי במכירות האופנועים בישראל בשנתיים האחרונות. כחלק מהרצון להחדיר מחדש את סוזוקי לפסגת השוק המקומי, צויד ה- SV650 גם במחיר שובר שוק שנקבע על 49,950 ש"ח בלבד, מחיר הנמוך ב-10-15 אלף שקל מהמתחרים העיקריים. האם הוא ישחזר את ימי הסוזוקי GS500 מהעבר שנקרא בזמנו "הסובארו של האופנועים" בשל הכמויות הגדולות שנעו על הכביש? כנראה שלא, אבל כבר בחודש הראשון לשיווקו הפך ה-SV650 לדגם הנמכר ביותר של סוזוקי בישראל, וגרסה מוגבלת הספק שלו המיועדת לבעלי רישיון A1, נחתה השבוע בארץ במחיר זול אף יותר ( 47,950 ש"ח), ועשויה בהחלט לסייע לו במכירות.מבנה צר המאפשר השתחלות קלילה בין טורי מכוניות מבנה צר המאפשר השתחלות קלילה בין טורי מכוניות
ידידותי לרוכבים
סוזוקי SV650 החדש הוצג בתערוכת מילאנו 2015 וחזר לארץ לאחר 4 שנות היעדרות (בשנת 2012 הוחלף ע"י הגלדיוס). מפגש במציאות עם ה-SV650 החדש, חושף עיצוב נייקד המשלב בין מראה מודרני לקלאסי (פנס ראשי עגול ונטול תאורת LED) והופעה כללית נעימה מאוד לעין, גם אם לא מתחכמת בסגנון של האיטלקים. מעבר לכך, מדובר באופנוע ידידותי למדי לרוכבים הודות לשלדה צרה ומבנה צר המאפשרים השתחלות קלילה בין טורי מכוניות ובמקומות בהם קטנועי מנהלים מגודלים מתקשים לעבור. בנוסף, עם משקל שפחת ל-197 ק"ג (משקל רטוב) ומושב נמוך ביחס למקובל (765 מ"מ בלבד), מתקבל כלי קל לרכיבה, המקנה ביטחון לרוכבים בו ובעיקר לאלו שבעלי גובה נמוך מהממוצע (רוכבים בגובה 1.6 מטר יסתדרו איתו).
אופנוע מושלם לבוגרי קטנועים ואופנועים בנפח עד 500 סמ"ק. אופנוע מושלם לבוגרי קטנועים ואופנועים בנפח עד 500 סמ"ק.
מנוע וותיק בעל אמינות מוכחת
סוזוקי SV650 החדש מצויד במנוע V טווין בנפח 650 סמ"ק, המהווה התפתחות של המנוע המקורי משנת 1999, ובדור החדש עבר החלפה של 60 חלקי מנוע והתאמה לדרישות זיהום האוויר יורו 4. בסוזוקי מתגאים שמדובר במנוע אמין ביותר, הודות ליותר מ-410 אלף אופנועים שונים שצוידו במנוע הנ"ל מאז שנת 1999, מה שמבטיח אמינות ויכולת חפה מתקלות והיעדר "מחלות ילדות" המלווים לעיתים מנועים כל חדשים. על הכביש, מדובר באופנוע מושלם עבור רוכבים שכבר צברו ניסיון על קטנועים או אופנועים בנפח עד 500 סמ"ק, ומעוניינים לעשות קפיצת מדרגה ביכולות, אך ללא ספק גם רוכבים בעלי ניסיון בכלים בנפח בינוני ימצאו בו פרטנר לרכיבה ספורטיבית מהנה. מנוע הוי-טווין 650 סמ"ק שקט ובעל אופי פעולה חלק, ומציג רצועת כח מרשימה הן בסל"ד נמוך והן בסל"ד גבוה, נתון המאפשר לכם לצאת מפניות לעיתים לא בהילוך הנכון, לתת גז והאופנוע לא יראה סימני חנק או גמגומים לא רצויים. מעבר לכך, עם תנוחת נהיגה זקופה יחסית, מושב ארוך יחסית ל-2 רוכבים ומתלים המצליחים לשלב בין נוקשות מתבקשת לרכיבה ספורטיבית לרכות מסוימת בנהיגה שגרתית, מתקבל אופנוע נוח במפתיע שגם לאחר מספר שעות רצופות של רכיבה, ישאיר אתכם רעננים יחסית.מערכת ייחודית - "התנעה בנגיעה" בדומה למכוניות מערכת ייחודית – "התנעה בנגיעה" בדומה למכוניות
ידידותי לרוכב ובעל תצרוכת דלק מצוינת
מעבר לכך, מדובר באופנוע הכולל גם 2 גימיקים מעניינים: הראשון הוא מערכת ה-LRA המעלה מעט את הסל"ד בהתנהלות במהירות נמוכה ובכך מונעת את כיבוי המנוע שקורה לעיתים במקרים מהסוג הזה. כך תוכלו למשל לצאת בעדינות ממצב עמידה ללא משיכה של מצערת הגז ועם שחרור עדין של ידית הקלאץ' מבלי שהאופנוע יתכבה. מערכת חביבה נוספת, מגיעה מעולם הרכב וכוללת "התנעה בנגיעה" במקום לחיצה ארוכה על מתג ההתנעה עד להנעת האופנוע. בסוזוקי מבטיחים שבקרוב כל האופנועים שלהם יצוידו בלחצן ההתנעה החכם. בסעיף הבטיחות מציע ה- SV650 החדש בלמי ABS עם שני דיסקים בקוטר 290 מ"מ. ובסעיף השימושיות מציע האופנוע לוח שעונים דיגיטלי ומפורט, הכולל שעון זמן, מחשב דרך, מד מתאפס, תצוגת מצב ההילוכים ועוד. חבל רק שלא ציידו את האופנוע בשקע המאפשר טעינת הסמארטפון. הודות למיכל דלק בנפח 22.5 ליטר ותצרוכת דלק מצוינת שעמדה במבחן על 23.8 ק"מ לליטר בממוצע, מציע האופנוע טווח נסיעה מרשים של מעל 300 ק"מ בין התדלוקים.חסכוני בדלק עם 23.8 ק"מ לליטר במבחן חסכוני בדלק עם 23.8 ק"מ לליטר במבחן
יותר יפני מיפני
במחיר התחלתי של 49,950 ש"ח , או 47,950 ש"ח בלבד לדגם המוגבל לבעלי רישיון A1, מחירים הנמוכים משמעותית מהמתחרים היקרים ברובם בסכומים של 10-15 אלף ש"ח, מדובר בשורה התחתונה באופנוע המצויד בתג מחיר שובר שוק, שנועד מן הסתם למשוך הרבה יותר לקוחות חדשים למותג ולהחזיר את סוזוקי למקום גבוה וטבעי יותר שלה בשוק הישראלי. בסיכום סוף שבוע בו שהה אצלינו ה-SV650, היכרנו אופנוע ידידותי מאוד הן לרוכבים מתחילים והן לרוכבים מנוסים, המאפשר שילוב מוצלח של נוחות נסיעה בחיי היום יום, לצד יכולות ספורטיביות לא מבוטלות בזמנכם הפנוי, כשברקע מנוע חזק, חסכוני מאוד בדלק ובעל מוניטין של אמינות מוכחת, כשכל החבילה הזו מגיעה ארוזה במחיר מאוד תחרותי בשוק הישראלי.







עוד מדו גלגלי