סיטרואן קקטוס בארץ: Fun זה הקטע שלה

סיטרואן קקטוס ישווק בארץ עם מנוע 1.2 ליטר 82 כ"ס וגיר ידני המציע 21.7 ק"מ לליטר בממוצע, שלל גימיקים בתא הנוסעים ותג מחיר אטרקטיבי של 89,900 ש"ח.

ששי כהן 21 ביונ, 2015
סיטרואן קקטוס בישראל

חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, השיקה הבוקר בישראל את סיטרואן C4 קקטוס, שנוחת בארץ באיחור של מספר חודשים מתאריך ההגעה המקורי, אך עם תג מחיר אטרקטיבי שעומד על 89,900 ש"ח בלבד, עימו יתחרה בדגמים כמו ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור וגם פיג'ו 2008. בשלב הראשון יוצע הקקטוס רק עם תיבת הילוכים ידנית, כאשר גרסה אוטומטית צפויה להגיע רק במהלך 2016.



סיטרואן קקטוס בישראל

סיטרואן קקטוס בישראל


סיטרואן C4 קקטוס מבוסס על שלדת פיג'ו 2008 ולא על ה- C4 כפי שניתן לחשוב מהשם שלו, ומציע מידות קומפקטיות עם 4.16 מטר באורך, 1.73 מטר רוחב, 1.53 מטר גובה ובסיס גלגלים של 259 ס"מ, המבטיח את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה. נפח תא המטען עומד עד 348 ליטר וצומח עד 1,170 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. הקקטוס נהנה מעיצוב מקורי ושונה, הנראה במידה מסוימת כמו רכב קונספט חביב למדי, וכולל את כיסויי הפלסטיק (Airbump ) המעטרים את דלתות הצד והפגושים ולהם תפקיד בהגנה על הפח ויחידות התאורה הקדמיות ואחוריות מנזקי חניה קלים.
סיטרואן קקטוס בישראל

סיטרואן קקטוס בישראל


כמו בימים הטובים של סיטרואן, בהם היתה מייצרת מכוניות מקוריות בעלות אופי שונה מהמקובל, כך גם בקקטוס החדשה, הנהנית מתא נוסעים מקורי ושונה מכל מה שהכרתם. בסיטרואן אמנם מדברים הרבה על פשטות הרכב שהנחתה אותה בפיתוח הדגם במטרה להעניק לו תג מחיר תחרותי, אולם כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים מאוד מזמין ונעים לשהייה, הכולל עיצוב צעיר ומקורי עם לוח שעונים בסגנון טאבלט במקום לוח השעונים המסורתי, ואת שלל מתגי הקונסולה המרכזית מחליף מסך מגע גדול השולט על המזגן, מחשב הדרך ומערכת השמע. בנוסף, ידיות הפנים של הדלתות עוצבו כרצועה בסגנון רטרו וגם תא הכפפות מעוצב ונראה כמו סוג של מיזוודה, מה שגורם להעברת כרית האוויר של הנוסע שלצד הנהג לתקרת הרכב. לצד אלה, יושבי הספסל האחורי יסתפקו בחלונות הנפתחים כלפי חוץ כמו ברכב קופה, הכל על-מנת לחסוך בעלויות הרכב ובמשקלו.
סיטרואן קקטוס בישראל

סיטרואן קקטוס בישראל


הקקטוס ישווק בארץ בשלב הראשון עם מנוע בנזין 1.2 ליטר 82 כ"ס המוכר, המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הקקטוס זינוק ל-100 קמ"ש תוך 12.9 שניות, מהירות מרבית של 167 קמ"ש וצריכת דלק של 21.7 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, לא מעט הודות למשקל נמוך של הרכב העומד על 965 ק"ג בלבד. במהלך השנה הבאה, עשויה להתרחב משפחת הקקטוס עם הגעת גרסת טורבו 1.2 ליטר חזקה וגרסה אוטומטית-רובוטית ששיווקה בארץ לא אושר לעת עתה עקב מזג האוויר החם.

הדגם ישווק ברמת אבזור אחת " Fun " הכוללת כסטנדרט: חישוקי "16 קלים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי גדול "7 השולט על הרדיו, המזגן והטלפון ותומך אף בספר טלפונים בעברית. עוד בתפריט : 6 כריות אוויר, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת לניטור חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מחשב דרך, תאורת LED קדמית ליום, שקע USB ו- AUX, הגה בציפוי עור, מוטות גג בצבע שחור ועוד.
בלובינסקי מעריכים שעיקר לקוחות הקקטוס יהיו צעירים ומשפחות קטנות, המוכנות לוותר על הגיר האוטומטי בתמורה לרכב סטייליסטי בעל אופי צעיר, שנהנה מתחזוקה זולה, צריכת דלק נמוכה ומחיר זול משמעותית ביחס למתחרים. בחברה מעריכים שימכרו בשנה הקרובה כ-600 מכוניות.
מחיר סיטרואן קקטוס 2015 נקבע על 89,900 ש"ח אטרקטיביים למדי, ולרכב תוענק אחריות של 5 שנים.