פיג'ו 5008 החדש – מבחן דרכים

פיג'ו 5008 החדש נוטש את זירת המיניוואנים לטובת קטגוריית רכבי הפנאי 7 מושבים, עם עיצוב יוקרתי, תא נוסעים מרשים ומאובזר ומנועי בנזין ודיזל יעילים. יחד עם זאת, במחיר התחלתי של 180,000 שקל, צפויה לו תחרות לא פשוטה.

ששי כהן 10 בינו, 2018
פיג'ו 5008 החדש

פיג'ו 5008 החדש שהושק בארץ בחודש החולף, אמור להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של פיג'ו ב- 2018, עם כניסה ראשונה לקטגוריית רכבי-הפנאי 7 מושבים הצומחת בארץ (סגמנט ה- D-SUV), בה שלטו בשנה החולפת מיצובישי אאוטלנדר (6,939 מסירות), ניסאן אקס-טרייל (3,043 מסירות) וסקודה קודיאק ששווק ממחצית השנה (1,573 מסירות). מה יש לו להציע בקטגוריה המתפתחת בענק על חשבון המיניוואנים? יצאנו לשטח לבדוק.



פיג'ו מבוקשת?
פיג'ו 5008 הוצג פחות או יותר במקביל ל-3008 הקטן יותר, אך הגיע באיחור של שנה לארץ. יחד עם זאת, לדעתנו הכניסה המאוחרת לארץ עשתה לו רק טוב, מכיוון שה-3008 זכה כאן להצלחה בשנתו הראשונה לשיווק, עם כ-1,937 מסירות הנחשבים להישג מכובד מאוד לרכב פנאי ממוצא צרפתי, שמחירו הבסיסי עולה על הספורטאז' והטוסון הפופולארים. עם חבילה מוצלחת של עיצוב, ביצועים, צריכת דלק ואבזור, המגובים במחיר התחלתי של 140,000 שקל (במבצעים) לגרסת הדיזל החסכונית, הוכיח הציבור שהוא מתעלם מדעות קדומות ומאמץ בחום את האריה החדש שבחלק מהשנה החולפת נרשמה לו רשימת המתנה של מספר חודשים. בקיצור, הדרך לשיפור התדמית החלה ועשויה לתרום גם למכירותיו של האח הגדול.


יוקרתי למראה ושימושי
ה-5008 החדש נשען על הפלטפורמה של ה-3008 וחולק עימו מכלולים רבים, אך מציע תוספת של 19 ס"מ באורך ל-4.64 מטר, רוחב של 1.84 מטר (ללא שינוי), תוספת של 3 ס"מ בגובה ל-1.65 מטר ובסיס גלגלים שנמתח ל-284 ס"מ (+16 ס"מ), המציעים מרווח נאה ל- 5 נוסעים מבוגרים + 2 ילדים בשורת המושבים השלישית, לצד תא מטען בנפח 210 ליטר בניצול כל 7 המושבים, או 780 ליטר מכובדים למדי בניצול 5 מושבים בלבד, לאחר שצמד המושבים בספסל השלישי התקפלו לתוך רצפה שטוחה.
יחד עם זאת, ה-5008 מציע עיצוב הרבה פחות ספורטיבי מהאח הקטן, אך עדיין מרשים ואלגנטי, כאשר כבר בדגם הבסיסי הוא מצויד בחישוקי "18 נאים, וחבילת כרום המקיפה את הרכב, התורמים למראה יוקרתי.

תא נוסעים היפה בקטגוריה. האבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית

תא נוסעים 
כניסה לקבינה חושפת את אותה סביבת נהג המוכרת ומרשימה של ה-3008, בטכנולוגיית ה-i-Cockpit העוטפת את הנהג ומקנה אווירה של תא טייס, מוט הילוכים אלקטרוני בסגנון סטיק והגה ספורטיבי קטום וקטנטן, הנעים לאחיזה. איכות החומרים גבוהה, וכך גם איכות ההרכבה, אך הנדסת האנוש דורשת למידה ארוכה יחסית של תפעול מערכות הרכב (עבור מי שאינו בוגר של פיג'ו), כאשר מסך המולטימדיה "8 המרכזי שולט על מגוון גדול של מערכות הרכב, אך לפחות נהנה משורת מתגים מעוצבת ויוקרתית למראה המציעה גישה מהירה למספר מערכות מרכזיות לתפעול תוך כדי נהיגה.  מעבר לכך, 5 הנוסעים בשורה הראשונה והשניה נהנים ממושבים נוחים, תומכים ומתכווננים, עם יציאות מיזוג, USB ותאורה אישית גם ליושבי השורה השניה, ואילו צמד הילדים שיושבים בסוף יסתפקו במרווח מצומצם.

אבזור
פיג'ו 5008 משווק בארץ ב-3 רמות גימור, כאשר כבר גרסת ה-"אקטיב" הבסיסית מצוידת למדי וכוללת: לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 תומך עברית, ובעל אפשרות להתאמה אישית של התצוגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת יום מסוג LED קדמית. תאורת LED מלאה אחורית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8, התומכת ב-Apple Carplay, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה קטום ספורטיבי מצופה עור, חישוקי "18 קלים, 6 כריות אוויר, חבילת כרום חיצונית ועוד. דגם הפרימיום הנבחן כאן כלל בנוסף: בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי מושבים משולבי עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, גג שמש פנורמי נפתח, מושב נהג חשמלי, שמשות אחוריות כהות ועוד.
כחלק מאסטרטגיית היבואן להציע החל משנת 2018 את כל הדגמים עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות שמוצעות בחו"ל, גם ה-5008 זוכה להתרעה על שמירת מרחק, כולל זיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש, התרעת עירנות הנהג, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה ועוד כבר בדגם הבסיסי. רכב המבחן כלל גם בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית והחלפת אורות אוטומטית, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

על הכביש
גרסת המבחן צוידה במנוע הטורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 165 כ"ס ומומנט מירבי של 24.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה למדי, המציעה מומנט נדיב יחסית הזמין כמעט בכל רגע (24.5 קג"מ כבר מ-1,400 סל"ד), ומספקת ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, יכולות עקיפה מהירות ובטוחות ואחיזת כביש גבוהה. אל אלו מצטרפת תיבת הילוכים האוטומטית המציעה פעולה חלקה ורהוטה ומערכת Start&Stop לחיסכון בדלק, המציעה פעולת התנעה שקטה במיוחד וכמעט לא מורגשת. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על כ-13 ק"מ לליטר בתנאים לא מאומצים.

תא מטען מכובד בנפח 780 ליטר בשימוש 5 מושבים בלבד.

החל מ-180,000 שקל
מחיר פיג'ו 5008 מתחיל ב-180,000 שקל לגרסאות הבנזין 1.6 ליטר 165 כ"ס והדיזל 1.6 ליטר 120 כ"ס, ו-200,000 שקל לרכב המבחן ברמת הגימור פרימיום, המציבים אותו כבין היקרים בקטגוריה. לזכותו: עיצוב יוקרתי ונאה, תא נוסעים מתקדם (כנראה היפה ביותר בקטגוריה), מנועים חזקים וחסכוניים בדלק (עדיפות לדיזל) וחבילת אבזור נוחות ובטיחות נאה. בצד החובה, בשעה שהאאוטלנדר והאקס-טרייל זולים ממנו, הם גם מוצעים בשוק ה-0 ק"מ במחירים נמוכים עוד יותר ( פחות מ-150K לאאוטלנדר), המספקים להם תוספת מכובדת למכירות. בשורה התחתונה, ה-5008 מציע רכב פנאי 7 מושבים איכותי וחבילה כוללת טובה, אך מחירו הבסיסי הגבוה יחסית והיעדר נכון לעכשיו פעילות בשוק ה-0 ק"מ, עשויים להקשות עליו להתברג לרשימת רבי המכר של הסגמנט.
בעד: עיצוב, תא נוסעים, אבזור, ביצועים, בטיחות נגד: מחיר בסיס מעט גבוה לסיכום: במחיר נגיש יותר, יכול לדעתנו לשחזר את הצלחת ה-3008.