קוואסאקי KLX 250 מבחן דרכים

קווסאקי KLX250 החדש לוקח את שמו ממשפחת אופנועי השטח של החברה ומייצר ציפיות לכלי מקצועי, אך באופיו פונה לרוכבים בתחילת דרכם. עבור אלה, וגם עבור מתקדמים יותר, מדובר בכלי מצוין המספק חווית רכיבה לצד פוזה מפתה.

ששי כהן 23 במאי, 2009
בשבוע החולף חזרתי 15 שנה אחורה אל סוף שנת 1994 עת התקרבתי לשחרורי מצה"ל והתכוננתי לעבר האזרחות. באותם ימים הייתי עסוק בתכנון כלי הרכב הראשון שרציתי לרכוש ובתוך תוכי ידעתי שזה יהיה דו גלגלי.
באותה שנה החלה מטרו לייבא את דגמי קוואסאקי לארץ והשיקה קטלוג כרומו מהודר אשר כלל את דגמי החברה הראשונים בארץ. ה  250 KLX היה בתוכם ומשך את תשומת ליבי יותר מכולם.  המראה הקרבי יחד עם יכולות השטח הטובות קרצו לי וקנו את ליבי.  בסופו של דבר , לאחר כמעט שנה , רכשתי דווקא את ה GPX 250 ,אופנוע כביש של החברה ( אשר יועד דווקא לבחורות.. ) וזאת עקב חברי שהלכו לכיוון אופנועי כביש ולא שטח . מאותם ימים המשכתי עם אופנועי כביש והשטח נעלם הרחק מאחור.
KLX 250 החדש
השבוע קיבלתי לידיי את ה KLX 250 החדש ל 24 שעות.  אחוז התרגשות הגעתי לסניף מטרו לאסוף את הכלי והרגשתי כמו בחור צעיר אשר מתאהב מחדש.  נתחיל במראה : הקוואסאקי  החדש נראה מצויין. המראה הקרבי נותר ואף עודכן בשנה שעברה עם הצגת הדגם החדש ובכל עצירה ברמזור תל אביבי ממוצע, זכיתי במבטים די נערצים מצד שליחים טיפוסיים שעמדו לידי.

קוואסאקי KLX 250  מבחן דרכים

קוואסאקי KLX 250 מבחן דרכים

בנסיעה עירונית מתגלה הכלי כידידותי למדי לרוכב. תנוחת הנהיגה הגבוהה מקנה שדה ראייה מצוין לצדדים,  ועדר המכוניות אשר נוסעות לצידך , ברוב המקרים נמוכות יותר ומאפשרות ראייה טובה לכל הכיוונים. המנוע שקט למדי ורק משיכה של ההילוכים לסל"ד גבוה , מזכירה לשכניך בכביש שיש גם אופנוע באיזור. גובהו של האופנוע מאפשר טיפוס קליל על מדרכות ומהלך המתלים הנדיב יחסית, מגהץ את תחלואי הכביש באופן משביע רצון. מהירותו המירבית של האופנוע מתקרבת ל 120 קמ"ש וזה מעט נמוך לאופנוע 250 סמ"ק.
לוח השעונים הפך דיגיטלי לחלוטין ומספק אינפורציה בסיסית אך מספקת : מד מהירות, מד סל"ד, שעון זמן מבורך ומד צבירת ק"מ. מד דלק לא קיים ולקראת סיום מיכל הדלק (המהיר מדי ) , נדלקת נורה ובנוסף מהבהבת הודעת LOW FUEL בגדול על לוח השעונים ובאופן שאי אפשר להתעלם ממנה.

קוואסאקי KLX 250  מבחן דרכים

קוואסאקי KLX 250 מבחן דרכים

KLX בשטח
מקומו הטבעי של ה KLX הינו בשטח ואליו מיהרתי להגיע. האופנוע מוגדר כאופנוע למתחילים וכך גם קורה במקרה שלי. מכיוון שאינני רוכב שטח, נקודת המבט שלי היא כרוכב מתחיל וחסר ניסיון.  הקוואסאקי  מצוייד במנוע 249  סמ"ק 4 פעימות ובעל הספק צנוע של 22 כ"ס אשר אף נמוך מה KLX 250 הקודם .  כרוכב מתחיל בשטח לא נתקלתי בחוסר כח מצד המנוע ובמהלך מספר השעות בהן ביליתי עם האופנוע בשטח, סיפק ה KLX שפע של כיף.  אחת הביקורות העיקריות לאופנוע מצד בוחני אופנועים מנוסים, נוגעת בחוסר הכח של המנוע. כאן לדעתי נעשה עוול מסוים לאופנוע מכיוון שהוא מוגדר כאופנוע מתחילים, ולרוכב מתחיל אשר עושה את צעדיו הראשונים בשטח לא יורגש שום חוסר בכח. אולי אפילו  להיפך.
באופן אישי, גובהו של המושב : 890 מ"מ, אשר אינו נחשב גבוה בסגמנט, עדיין גבוה יחסית לרוכב בעל גובה ממוצע ומשפיע לרעה על הביטחון בנסיעת שטח. בזמן נסיעה על שטחים שופעי בורות ומהמורות, צולח ה KLX אותם בקלות ומספק שפע של פאן. ייתכן ובשטחים טכנים יותר או בדיונות עמוקות יורגש חוסר כח מסויים .
גיר 6 ההילוכים מתפקד רוב הזמן באופן משביע רצון עם החלפות הילוכים קלות ומדויקות. באופנוע המבחן, הורגש קושי מסויים לשלב לפעמים להילוך ראשון אשר דרש קצת משחק עם הגז והקלאץ'.
במטרו טוענים שהאופנוע הספציפי הזה כבר עבר התעללויות רבות מצד בוחנים ומשם מקור הבעייה. בסעיף הבלמים תפקודו של הקדמי טוב למדי ואילו האחורי מעט חלש .
נקודת תורפה נוספת היא מיכל הדלק הקטן יחסית , אשר כבר עם חציית טווח ה 100 ק"מ , נדלקת מנורת הדלק . נפחו של המיכל 7.7 ליטר בלבד ותצרוכת הדלק הממוצעת עמדה על כמעט 25 ק"מ לליטר אשר את חציים בילה בשטח אך ללא עומס כבד וסחיטות מצערת.
קוואסאקי KLX 250  מבחן דרכים

קוואסאקי KLX 250 מבחן דרכים

לסיכום
ה KLX 250 החדש הוא אופנוע מתחילים קלאסי אשר נראה מצויין  , בעל יכולת כביש מספקת ויכולת שטח מרשימה לרוכב המתחיל. בעייתו העיקרית של האופנוע היא שמו אשר משייך אותו למשפחת ה KLX המהוללת אשר גוררת ציפיות לאופנוע שטח מקצועי. רוכב שטח מתחיל או טיפוס אשר אוהב לרדת לשטח כדי להנות מהאווירה ומהנופים , יכולים למצוא ב KLX פרטנר מצויין והאופנוע מצידו , יעניק להם הנאה רבה. עם הזמן וצבירת הניסיון, ניתן גם לשפר את הביצועים ע"י החלפת הדוד ולהגדיל במעט את ההספק כדי להתמודד עם חוסר כח ככל שעולים הדרישות והיכולות. בסה"כ יכול לספק ה KLX כרטיס כניסה לעולם השטח עם תג מחיר זול יחסית , אשר יספק שפע של הנאה ברכיבת שטח לאופנוען המתחיל ויחד עם זאת לשרת אותו גם בהתנהלות היום יומית על הכבישים העירוניים . האופנוע משתייך לדרגת הרישוי השנייה , עד 33 כ"ס ומחירו לצרכן עומד על 39,985 ש"ח .

 

 

עוד מדו גלגלי