סיטרואן C3 החדשה 2017 – מבחן דרכים

סיטרואן C3 החדשה מציעה חבילת סופר-מיני מעוצבת, מאובזרת, חזקה וחסכונית, המגובה ב-5 שנות אחריות לטובת השקט האישי. האם הפעם יצליח לה?

ששי כהן 11 במאי, 2017
סיטרואן C3 החדשה 2017

כמעט 7 שנים לאחר שהחל שיווק הדור השני של סיטרואן C3, מכונית הסופר-מיני המעוצבת של החברה, שזכתה בתחילת דרכה בארץ למכירות נאות, שהתדרדרו עם השנים והוותק עם להפסקת השיווק אשתקד, חזרה לאחרונה ה-C3 לארץ בדור חדש המבטיח לעשות הכל טוב יותר. בשעה שלובינסקי היבואנית העלתה בתחילת השנה בצורה חדה את מחיר האחות החצי תאומה – פיג'ו 208, ככל הנראה על-מנת לדחוף אותה יותר לציי הרכב (יחד עם הנחות מופלגות), ה-C3 החדשה הושקה בארץ במחיר השקה תחרותי של 89,900 שקל לגרסה די מאובזרת, שנראה שמכוונת בעיקר ללקוחות פרטיים.




סיטרואן C3 החדשה 2017
דור 3
הדור השלישי של סיטרואן C3 מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של סיטרואן, אותה רואים בעיקר בקקטוס המקורית, ומציג עיצוב המשלב בין מכונית סופר-מיני לקרוסאובר. התוצאה על כל פנים, נאה בהחלט ומרשימה ורכב המבחן אותו קיבלנו שהגיע ברמת האבזור הגבוהה וכלל מרכב דו גווני, חישוקי גלגלים "17 מעוצבים ושלל גימיקים עיצוביים, משך לא מעט מבטים על הכביש. בחברה מתייגים את ה-C3 כרכב אופנתי, ולרשות הרוכשים יועמדו לא פחות מ-36 שילובי צבעים חיצוניים ופנימיים, האמורים להקנות לכם רכב ייחודי בטעם אישי.
מרווחת
ה-C3 החדשה צומחת קלות גם במידות עם 3.99 מטר באורך, 1.75 מטר ברוחב, 1.47 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 254 ס"מ, המספקים תא נוסעים מרווח יחסית לסגמנט, עם מרווח נאה לארבעה מבוגרים, או זוג + 3 ילדים. נפח תא המטען נדיב גם הוא ועומד על 300 ליטר, הצומחים עד 922 ליטר בקיפול המושבים האחוריים. לצד אלה, מדובר גם בסיטרואן השניה של החברה שזוכה לכריות הפלסטיק (Airbump) המכסים חלקים מהדלתות ומסייעים למניעת שריטות שנגרמות ברובן מפגיעת דלתות של רכבים החונים בחניות סמוכות.
סיטרואן C3 החדשה 2017
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת סביבת נהג ונוסעים נאה ונעימה מאוד לשהייה. המושבים (בעיקר הקדמיים) נוחים מאוד, תנוחת הישיבה מעט גבוהה, שדה הראיה לצדדים מספק בהחלט, אך ההגה המתכוונן לגובה ולעומק קרוב מדי לנהג, והורגשה גם חסרונה של משענת יד קדמית. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים שימושי למדי, עם שפע של תאי אחסון, כולל תא כפפות ענק בנפח של 6.25 ליטר. עיצוב הדשבורד מציג את הקו הנקי והמודרני עם מיעוט יחסי של מתגים, ומסך המולטימדיה "7 מספק מידע אודות שלל מערכות הרכב, ואף מציג אותו בעברית אם תרצו.
 
תא נוסעים מעוצב ונעים מאוד לשהיה תא נוסעים מעוצב ונעים מאוד לשהיה
מצלמת תיעוד נסיעה אינטגרלית
רמת האבזור הבסיסית SHINE כוללת אבזור נדיב כסטנדרט, עם מערכת המולטימדיה המקורית, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות (ששוב ממוקמת מאחורי ההגה ואינה נוחה לשימוש), תאורת LED ליום, חישוקי "16 קלים, הגה בציפוי עור, חלונות אחוריים מושחרים, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה אחוריים מקוריים, מערכת התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה, התראת עייפות ועוד. רמת הגימור הגבוהה " Shine Pack" כוללת בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת רוורס, חישוקי "17, מצלמת תיעוד נסיעה אינטגרלית שמותקנת מאחורי המראה המרכזית ברכב ומאפשרת תיעוד הנסיעה, צילום תמונות מעניינות מהדרך ושיתופם ברשתות חברתיות ועוד. למרות האבזור הבטיחותי הנדיב, למכונית ציון של 4 כוכבים בריסוק.
סיטרואן C3 החדשה 2017
עוברת לטורבו
את אחד היתרונות הענקיים של הדור הנוכחי מול הדור היוצא של ה- C3, תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם הוחלפו מנוע ה-1.6 ליטר ותיבת ההילוכים האוטו' המיושנת בעלת 4 ההילוכים , במנוע הטורבו 1.2 ליטר 110 כ"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית 6 הילוכים מתוצרת אייסין היפנית המשרתים דגמים נוספים של היצרן. על הכביש מפגין מנוע הטורבו גמישות טובה המאפשרת האצות ביניים מכובדות, לצד תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות זריזות. תפקוד תיבת ההילוכים משביע רצון גם הוא, אך אכזבה מסוימת נרשמת ברמת העידון של המנוע, הנוטה לרעידות קלות בעיקר בעמידה, שלצערנו חווינו גם בדגמים אחרים של היצרן המצוידים ביחידת הכח הנ"ל, וגם בבידוד לא תמיד מוצלח של תא הנוסעים מרעשי המנוע. בשיוט רגוע בכביש המהיר, העניינים הופכים שקטים יותר. הנוחות? טובה ברוב מצבי הכביש, אם כי לא ברמה הכי גבוהה כפי שפעם היו מתהדרים בסיטרואן. את ימי המבחן סיימה ה-C3 עם צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה משולבת ולא מאומצת.




סיטרואן C3 החדשה – חוות דעת
במחיר השקה שנמשך גם בימים אלה של 89,900 שקל לדגם הבסיסי, או 94,900 שקל לדגם המאובזר, מציעה סיטרואן C3 החדשה תג מחיר תחרותי לסגמנט, כאשר רק סיאט איביזה הוותיקה (שעומדת לפני החלפה בדגם חדש) מציע תג מחיר תחרותי יותר, ומרבית המתחרות המודרניות בסגמנט עולות כ-10,000 שקל יותר. עבור המחיר הנ"ל, תקבלו מכונית סופר-מיני מעוצבת ומושכת מבטים, המצוידת באבזור נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית ובמנוע חזק וחסכוני יחסית בדלק, כאשר בסעיף השלילה פעולת המנוע מחוספסת וציון הבטיחות מסתפק בארבעה כוכבים. כחלק ממאמצי השיווק של הדגם והגברת אמון הלקוחות בסיטרואן החדשה, מצוידת המכונית ב-5 שנות אחריות, האמורים לסייע ללקוחות בשקט הנפשי.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, ביצועים, אבזור, אחריות נגד: פעולת מנוע מעט מחוספסת, 4 כוכבים בריסוק לסיכום: תנו לה צ'אנס