ראשי » מבחני דרכים » סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

הסופר מיני הפופולארית של סיאט עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה שאמורה לחזק את שליטתה בצמרת מכוניות הסופר מיני הנמכרות ביותר בארץ . אבל

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 24/07/12
סיאט איביזה מבחן דרכים

הסופר מיני הפופולארית של סיאט עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה שאמורה לחזק את שליטתה בצמרת מכוניות הסופר מיני הנמכרות ביותר בארץ . אבל מה יהיה עם המחיר ?

מותג סיאט ממשיך להתחזק בארץ  ומציג זינוק של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2012 לעומת אשתקד ,  כאשר הגורם העיקרי לצמיחה המרשימה , הוא כמובן  האיביזה שהפכה להיות חביבת הצעירים ( אך לא רק ) , ואחראית עיקרית  למכירות המצוינות של המותג בארץ . בתחילת השנה , היא עברה גם מתיחת פנים קלה שאמורה להזריק קצת נעורים לדור הרביעי שהוצג ב- 2008 ולאחרונה היא הגיעה גם לארץ כשעל כתפיה מונחת האחריות  לשמור על מעמדה של האיביזה כאחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ  .

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

עיקר השינויים במתיחת הפנים הקלה , מתרכז בחזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה ,גריל ופגוש מחודשים , יחד עם תוספת תאורת יום . בצידי הרכב , ניתן להבחין בחישוקים קלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי של המכונית , נרשם עדכון קל לפגוש , יחד עם תוספת תאורת לד לפנסים שנראים מרשימים מאוד בלילה. בשורה התחתונה , מדובר עדיין באותה איביזה מוכרת בעלת עיצוב צעיר וחביב וללא שינויים דרמטיים.

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

תא הנוסעים של האיביזה , ספג בדגם הקודם שלל ביקורות עקב תא נוסעים פלסטיקי מדי , בעל משטחי פלסטיק גדולים ותחושה של קמצנות באבזור . בסיאט הבטיחו לטפל בנקודת התורפה ,  ואכן כך עשו , אך עם הצלחה חלקית בלבד .  מצד אחד , נותרו אותם משטחי פלסטיק גדולים ואפורים המקנים לדשבורד מראה פשוט למדי , אך מצד שני , נוספו ריפודי בד לדיפוני הדלתות , ההגה זכה לעיצוב חדש וספורטיבי יותר  , וכן נרשמו עוד מספר עדכונים קוסמטיים כולל תא כפפות בנפח נדיב משמעותית מבעבר .   המרווח מלפנים מספק לזוג נוסעים , אולם המרווח מאחור מצומצם יחסית ומתאים לזוג מבוגרים ( בתנאי שאינם גבוהים מהממוצע ) או לשלושה ילדים .

אבזור דגם ה FR-הספורטיבי עשיר וכולל כסטנדרט : מושבים קדמיים ספורטיביים ותומכים , בקרת אקלים דיגיטלית , מערכת שמע מקורית ( אך עם שליטה מסורבלת ממנוף מאחורי ההגה ) , הגה וידית הילוכים בציפוי עור , אבזור חשמלי מלא , בקרת שיוט , מחשב דרך , שמשות אחוריות כהות , חישוקים קלים ספורטיביים , חיישני גשם ואורות , וגג שמש חשמלי אשר נפתח בהטייה קלה כלפי מעלה בלבד . משהו יותר בשביל הרושם …

למרות שהאיביזה זכתה ב-  5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי , ממשיכה המכונית להגיע רק עם 4 כריות אוויר , בשעה שהמתחרות מגיעות כמעט כולן עם 6 כריות לפחות , וחבל .

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

למבחן הצטרפה גרסת ה FR  , גרסה ספורטיבית חדשה שאיננה מכונית ספורטיבית באמת , אלא למעשה מסתפקת ברמת גימור ספורטיבית , בשילוב מנוע טורבו צנוע נפח . מתחת למכסה המנוע , שוכנת אותה יחידת כח מוכרת של קונצרן פולקסווגן TSI  בנפח 1.2 ליטר המפיקה 105 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ( DSG ) עם 7 הילוכים .אבל  בעוד שאותה יחידת כח נחשבת לבסיסית בדגמי משפחתיות של הקונצרן , במקרה של האיביזה הקטנה , מדובר ביחידת כח זריזה למדי , וחזקה דיה , המספקת ביצועים משביעי רצון עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 9.7 שניות בלבד , ומהירות מרבית של 190 קמ"ש . בשילוב ההגה המתקשר יחסית והמתלים הקשיחים , הופכת האיביזה FR  לסוג של סופרמיני חמה ומהנה .

מתלי הרכב המכוונים על הצד הנוקשה יותר , מספקים מצד אחד פרטנרית יעילה לנסיעה מהירה יחסית בכבישים מפותלים , אך מצד שני פוגעים בספיגת הזעזועים כשהכבישים פחות טובים .  מעבר לכך , שודרגה רמת הבידוד מרעשים בדגם המחודש והאיביזה מספקת תא נוסעים שקט מאוד שרק רעשי רוח מטרידים מצטרפים לרקע מעל 100 קמ"ש , ככל הנראה עקב גג השמש המיותר .

כצפוי מיחידת הכח הקומפקטית החסכונית , עמדה צריכת הדלק הממוצעת של האיביזה על 13.3 ק"מ לליטר בימי המבחן , מה שמוכיח שוב שביצועים נאים וחיסכון בדלק , יכולים ללכת יד ביד , אך נזכיר שוב , שהתנהגות לא אחרית ונסיעה ברברית , תוך ניצול של הנאת הטורבו , יציגו לכם נתוני צריכת דלק נחותים בעשרות אחוזים .

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה FR

בסיכומו של מבחן , מסתבר , שסוס מנצח לא מחליפים . האיביזה המחודשת נותרה אותה מכונית סופרמיני מוצלחת , הנהנית מעיצוב נאה , יחידת כח חזקה וחסכונית וגם עכשיו עם תא נוסעים מעט מפנק יותר . אך נותרה רק בעיה אחת והיא המחיר . גרסת ה – FR המהודרת בעלת האבזור העשיר , תיאלץ את חשבון הבנק שלכם להיפרד מלא פחות מ 117 אלף ₪ , מה שגורם לבעיית תמורה לכסף ובעיקר כשניתן לרכוש את דגם הלאון 1.8 ליטר המשפחתי האוטומטי הגדול משמעותית , תמורת 3,000 ש"ח נוספים בלבד . אמנם בסיאט מרבים במבצעים ויש סיכוי שתוכלו לרכוש את האיביזה במחיר זול יותר שיהפוך אותה לעסקה טובה יותר , אולם נראה שדווקא הסתפקות בדגם האוט' הפשוט והזול יותר תהיה משתלמת יותר . ועוד דבר נוסף , אם לא באמת חייבים גיר אוט' , טוב תעשו אם תרכשו את גרסת הבסיס הידנית של האיביזה שמוצעת ב- 46,000 ₪ פחות ! ומציעה תמורה מצוינת לכסף .

 

 

 

 

חדשות נוספות

תגובות (2)

  1. אהרון הגיב:

    יופי של מכונית. מחזיק אחת כזאת כשנתיים ומאוד מרוצה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות