פיג'ו 508 המחודשת ומוזלת – מבחן דרכים

חברת לובינסקי מיישרת קו עם המתחרים והוזילה את מכונית המנהלים שלה פיג'ו 508 למחיר הממוצע כיום בסגמנט שעומד על 160 אלף שקל. האם עכשיו היא חוזרת להיות רלוונטית?

ששי כהן 29 בפבר, 2016
פיג'ו 508

רק בתחילת השנה הכריזו בלובינסקי במהלך הצגת המחירון החדש והמוזל לחלק נרחב מהדגמים, שפיג'ו 508 שמוצעת במחיר החל מ- 178,900ש"ח, מתומחרת טוב ואיננה זקוקה להפחתת מחיר כפי שביצעו חלק גדול מהמתחרות שלה בחצי שנה האחרונה. חודש לאחר מכן, כחלק מאסטרטגיית החברה להעלות השנה כמויות גדולות יותר מדגמי פיג'ו וסיטרואן לכביש, כשהן מגובות במחיר אטרקטיבי שמסייע לביקוש גובר, הצטרפה גם ה- 508 לחגיגה, עם הפחתת מחיר ( לפחות זמנית ) של 19,000 ש"ח, וקביעת מחיר של 159,900 ש"ח הזהה למתחרות כמו יונדאי סונטה וסקודה סופרב החדשה. האם המחיר המוזל ישפר את מכירותיה בקטגוריה המנומנמת?
פיג'ו 508 - שדרוג קל למראה בחזית ותוספת של תאורת LED ליום פיג'ו 508 – שדרוג קל למראה בחזית ותוספת של תאורת LED ליום
מבחוץ
ה-508 שחוגגת בדיוק 5 שנים בארץ, עודכנה לפני כשנה במסגרת מתיחת קלה ועדיין מציעה מכונית נאה למראה, עם הופעה אלגנטית וספורטיבית משהו ברכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה  'Premium', והציע עיצוב מעט יותר מפתה עם גלגלי "17 ספורטיביים ונאים, וסט וילונות צד בחלונות האחוריים המקנים לרכב מראה מכובד לצד תא נוסעים משודרג. בתחילת דרכה של המכונית, הציעה ה-508 מידות מעט גדולות מהממוצע, אך עם השנים והצגת המתחרות החדשות שגדלו בינתיים, מציעה כיום המכונית מידות ממוצעות לסגמנט, עם 4.83 מטר באורך, 1.85 מטר ברוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים של 282 ס"מ המסייע לתא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, לצד תא מטען גדול מהממוצע בנפח של 515 ליטר מכובדים.פיג'ו 508 - תא נוסעים איכותי, אך התחושה מעט קודרת עקב שילוב הצבעים הכהים פיג'ו 508 – תא נוסעים איכותי, אך התחושה מעט קודרת עקב שילוב הצבעים הכהים
תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה חושפת סביבת נהג ונוסעים נאה לשהייה, אם כי העיצוב לא פורץ גבולות ולמרות שרכב המבחן היה ברמת הגימור הגבוהה ביותר וכלל אבזור עשיר, התחושה לא היתה מעבר להרגשה של משפחתית משודרגת ומרווחת יותר. רמת הגימור הבסיסית 'Access' שמחירה הוזל ל-159,900 ש"ח ועתידה להיות הנמכרת ביותר של הדגם עם פנים לציי הרכב בעיקר, כוללת אבזור סביר בלבד הכולל: תאורת LED קדמית ליום, 6 כריות אוויר, חישוקי "16 קלים, חיישני רוורס וגשם, מחשב דרך, ציפוי עור להגה, בקרת שיוט ומגביל מהירות נסיעה, תאורת פנים עשירה ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע "7 נשלטת מההגה ועם שקעי USB ו- AUX. בסה"כ אבזור המקביל למשפחתיות מאובזרות כיום, ולקוחות שמעוניינים ביותר, יוכלו לשדרג ב-11,000 ש"ח לרמת הגימור הבאה שכוללת בנוסף: HEAD-UP DISPLAY – תצוגה עילית של המידע החיוני לנהיגה על חלון נשלף חשמלית, חישוקי 17 אינץ', חיישני עזר קדמיים לחניה, הדלקה אוטומטית של אורות מעבר בהתאם לעוצמת האור, פנסי ערפל קדמיים, מראות חיצוניות מתכווננות חשמלית ומתקפלות כוללות הפשרת אדים וכיוונון חשמלי למושבים הקדמיים.פיג'ו 508 - העיצוב החיצוני נותר נאה למרות וותק של 5 שנים פיג'ו 508 – העיצוב החיצוני נותר נאה למרות וותק של 5 שנים
על הכביש
היתרון המרכזי של ה-508 המחודשת על המתחרות, נמצא מתחת למכסה המנוע, שם שוכן מנוע טורבו 1.6 ליטר המפיק 165 כ"ס ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ המתקבל כבר ב-1,400 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת Aisin היפנית, המציע נתוני ביצועים שישאירו את מרבית המתחרות מאחור, עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. מדובר ביחידת כח נעימה וחזקה למדי, אשר תמצא חן בעיני חובבי הנהיגה ומאפשרת נהיגה נמרצת ושפע של מומנט זמין כבר מסל"ד נמוך, המאפשרים לא רק יציאה מהירה מהרמזור, אלא גם עקיפות מהירות ובטוחות בשעת הצורך ואפילו הנאה מנהיגה. מעבר לכך, מדובר גם ביחידת כח חסכונית למדי בדלק, שתחת רגל מעט לוחצת על דוושת הבנזין הניבה תצרוכת דלק נאה של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן. בסעיף הנוחות רושמת ה-508 נוחות נסיעה טובה, גם אם לא רכה ומפנקת, כתוצאה מכיול המתלים באופן גרמני יחסית, לטובת אחיזת כביש גבוהה.פיג'ו 508 - היתרון הגדול שלה על המתחרות נמצא במנוע החזק המספק ביצועים מהטובים בקבוצה פיג'ו 508 – היתרון הגדול שלה על המתחרות נמצא במנוע החזק המספק ביצועים מהטובים בקבוצה
לסיכום
במחיר המבצע בו היא מוצעת כעת פיג'ו 508 ( החל מ- 159,900 ש"ח ), רושמת מכונית המנהלים של לובינסקי שיפור ניכר בתמורה למחיר ויישור קו עם המחיר הפופולרי הנהוג כיום בסגמנט. לזכותה: עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים מרווח, ויחידת כח חזקה משמעותית מהממוצע, המספקת בנוסף גם תצרוכת דלק נאה, כאשר בסעיף החובה: תא נוסעים שאינו מאובזר יותר ממשפחתית ממוצעת ברמת הגימור הבסיסית שלו. בשורה התחתונה, לנוכח הבריחה המאסיבית לשוק הג'יפונים בשנים האחרונות על חשבון מכוניות המנהלים, אם בכוונת לובינסקי להגדיל משמעותית את מכירות הדגם שחלקן הגדול ילך מן הסתם לציי רכב, עליה לקבע את המחיר המוזל למחיר המחירון, כך שהדגם יזכה לשווי נמוך יותר כפי שמציעות המתחרות ( סופרב, סונטה ) ולהגדיל את האטרקטיביות שלו ללקוחות הליסינג.