סקודה פאביה 2015 מבחן דרכים

סקודה פאביה החדשה נוחתת בישראל מצוידת בתא נוסעים מאובזר ואיכותי, בטיחות מתקדמת, יחידת כח חסכונית בדלק ותג מחיר נמוך מהמקובל בקבוצה.

ששי כהן 21 באפר, 2015
סקודה פאביה 2015

לאחר שנתיים בהם הציגה סקודה בישראל את נתוני המכירות הטובים ביותר מבין כל המותגים האירופאים, ממשיכה סקודה בביסוס מעמדה בצמרת המכירות של שוק הרכב הישראלי ומציגה בשלושת החודשים הראשונים של 2015 זינוק נוסף של 10% במסירות עם 4,574 מכוניות שעלו לכביש ומקום שישי בדירוג הכולל של מכירות המותגים בישראל. בשבוע שעבר, הצטרפה גם סקודה פאביה החדשה להיצע, שאמורה להיות אחד ממנועי הצמיחה החדשים של סקודה בשנה הנוכחית ואמורה למסור כ-2,000 מכוניות המהוות קרוב לפי 5 מהמסירות של הדגם אשתקד. לדברי היבואן, ביקוש גבוה לדגם באירופה שעלול להביא לבעיות מלאי, הינו המכשול העיקרי שיכול לפגוע במכירות הדגם החדש. אז יצאנו לבדוק מה יש לפאביה החדשה להציע בשוק הסופר-מיני התחרותי שאחראי ל-16% ממכירות הרכב החדשה בישראל ( בשנת 2014 ).



סקודה פאביה 2015- נאה במיוחד בגרסאות התאמה אישית

סקודה פאביה 2015- נאה במיוחד בגרסאות התאמה אישית


הופעה
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, למרות שמירה על קווי העיצוב הכלליים של הדגם היוצא, נהנית הפאביה החדשה מעיצוב נאה ומודרני, ורכב המבחן שצויד ברמת הגימור הגבוהה ' Style ' עם שילוב של צבע הלבן בגג, בחישוקי הגלגלים הנאים ובמראות הצד, נראה מצוין במציאות ואפילו סובב לא מעט ראשים על הכביש, דבר נדיר יחסית בדגמי סקודה שנחשבים לשמרניים בעיצובם. בהשוואה לדגם היוצא, מדובר אמנם ברכב שצמצמם מעט במידות החיצוניות עם 3.99 מטר באורך ( 1- ס"מ ) ו- 1.46 מטר בגובה ( 3- ס"מ ), אך מנגד, הרוחב צמח בדגם החדש ב- 9 ס"מ ל-1.73 מטר ובסיס הגלגלים התארך ב-חצי ס"מ ל-247 ס"מ המעניקים תא נוסעים מרווח יותר מבעבר, לצד תא מטען בנפח 305 ליטר שנחשב לאחד הגדולים בקטגוריה.
סקודה פאביה 2015 -תא מטען  בנפח 305 ליטר - הגדול בקטגוריה

סקודה פאביה 2015 -תא מטען בנפח 305 ליטר – הגדול בקטגוריה


תא נוסעים
כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב חדש לחלוטין, עם תא נוסעים וסביבת נהג נעימים מאוד לשהייה ובמיוחד בדגם המאובזר שנבחן כאן שעשוי היטב ומאובזר מאוד. כצפוי מהיצרן, איכות ההרכבה מצוינת, הנדסת האנוש טובה אף היא ורק איכות החומרים עדיין כוללת שימוש נרחב בפלסטיק קשיח ללא חלקים רכים, אך יש לציין שמדובר בנורמה בקטגורייה הנ"ל. במסגרת האפשרות להתאמה אישית של עיצוב הרכב, הקו הלבן שליווה בחוץ אץ הרכב ( גג, ג'אנטים ומראות צד ) מלווה גם את לוח השעונים וריפודי המושבים זכו כאן לגימור ג'ינס נאה מאוד למראה.
סקודה פאביה 2015- תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ובמיוחד בדגם המאובזר

סקודה פאביה 2015- תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ובמיוחד בדגם המאובזר


אבזור בטיחותי ללא תחרות
הדגם החדש מוצע בשלוש רמות גימור לבחירה כאשר למעט רמת הגימור הבסיסית " Active " המכוונת לציי הרכב בעיקר, שאר רמות הגימור מצוידות באבזור עשיר לקטגוריה הכולל כסטנדרט ( רמת גימור Ambition ) : אבזור חשמלי מלא, מחשב דרך מורחב, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "5 נשלטת מההגה, דיבורית מקורית, בקרת שיוט, הגה ספורטיבי מצופה עור, שקעי USB ו- AUX, תאורת יום קדמית מסוג LED וחבילת בטיחות מרשימה הכוללת 6 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לבלימה אוטומטית של הרכב הפועלת עד מהירות של 32 קמ"ש, מערכת לאיתור עייפות הנהג, מגביל מהירות ועוד. מעבר לכך, מדובר במכונית הראשונה בקטגורייה שזכתה ב- 5 כוכבים בריסוק לפי התקן החדש והמחמיר יותר. רמת הגימור הבכירה " STYLE " כוללת בנוסף: מפתח חכם והתנעה בכפתור, בקרת אקלים דיגיטלית, חלונות אחוריים מושחרים, מערכת שמע משודרגת, וחישוקי גלגלים קלים "16.
סקודה פאביה 2015

סקודה פאביה 2015


חסכונית בדלק
מתחת למכסה המנוע מצוידת הפאביה האוטומטית במנוע טורבו TSI בנפח 1.2 ליטר המפיק עתה 110 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, אותה ראינו גם בדגמים נוספים של היצרן. על הכביש מדובר במכונית זריזה מאוד ( 9.4 שניות ל-100 קמ"ש ), המאפשרת זינוק מהיר מעמידה, עקיפות זריזות ובטוחות והרגשה של מנוע חזק בהרבה מנפחו. תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים עובדת מצוין, עם החלפות הילוכים חלקות ומהירות ורק לעיתים בזחילה מאוד איטית בפקק נרשמות רעידות קלות. מעבר לכך, מדובר במכונית שקטה למדי, עם בידוד טוב מרעשי החוץ ואף נוחה למדי ברוב סוגי הכבישים. במהלך ימי המבחן, בוצעו עם המכונית שלל נסיעות עירוניות ובין עירוניות כולל גיחה ארוכה לצפון עם 3 ילדים מאחור כאשר בסיכום ימי המבחן כניסה לתחנת הדלק הרשימה עם צריכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר בממוצע. לצד צריכת הדלק המרשימה, נחשבת הפאביה החדשה גם לידידותית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 3 לפי התקן החדש והמחמיר יותר, לצד תאימות לדרישות זיהום האוויר EURO 6.
סקודה פאביה 2015- חסכונית בדלק עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע במבחן שלנו

סקודה פאביה 2015- חסכונית בדלק עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע במבחן שלנו


לסיכום
סקודה פאביה החדשה נכנסת לשוק הסופר-מיני הפופולרי בו שולטים במכירות דגמים הפופולארים בציי רכב כמו יונדאי I20 וקיה ריו, לצד מתחרים חזקים בשוק הפרטי כמו טויוטה יאריס ורנו קליאו. יחד עם זאת, סקודה פאביה החדשה מצטרפת להיצע עם חבילה משובחת הכוללת יחידת כח חזקה וחסכונית ביחס למקובל, אבזור עשיר הכולל מספר מערכות בטיחות מתקדמות וחסרות תחרות בקטגוריה ועיצוב צעיר ונאה. כשמוסיפים בשורה התחתונה את תג המחיר שמתחיל ב- 94,990 ש"ח לדגם האוטומטי הבסיסי, מתגלה מכונית שמצד אחד אולי לא מספיק זולה כפי שהיינו רוצים ( בהתחשב בשער היורו הנמוך ), אולם עדיין זולה בכמעט 10,000 ש"ח מהמתחרות העיקריות בגרסותיהן הבסיסיות, כך שהפאביה החדשה בהחלט תחרותית גם במחיר. בשורה התחתונה: מדובר באחת ממכוניות הסופר-מיני הטובות ביותר שניתן לרכוש כעת בישראל, ונראה בהחלט שהיא תהיה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סקודה בשנה הקרובה.