סיטרואן קקטוס – מבחן דרכים

לצד העיצוב המקורי שגורר עניין רב מהסביבה, מציעה סיטרואן קקטוס נוחות נסיעה גבוהה, תא נוסעים מאובזר, חיסכון בדלק והתנהגות מפתיעה לטובה ההופכים אותה לתמורה מצוינת לכסף.

ששי כהן 29 ביול, 2015
סיטרואן קקטוס

חודש בלבד לאחר שנחתה בארץ סיטרואן קקטוס, אחת המכוניות המעניינות ביותר ללא ספק שהגיעו לכאן השנה, מדווח היבואן גם על פתיחה מוצלחת לדגם עם 200 הזמנות שנרשמו בחודש הראשון לשיווק, ואשר החלו להימסר בשבוע החולף. עבור סיטרואן, מדובר בהחלט בכמות מרשימה של הזמנות, וכשמדובר ברכב שמוצע לעת עתה בארץ רק עם תיבת הילוכים ידנית, אז מדובר בהחלט בהישג מרשים. בסיטרואן מרבים לדבר על הקקטוס כיורשת במידה מסוימת של הדה שבו הנוסטלגית, אז אמנם מבחינה עיצובית, לא רואים כלל דימיון לאותה דה שבו, אולם מבחינת הרעיון לייצר מכונית משפחתית מקורית, פונקציונלית וזולה, הם בהחלט פגעו במטרה. בוודאי כשהוצמד לה תג מחיר זול שמתורגם בארץ ל- 89,900 ש"ח בלבד.


סיטרואן קקטוס - עיצוב מקורי ומסובב ראשים

סיטרואן קקטוס – עיצוב מקורי ומסובב ראשים


מסובבת ראשים
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, נהנה הקקטוס מעיצוב מקורי שאינו דומה לשום דבר שנע על הכביש. לצד עיצוב נאה של קרוסאובר עירוני, בחרו בסיטרואן להעניק לו יחוד עם כיסויי פלסטיק גדולים לדלתות הצד ולפגושי הרכב העונים לשם : 'Air Bump' ותפקידם לשמור על פח הרכב ממכות קלות של חנייה וכן פתיחת דלתות לא אחראית של רכב שחונה לצדכם. מדובר בגימיק שלא רק בעל תועלת של שמירה על הרכב, אלא גם נראה טוב במציאות ומוסיף רבות לאופי הייחודי והמקורי של הרכב. כל שנותר לקוות הוא, שכיסויי הפלסטיק האלה ישרדו את השמש הישראלית ולא ידהו ויאבדו מיופים תוך זמן קצר. מעבר לכך, למרות הרעיון המקורי לייצר סוג של מכונית רטרו, העיצוב מודרני לחלוטין ומושך המון תשומת לב ברחוב וכמעט בכל מקום שעברנו בו, משך הרכב שלל מבטים ושאלות. סיטרואן קקטוס מבוסס על שלדת פיג'ו 2008 ולא על ה- C4 כפי שניתן לחשוב מהשם שלו ( משווק בחו"ל כ- C4 קקטוס ), ומציע מידות קומפקטיות עם 4.16 מטר באורך, 1.73 מטר רוחב, 1.53 מטר גובה ובסיס גלגלים של 259 ס"מ, המבטיח את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה.
סיטרואן קקטוס - עיצוב מקורי ומלא גימיקים גם בתא הנוסעים

סיטרואן קקטוס – עיצוב מקורי ומלא גימיקים גם בתא הנוסעים


תא נוסעים מקורי ומאוד נעים לשהיה
כניסה לקבינה מעצימה עוד יותר את ההשקעה בעיצוב: למרות הצהרות היצרן על חיסכון רב בתכנון תא הנוסעים של הרכב, על מנת להשיג את המחיר הזול, כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים יפהפה ומושקע באופן שיצרנים אחרים היו אף ממהרים לקטלג אותו כפרימיום ולדרוש מחיר גבוה עבורו. במקרה של הקקטוס, מדובר בסביבת נהג ונוסעים מקורית ועמוסה בפרטי עיצוב חינניים. בראש ובראשונה את לוח השעונים הקלאסי מחליף צג דיגיטלי המספק נתונים הכרחיים של הנסיעה ( מד מהירות, מד דלק, מד ק"מ ונורות אזהרה שונות ). במרכז הדשבורד ממוקם צג מגע "7 השולט על המזגן, מערכת השמע, מחשב הדרך והדיבורית ומתפקד מצוין הן מבחינת הנראות ביום ובלילה והן מבחינת התפעול הקליל והברור שאינו דורש לימוד מעמיק של תפעול המערכת כמו אצל חלק מהיצרנים. מעבר לכך, מדובר בסביבת נהג כמעט נטולת מתגים לחלוטין, בהתאם לאופנה כעת בתעשיית הרכב המכוונת לעיצוב נקי ופחות עמוס.
סיטרואן קקטוס- צג מגע איכותי ונוח מאוד לתפעול

סיטרואן קקטוס- צג מגע איכותי ונוח מאוד לתפעול


לצד הצגים הדיגיטלים, נהנה הקקטוס מתא כפפות גדול המעוצב בסגנון מיזוודה של פעם, הנפתח כלפי מעלה וגורר בשל העיצוב העברת כרית האוויר של הנוסע שליד הנהג לתקרת הרכב. מבט לדלתות חושף ידיות סגירת הדלתות שעוצבו בסגנון רצועת עור ובמקום צמד מושבים קדמיים תמצאו כאן צמד כורסאות רחבות ורכות שנועדו להיות הרבה יותר נוחות בנהיגה יום יומית מאשר תומכות בנהיגה נמרצת, ובנוסף עוטות גם ריפוד דמוי שטיח שנראה מצוין וגם מרגיש כך. דבר חריג נוסף הוא וויתור על פתח מיזוג קדמי ימני והסתפקות בצמד פתחי מיזוג מרכזיים ופתח אחד קדמי שמאלי. איך זה מתפקד בחום הישראלי? פשוט מצוין. המזגן חזק מאוד ואף מקפיא לאחר מספר דקות של נהיגה.
סיטרואן קקטוס- תא נוסעים מרווח במפתיע

סיטרואן קקטוס- תא נוסעים מרווח במפתיע


אז איפה חסכו ?
מאחור תמצאו קצת יותר סימנים לחיסכון עליו מדברים בסיטרואן: הספסל האחורי איננו מפוצל לשני חלקים והחלונות האחוריים אינם נפתחים בצורה רגילה, אלא נפתחים מעט הצידה לאיוורור בסגנון מכונית קופה. יהיו מי שיתלוננו על זה, לנו זה ממש לא הפריע. בנוסף, גם מערכת הבלמים מסתפקת בבלם תוף אחורי במקום דיסק. מעבר לכך, עמוס הקקטוס בשלל תאי אחסון הפזורים בחלל הרכב, כולל תאי אחסון גדולים במיוחד בדלתות המסייעים לשימושיות ומצטרפים לנפח תא מטען של 348 ליטר הצומח עד 1,170 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים ( שאינם מתפצלים ומתקפלים כיחידה אחת ).
סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס


על הכביש
סיטרואן קקטוס משווק בארץ בשלב הראשון עם מנוע בנזין 1.2 ליטר, בעל 3 צילינדרים בלבד, המפיק 82 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הקקטוס זינוק ל-100 קמ"ש תוך 12.9 שניות לצד מהירות מרבית של 167 קמ"ש לפי נתוני היצרן. על הכביש, מדובר ברכב שמציע קצב התקדמות משביע רצון הן בשטח העירוני והן בכביש המהיר, כל עוד שאתם לא מגיעים עם ציפיות לרכב שיספק ביצועים חמים שהוא לא תוכנן עבור זה. מדובר ברכב נעים מאוד לנהיגה ואף נוח במפתיע ממרבית המתחרות, עם כיול מוצלח מאוד של המתלים ונוחות נסיעה גבוהה כפי שסיטרואן יודעת לספק כשהיא רוצה. מעבר לכך, אחיזת כביש גבוהה למדי, ההגה אמנם מנותק יחסית מהנעשה על הכביש, אולם חובבי נהיגה יוכלו ללחוץ קצת חזק על הגז ואף להפיק הנאה מהנהיגה, לא מעט הודות למשקל נמוך של הרכב העומד על 965 ק"ג בלבד.
סיטרואן קקטוס- מנוע לא חזק, אך יעיל וחסכוני

סיטרואן קקטוס- מנוע לא חזק, אך יעיל וחסכוני


עולה את העליות לירושלים?
את הניסיון להפיג את החשש ממנוע חלש יחסית ( 82 כ"ס ) שיתקשה להוביל בקצב נדרש משפחה בתנאים מאומצים, הפיג הקקטוס כאשר העפלנו עימו לירושלים עם חמישה נוסעים ברכב + מזגן פועל ביום חם במיוחד. את הדרך עשה הקקטוס בקלות וללא מאמץ מיוחד עם יכולת לעבור את המהירות המירבית המותרת ללא כל בעיה. אז אמנם הוא לא עשה את זה בקצב ובקלילות של מנוע טורבו, אולם קשה בהחלט לא היה לו, לא מעט הודות למשקל נמוך של הרכב שעומד על 965 ק"ג בלבד.
בסעיף השלילה, המנוע מספק מעט רעידות קלות בעת עמידה וחבל מאוד שלא ציידו את הדגם במערכת לסיוע בזינוק בעליה, מה שעשוי להבריח חלק מהלקוחות שמפחדים מהתעסקות עם גיר ידני. מעבר לכך, מדובר ברכב חסכוני מאוד אשר השיג אצלנו 14.9 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בתנאים שהיו אפילו מעט מאומצים, ואף נחשב לידידותי לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 4.
סיטרואן קקטוס- מוגדר כרכב פנאי שטח אולם לא מיועד ליותר משבילי קק"ל

סיטרואן קקטוס- מוגדר כרכב פנאי שטח אולם לא מיועד ליותר משבילי קק"ל


תמורה מצוינת לכסף
סיטרואן קקטוס נכנס לסגמנט רכבי הפנאי הפופולרי ואחד המבוקשים ביותר בארץ, אשר עמוס במתחרים. יחד עם זאת, הקקטוס מצליח לשחזר במידה מסוימת את אותו סיטרואן דה שבו המיתולוגי שהציע רכב עממי פשוט יחסית, זול ומלא במקוריות וקסם. רכבים בעלי עיצוב מקורי בד"כ מתחלקים לשתי קבוצות : או שאוהבים אותם או שלא. במקרה של הקקטוס, לאורך סוף שבוע שבילינו עם הרכב, לא נתקלנו באף אחד שלא חיבב את מראה הרכב ופשוט הופתענו מההערצה שהרחוב העניק לדגם. אם אתם מסוגלים לוותר על הגיר האוטומטי ולהסתפק בגיר ידני, הקקטוס יספק לכם רכב משפחתי מוצלח מאוד, מלא קסם, נוח ומרווח, מאובזר אפילו בנדיבות וחסכוני מאוד בדלק. תמורת 89,900 ש"ח מדובר כמעט במציאה. כל שנותר לכם הוא לשכוח מדעות קדומות ולתת הזדמנות לדגם, הכולל גם אחריות של 5 שנים המוסיפה לשקט הנפשי. כעת הוא מוצע גם בתנאי מימון אטרקטיביים של מימון עד 100% ללא ריבית והצמדה. אנחנו התאהבנו בו.


סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס