סקר J.D Power לשנת 2018: הקוריאניות האמינות ביותר

מכון המחקר J.D Power מפרסם את תוצאות סקר האמינות הראשונית השנתי שלו, מהם עולה שהמותגים הקוריאנים מובילים בשביעות רצון הלקוחות, כשקיה מובילה בקרב המותגים שאינם משוק היוקרה, וג'נסיס מובילה את שוק היוקרה.

ששי כהן 25 ביונ, 2018

מכון המחקר הנחשב ג'י.די פאוור, פרסם את סקר האמינות הראשונית השנתי שלו, הבודק את שביעות רצון הלקוחות מהרכב שלהם ב-90 הימים הראשונים מאז שעלו לכביש, ממנו עולה שמותג ג'נסיס מקבל את התוצאות הגבוהות ביותר בשוק היוקרה בארה"ב וקיה בראש הרשימה בקרב המותגים העממיים.



סקר האמינות הראשונית לשנת 2018 מבוסס על תשובות שהתקבלו מ-75,712 רוכשים וחוכרים של דגמי 2018 בארה"ב, שנסקרו אחרי 90 ימים של בעלות, והביעו את דעתם הראשונית על הרכב עם התייחסות לביצועי המנוע, תיבת ההילוכים, מערכות הרכב, המולטימדיה וחווית נהיגה כללית של הרכב. אם תרצו, מבחן ארוך טווח של 3 חודשים…
לדברי דייב סרג'נט, סגן נשיא J.D. Power : "ללא ספק מרבית יצרני הרכב מקשיבים ללקוחותיהם ועושים עבודה טובה לשיפור איכות הרכבים משנה לשנה והגברת שביעות רצון הלקוחות מדגמיהם". 21 מתוך 31 יצרני רכב שנסקרו השנה, הציגו שיפור באמינות מול נתוני 2017. המותגים הקוריאניים מובילים את סקר שביעות רצון הלקוחות, כאשר ג'נסיס מובילה את שוק היוקרה וקיה (ואחריה יונדאי) את שוק המותגים העממיים.
בסקר החדש הציגו 6 קטגוריות מתוך 8 שיפור בשביעות הרצון, וזאת למרות שהרכבים הולכים ונהיים מתוחכמים יותר משנה לשנה, עם שלל מערכות מולטימדיה ובטיחות מתקדמות. הקטגוריה העיקרית שמייצרת הכי הרבה תקלות ברכב חדש היא זו הכוללת את מערכות הבידור, מולטימדיה, ניווט וזיהוי קולי, עם שלל בעיות התממשקות עם הטלפונים החדשים ותפעולם. קטגוריה נוספת היא מערכות הבטיחות המתקדמות המסייעות לנהג (בדרך למכונית אוטונומית) הסובלות גם הן מרמת תקלות גבוהה יחסית.
מותגי הרכב האמינים ביותר לפי הסקר:
בג'י.די פאוור בוחנים את שביעות הרצון לפי מספר הפניות שבוצעו לפי רכב למרכזי השירות, הסופרות לא רק תקלות, אלא גם פניות שונות לגבי תפעול. ג'נסיס מובילה את הסקר עם 68 PP100 (פניות ל-100 רכבים), ואחריה קיה עם 72 פניות, יונדאי עם 74 פניות, פורשה עם 79 ופורד שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 81 פניות ל-100 כלי רכב. ביקורות חיוביות על שיפור באמינות ביחס לאשתקד ניתנו גם למאזדה, מיצובישי וקדילאק.
הדגם שקיבל אגב את התוצאה הטובה ביותר עם כמות הפניות הקטנה ביותר לשירות, היה פורשה 911 עם הציון הטוב ביותר של 48 פניות לכל 100 מכוניות. מבין המותגים שזכו לציונים הטובים ביותר, ניתן למנות ברשימת הדגמים המרשימים לטובה את ג'נסיס G90, קיה ריו, קיה סורנטו ויונדאי טוסון.