סוסיתא מודל 2011

אחרי החיפושית , המיני והפיאט 500 , חוזרת גם הסוסיתא לייצור . הפעם , עם מרכז תכנון בישראל , מפעל הרכבה בסין ואפילו הזמנות לארה"ב ואירופה.

ששי כהן 19 בדצמ, 2010
52 שנה לאחר שירדה הסוסיתא הראשונה מפס הייצור של מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל, החל בשקט בשקט בחודשיים האחרונים שיווק הסוסיתא החדשה אשר מצטרפת לגל מכוניות רטרו שחוזרות לחיים. הפעם, כדי להתחרות בכבוד בתוצרת המערבית, מוותרת המכונית על מרכב הפיברגלס ועוברת לסגסוגת מתקדמת משולבת אלומיניום (כמו אודי A8) וכדי להוזיל עלויות, הועבר פס היצור לסין, דבר אשר וודאי היה גורם ליצחק שובינסקי ממציא הסוסיתא להתהפך בקברו.


אבל, בניגוד למיני, לפיאט 500 ולחיפושית אשר צמחו במימדיהם בגרסאות הרטרו המודרניות, הסוסיתא החדשה דווקא קטנה יותר. עד כמה קטנה? 1/18 בדיוק … ולדגם החדש אחראי היזם רוני קוסובסקי אשר הגשים חלום לייצור דגם סוסיתא, בדיוק מרשים של הדגם המקורי, לתפארת תעשיית הרכב הישראלית של שנות ה 50-60.

סוסיתא מודל 2011

סוסיתא מודל 2011

דגם סוסיתא : איזה יופי של מכונית . תודו שהיא נראית טוב ומעוררת רגשות נוסטלגים
מרעיון למוצר

מאחורי הרעיון המבריק עומד רוני קוסובסקי, אשר עד לפני כשנתיים היה בעל חנות " רכב אספנות " בירושלים אשר התמחתה בשיווק דגמי מכוניות. לדברי רוני, מפעם לפעם היה חש צביטה בלב על שלא יכל היה להציב בין מאות הדגמים שבחנות אפילו דגם ישראלי אחד. לפני קצת יותר משנה, החל רוני בהגשמת החלום ליצור מכונית דגם לרכב ישראלי והסוסיתא (הקוביה הישראלית) נבחרה לפרויקט.

סוסיתא מודל 2011

סוסיתא מודל 2011

אחד מדגמי האב טיפוס שנעו על קו סין – ישראל בדרך ליצירת הדגם המושלם

לצורך פיתוח הדגם חבר רוני ליורם מקובר , יו"ר אגודת הסוסיתות (כן, יש דבר כזה) אשר מחזיק בידע רב על הסוסיתא וגם בבעלותו טנדר סוסיתא (אחד משניים ששרדו עד היום) ולאבי אשר בבעלותו סוסיתא אשר שמשה כדוגמנית הבית ויחד החלו לעבוד על הפרויקט אשר בוצע ע"י מפעל דגמי מכוניות בסין.

סוסיתא מודל 2011

סוסיתא מודל 2011

פס יצור הסוסיתא מודל 2011 בסין . הדגם החדש מותאם לדרישות זהום האוויר יורו 5 , אך טרם עבר מבחן ריסוק…
תהליך פיתוח הדגם כלל אין ספור שרטוטים ותמונות אשר נעשו בשלט רחוק, ללא ביקור של רוני בסין והכל נעשה דרך האינטרנט, הטלפון והדואר. לאחר חצי שנה הגיע אב טיפוס ראשון שגרר תיקונים ושוב תיקונים ורק לאחר שנה הגיע המוצר המוגמר לשביעות רצון רוני ושותפיו לתכנון, ואז ניתן האור הירוק לייצור המוני (כמה מאות מכוניות).
שיווק הסוסיתא גם בחו"ל…
לצד הלקוחות הישראלים שהזמינו את דגם הסוסיתא, מספר רוני שגם מעבר לים יש ביקוש לדגם עם לקוחות שהזמינו בגרמניה, ספרד, ארה"ב ואף אוסטרליה. מחירו של הדגם עומד כעת במסגרת מבצע סוף שנה על 312 ש"ח. מחיר סביר ביחס להשקעה האדירה שבוצעה ולכמויות הקטנות שיוצרו. מי יודע, אולי גם היא תהפוך בעתיד לפריט אספנות. בעתיד מתכנן רוני ייצור דגמים נוספים כשהדגם הבא יהיה כנראה הרום כרמל.
אם מצאה חן בעינכם הסוסיתא וברצונכם לרכוש אחת או לקרוא קצת על ההיסטוריה שלה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של רוני קוסובסקי ולהתרשם.
סוסיתא מודל 2011

הסוסיתא של אבי – דוגמנית הדגם




עוד מנוסטלגיה