קונים רכב חדש? 5 טיפים שיוזילו לכם את הרכישה

חושבים לפנק את עצמכם ברכב חדש? בהחלט מגיע לכם! שידרוג של האוטו משתלם מכל הבחינות, והראשונה והחשובה בהן היא הבטיחות שלכם, מאחר ואוטו חדש תמיד יותר בטיחותי מאוטו ישן, נזקק להרבה פחות תחזוק, טיפולים ועוד. (מדור שיווקי)

ששי כהן 30 באוג, 2017

אז על איזה אוטו אתם מחליטים ללכת? השוק כל כך מגוון, והמבצעים מסחררים את הראש. אז בואו נעשה לכם סדר – קבלו מאיתנו חמישה טיפים שיעזרו לכם לרכוש את האוטו המתאים לכם – אבל לשלם טיפה פחות.



מה התקציב שלכם?

כשעולה השאלה מה התקציב שלכם לרכישה של אוטו, אתם צריכים לחשוב לא רק על הסכום שיש לכם, אלא גם על הסכום הנוסף שתצטרכו להוסיף: לעיתים קרובות יבואני הרכב וחברות הליסינג מציגות מחיר מסוים, ובפועל אתם מגיעים לאולם תצוגה ומגלים שיש להוסיף עוד כמה מרכיבים, שבלעדיהם תתקשו ליהנות מהרכב. בנוסף, יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כמו – האם האוטו הזה פופולרי בקרב גנבי מכוניות? אם כן, הביטוח שלו יהיה יקר יותר. האם הוא "שותה" דלק בכמויות שירוששו אותכם, או שהוא חסכוני ויאפשר לכם לצאת לטיולים ארוכים ומהנים מבלי לעצור בכל כיוון בתחנת דלק?

מה מטרת הרכב?

האם הרכב שאתם קונים מיועד לשמש כרכב משפחתי, או כרכב שני? האם זהו רכב לחיילת שנמצאת רוב השבוע בצבא, לסטודנט שנוסע בכל יום לאוניברסיטה שליד הבית, לאם המשפחה שזקוקה למכונית קטנה בתוך העיר או לאב המשפחה, שבמסגרת עבודתו גומע קילומטרים רבים במשך היום, בכל יום? ברור שלכולנו יש "הידלקויות" על מכוניות מסוימות, וכאשר אותן מכוניות מוצעות פתאום במבצע זה מאד מדגדג לנו לרכוש אותן. אבל אתם חייבים לשקול בכובד ראש למי המכונית מיועדת ולאיזה שימוש. לדוגמא, מכונית ידנית לא מתאימה לנהג שתקוע בפקקים שעות ארוכות מדי יום במסגרת נסיעתו לעבודה, כי זה מעייף לעומת מכונית אוטומטית. מכונית קטנה לנהג שנוסע תדיר בכבישים עם עליות כמו למשל הכביש לירושלים היא לא רלוונטית, ולעומת זאת, מכונית גדולה וארוכה עבור נהג שעובד בתוך העיר וצריך להחנות את הרכב בחניות מזדמנות ברחוב, תהיה פשוט עול. בקיצור, חשבו היטב מה מטרת המכונית, את מי היא תשמש, ואולי תחסכו הרבה כסף וגם הרבה עוגמת נפש, כאשר יתברר שמכונית החלומות לא בדיוק הולמת את צרכיו של הנהג.

ראייה לעתיד – האם לאוטו שלכם יש שוק קונים?

כל יבואן רכב או סוכן מכירות ממולח יגיד לכם שיש שוק גדול לרכב, רק תקנו אותו. העניין הוא שאתם תצטרכו למכור אותו בעוד שלוש או ארבע שנים, כשתרצו להתחדש באוטו חדש, ורכבים שאין להם שוק נמכרים במחיר מוזל בהרבה ממחיר המחירון שלהם. אל תקשיבו למה שאיש המכירות אומר, אלא תבדקו בעצמכם אם לרכב שלכם יש שוק. תשאלו חברים, תבדקו באינטרנט, תפקחו עיניים בכביש ופשוט תראו מה הם הדגמים הפופולריים. אגב, אנשי מכירות רבים מנסים "להרגיע" אתכם בכך שהם יסכימו לעשות לכם טרייד אין לאוטו כשתרצו למכור אותו. אל תתפתו לרכוש אוטו רק על סמך הבטחה זו. דברים רבים יכולים להשתנות עוד שלוש או ארבע שנים, וממילא, למה שתהיו תלויים בסוכנות, ובתנאים שלה?

תיזמון רכישת האוטו

יבואנים רבים רוצים "להיפטר" מהרכבים של השנה הנוכחית, החל מחודשי ספטמבר אוקטובר, דקה לפני שהם מתחילים לקבל את הדגמים של השנה החדשה. לכן עכשיו זה זמן מעולה לגשת לסוכנות הרכב ולקבל הנחה על הדגם שבחרתם, או לחילופין תוספות במחיר מוזל או בחינם.

כיצד לשמור על הרכב החדש?

דבר ראשון, עוד לפני שיצאתם מסוכנות הרכב, זה כמובן להרים טלפון ולהסדיר את הביטוח המקיף לאוטו החדש. מן הסתם לא צריך להסביר לכם שאת ביטוח החובה אתם חייבים להסדיר על פי חוק, אבל ביטוח מקיף לרכב זה הדבר היחיד שבעצם ישמור על האוטו שלכם במקרה של תאונה, התנגשות או אפילו שפשוף שהורס את הצבע החדש והטרי. די ברור שאף אחד לא חושב להוציא סכום גדול כל כך על רכב חדש, מבלי לבטח אותו בביטוח מקיף – מהסיבה הפשוטה שזה הימור מסוכן מדי, במיוחד בארצנו בה תרבות הנהיגה היא עצבנית ופרועה. אבל גם בסעיף הזה יש לכם אפשרות להוציא פחות כסף. יש כיום הרבה מבצעים ללקוחות חדשים בחברות הביטוח, ואפילו קיים "ביטוח לנהגים זהירים", שאיתו ניתן לחסוך לא מעט כסף וגם לשמור על כיסוי ביטוחי מלא של הרכב. כמובן, שלפני שאתם מחליטים איפה לבטח את האוטו, כדאי לבדוק מה הפוליסה הביטוחית מציעה לכם. אם תשלמו כמה שקלים פחות בעת רכישת הביטוח המקיף, אבל בזמן אמת תגלו שההשתתפות העצמית שלכם היא גבוהה למדי, או שהפוליסה לא מכסה חלק מהסעיפים המקובלים, הרי שההנחה שקיבלתם לא היתה משתלמת כלל.