סקודה סופרב החדשה – מבחן דרכים

סקודה סופרב החדשה מציגה עיצוב נועז מבעבר, יותר מרווח, יותר אבזור, יותר ביצועים והרבה יותר טכנולוגיה בטיחותית. בנוסף, גם המחיר צנח בדגם החדש. מושלמת?

ששי כהן 29 בנוב, 2015
סקודה סופרב החדשה

7 שנים לאחר שהוצג הדור השני של סקודה סופרב, מכונית המנהלים היוקרתית של סקודה, נחת לאחרונה בארץ הדור השלישי והחדש של הסופרב, המבטיח לעשות הכל טוב יותר מקודמו, ובנוסף זוכה גם להפחתת מחיר חדה בדגמים הבסיסיים לעומת הדור היוצא. הסופרב שהתחבבה במיוחד על חברי הכנסת והיתה לדגם המבוקש ביותר מבין השרים בדור הקודם שלה, סובלת כמו כמעט כל המתחרות שלה בסגמנט מבריחת הלקוחות לטובת הג'יפונים ומציגה ירידה במכירות זו שנה רביעית ברציפות, אם כי עדיין שומרת על המקום השני בסגמנט עם כ- 733 מסירות מתחילת השנה ומהווה סגנית למאזדה 6. באופן מעניין משהו אגב, בשעה שכמעט כל מכוניות המנהלים צונחות בעקביות במכירות, מותגי היוקרה בסגמנט דווקא זוכים לזינוק של עשרות אחוזים במכירות. האם סקודה סופרב החדשה שזוכה לחבילה טובה מבעבר ותג מחיר תחרותי תצליח לעצור את בריחת הלקוחות? ימים יגידו.

סקודה סופרב החדשה - יפה ואלגנטית

סקודה סופרב החדשה – יפה ואלגנטית


סקודה ידועה כמותג שמרני למדי בכל הנוגע לעיצוב הדגמים שלה. יחד עם זאת, קשה היה להישאר אדיש לעיצוב הסופרב החדשה, שמציג באופן נדיר למותג הופעה די נועזת, אלגנטית ובמידה מסוימת אפילו מפתה, שללא ספק תקסום לרבים. הסופרב שבאופן מסורתי גם תמיד היתה גדולה מאוד ביחס למתחרות, צומחת אף יותר במידות בדגם החדש עם 4.86 מטר באורך ( 28+ ), 1.86 מטר ברוחב ( 47+ ) ובסיס גלגלים של 284 ס"מ הצומח בלא פחות מ- 8 ס"מ בדגם החדש. לצד מרווח הפנים הענק והטוב בקטגוריה, מציעה הסופרב גם יתרון בשימושיות עם תא המטען הגדול בקטגוריה עם 584 ליטר הצומחים עד 1,719 ליטר ענקיים עם קיפול המושבים האחוריים, לא מעט הודות לדלת תא המטען הנפתחת כמו בעבר בסגנון מרכב 5 דלתות.
סקודה סופרב החדשה- מרווח ללא תחרות בספסל האחורי

סקודה סופרב החדשה- מרווח ללא תחרות בספסל האחורי


כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית ואיכותית: איכות החומרים שהיתה טובה גם בדגם הקודם, השתפרה עוד יותר, איכות ההרכבה גבוהה והכל נראה פולקסווגני למהדרין. חבל רק שרכב המבחן צויד בצבעי תא נוסעים כהים אשר פגעו באווירת היוקרה ולמרות אבזור נדיב ביותר, האווירה היתה מעט קודרת ובמידה מסויימת שידרה יותר אוקטביה משודרגת ופחות רכב מנהלים המתיימר להיראות יוקרתי. יחד עם זאת, אבזור הסופרב שודרג משמעותית כבר ברמת הגימור הבסיסית שכוללת מעתה כסטנדרט : מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע נשלטת מההגה, דיבורית BT, חיישני גשם ואורות, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, התנעה בכפתור, הגה וידית הילוכים מצופים עור, חלונות אחוריים כהים, חישוקי "17 קלים ושלל מערכות בטיחות עם מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, 7 כריות אוויר, חיישני חניה אחוריים מקוריים, פנסי ערפל עוקבי פניה, מערכת המנטרת מרחק מלפנים ומתריעה בפני סכנות, ובמקרה הצורך מאטה ואף בולמת בלימת חירום, מערכת לאיתור עייפות הנהג, שינוי תאורה אוטומטי ועוד. רמת הגימור שנבחנת כאן " Style " כללה בנוסף : מושבים קדמיים חשמליים, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב לחניה, וילונות אחוריים, תאורת פנים עשירה מבוססת LED, תא מטען חשמלי ועוד שלל תוספות שונות.
סקודה סופרב החדשה - תא נוסעים איכותי ומאובזר אך הגוונים הכהים פוגעים בתחושת היוקרה

סקודה סופרב החדשה – תא נוסעים איכותי ומאובזר אך הגוונים הכהים פוגעים בתחושת היוקרה


מגמת הפחתת נפח המנוע בכל קונצרן פולקסווגן הגיעה גם לסופרב, כאשר יחידת הכח הבסיסית כעת מצוידת במנוע טורבו 1.4 ליטר 150 כ"ס, שלצידה משווקות גם גרסאות 1.8 ו- 2.0 ליטר טורבו חזקות יותר. רכב המבחן שלנו צויד במנוע ה- 1.8 ליטר 180 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים DSG עם 7 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח חזקה מאוד המספקת שפע של מומנט זמין בכל רגע לרשות הנהג, המאפשרת לצד תאוצות מרשימות ( 8.1 שניות ל- 100 קמ"ש ), גם יכולות עקיפה זריזות ובטוחות ואפילו הנאה רבה לנהג. למרות מידות הרכב הגדולות ומשקל של 1.5 טון, מדובר ברכב שמרגיש זריז בכל מצב, בעלת אחיזת כביש גבוהה מאוד ומציע לצד הביצועים נוחות נסיעה גבוהה ברוב תנאי הדרך ונהיגה שקטה ונעימה. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מוכיחה גם היא בגרסתה העדכנית אופי פעולה חלק וזריז מאוד וללא הרעידות והעצבנות הקלה שאיפיינו את הדורות הקודמים במהירויות נמוכות במיוחד. לצד אלה, ביצועי הרכב הנאים מפתים את הנוהג בו ללחוץ על הגז ופוגעים בצריכת הדלק שאמנם היתה טובה מאוד במבחן עם 11.5 ק"מ לליטר שהציעה המכונית בממוצע, אך רחוקים למדי מהצהרת היצרן. יחד עם זאת, נסיעה עדינה וחסכונית יותר תניב ללא ספק תצרוכת דלק מרשימה עוד יותר.
סקודה סופרב החדשה והיריבה החדשה מבית יונדאי שפתחה את מלחמת המחירים בקטגוריה

סקודה סופרב החדשה והיריבה החדשה מבית יונדאי שפתחה את מלחמת המחירים בקטגוריה


סקודה סופרב החדשה מציגה התקדמות של ממש בכל היבט אותו בוחנים מול הדגם היוצא ( שהיה גם הוא אחד מרכבי המנהלים הטובים ביותר בארץ ). הדור החדש של הסופרב, זוכה לראשונה לעיצוב מוחצן יחסית, שומר על היתרון שלו במרווח הענק לנוסעים ובתא המטען הענק שצמחו שניהם, וזאת בשעה שהמתחרים צמחו גם הם במידות. מעבר לכך, בשונה מהרבה מכוניות מנהלים שזוכות לאבזור נוחות נדיב ואבזור בטיחותי נחות בהרבה, מציעה הסופרב החדשה שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, לצד אבזור הנוחות שנדיב גם הוא כבר ברמת הגימור הבסיסית. את החבילה החדשה והמשופרת משלימים גם היצע המנועים החדש שהפך להיות ידידותי עוד יותר לסביבה, חסכוני יותר בדלק ובעל ביצועים טובים עוד יותר. כשמגיעים לשורת המחיר: לנוכח התחרות החדשה בקטגוריה המצטמצמת שגורמת לירידת מחירים מפתיעה, במחיר של 159,900 ש"ח אטרקטיביים מאוד לגרסת הבסיס, או 209,900 ש"ח לגרסת ה- 1.8 ליטר המאובזרת ביותר שנבחנת כאן, מציעה הסופרב מכונית מנהלים משובחת עם תמורה מצוינת לכסף דווקא בגרסת ה- 1.4 ליטר או בגרסת הקצה ( 2.0 ליטר 280 כ"ס 4X4 ב- 259,990 ש"ח ) וקצת פחות בגרסת ה- 1.8 ליטר.