ראשי » דף הבית - Wheel » קיה נירו מבחן דרכים: ג'יפון היברידי חסכוני בטירוף

קיה נירו מבחן דרכים: ג'יפון היברידי חסכוני בטירוף

קיה נירו מצטרף לקטגוריית הג'יפונים הלוהטת כשברשותו יחידת כח היברידית חסכונית במיוחד, חבילת בטיחות מרשימה ומחיר תחרותי. להיט נוסף? קיה נירו במבחן דרכים.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 15/11/16
קיה נירו מבחן דרכים: ג'יפון היברידי חסכוני בטירוף

"יש לנו רשימת נסיעות מבחן מטורפת לדגם, משהו שלא זכור לי שהיה אפילו עם השקת קיה ספורטאז' החדש בתחילת השנה", בישרו לי בקיה, בשעה שבאתי לאסוף את קיה נירו החדש ששיווקו החל בארץ בשבוע שעבר. ללא ספק נשמע מרשים, בהתחשב בכך שקברניטי קיה סירבו להתייחס בהשקת הדגם לצפי המכירות החזוי, בשל העובדה שלא ברור איך יקבל השוק את הדגם החדש שנכנס לקטגוריה בה אין לו בדיוק מתחרים. מצד אחד, הוא מקוטלג כג'יפון, מה שמכניס אותו לקטגורית מכירות לוהטת במיוחד. מצד שני, הוא נמוך יחסית (במטרה לחסוך בדלק), בעל יחידת כח היברידית ייחודית בשוק הג'יפונים ולמעשה מהווה סוג של הכלאה בין מכונית משפחתית לג'יפון. אם נסכם את המבחן כבר בתחילתו, אז אנחנו מעריכים שקיה נירו יהיה סיפור הצלחה נוסף בארץ ונראה שהיבואן ימכור כל כמות שיצליח לקבל מהיצרן.



קיה נירו - הופעה חיצונית של ג'יפון אלגנטי הופעה חיצונית של ג'יפון אלגנטי

אלגנטית

קיה נירו הוצג רשמית בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס לפני מספר חודשים, ומתברג בקשת הדגמים של קיה מתחת לספורטאג', כג'יפון קומפקטי. אם עד עכשיו הכרתם את המילה "SUV" המתייחסת באופן כללי לשוק רכבי הפנאי, אז הנירו החדש מוגדר כ- "HUV" או בתרגום "Hybrid Utility Vehicle". בשעה שדגם הקונספט שנחשף לראשונה ב-2013 זכה לעיצוב ספורטיבי קיצוני, עם מרכב 3 דלתות ודלתות "כנפי שחף", גרסת הייצור כבר עונדת עיצוב הרבה יותר שמרני, אך יחד עם זאת, נראית טוב מאוד במציאות עם עיצוב נקי ואלגנטי. אז אמנם קיה נירו לא צעקני או זועק רושם. מצד שני, מהצד הוא הזכיר לנו סוג של "בייבי סורנטו", מאחור הוא עתידני ומושך מבט שני ובחזית הוא מפגין איפוק אלגנטי. בקיצור, חמוד לאללה.

בכל הנוגע למידות הרכב, עם 4.355 מטר באורך ו-1.805 מטר רוחב, הוא מציג גם מידות גדולות מהממוצע בקרב המתחרים (סוזוקי קרוסאובר, אופל מוקה), אך מסתפק בגובה של 1.545 מטר גובה, המסייע לו להשיג מקדם גרר מצוין של 0.29, לצד תא מטען נדיב ( בהתחשב בכך שמדובר ברכב היברידי) בנפח 401 ליטר, הצומח עד 1,399 ליטר מרשימים עם קיפול המושב האחורי, ועדיין מציע גם צמיג רזרבי לשעת הצורך. אחת הסיבות למרווח הנאה לנוסעים ולנפח תא המטען, נעוצה ביחידת הסוללות החשמלית הקומפקטית (33 ק"ג בלבד).קיה נירו - תא נוסעים מרווח ומאובזר תא נוסעים מרווח ומאובזר

תא נוסעים, אבזור

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים משפחתי טיפוסי. ביחס למכוניות היברידיות, לא תמצאו כאן עיצוב עתידני משהו בסגנון הפריוס, או שלל מסכים שיציעו שלל נתונים אודות המערכת ההיברידית. במקום זה, תקבלו עיצוב מודרני טיפוסי, שאיננו מביא עימו אמנם בשורה בתחום העיצוב, אך בעל הנדסת אנוש מצוינת, המאפשרת התאקלמות מהירה במושב הנהג ותפעול קליל של הרכב ללא צורך בהתלמדות מתישה, איכות חומרים גבוהה ואיכות הרכבה מרשימה לטובה. הנירו משווקת בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה הכוללת כסטנדרט: מולטימדיה מקורית עם מסך "5 נשלטת מההגה (עם מצלמת רוורס אך ללא מערכת ניווט), הגה וידית הילוכים בציפוי עור, ריפודי מושבים משולבים עור, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, 2 שקעי USB, שקע AUX ושני שקעי כח, חיישני גשם ואורות, גגון, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים כהים, חישוקי גלגלים קלים המכוסים טסות מיוחדות ועוד. באופן מעט מוזר, מדובר ברכב ההיברידי היחיד בארץ שאין לו התנעה בכפתור, ויש צורך בסיבוב מפתח, ומערכת המולטימדיה אמנם איכותית למדי, אך מציעה צג קטן מהמקובל שללא ספק יגרור ביקורת באולם התצוגה.התנהגות כביש בטוחה ונעימה התנהגות כביש בטוחה ונעימה

בטיחותית

חשוב מכך, בקיה בחרו לא לחסוך באביזרי הבטיחות והנירו נהנה כסטנדרט מחבילת בטיחות מתקדמת, עם בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים, בולמת ומאיצה בהתאם לנדרש ואף בולמת עצמאית את הרכב עד לעצירה מוחלטת. מדובר במערכת שעבדה היטב לאורך ימי המבחן, אך חשוב לזכור שהינה מערכת עזר לנהג ועדיין לא משמשת תחליף לעירנות הנהג ושמירת מרחק אופטימלית מצידו. עוד בתפריט: מערכת התראה על סכנת התנגשות ברכב או בהולכי רגל, מערכת התראה על סטיה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית אם קיים חשש לתאונה ו- 7 כריות אוויר.

ההיברידית הראשונה של קיה בארץ

מתחת למכסה המנוע, מצוידת קיה נירו ביחידת כח היברידית הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר 105 כ"ס ומנוע חשמלי 43.5 כ"ס, המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 27 קג"מ המתקבל כבר מ-1,000 סל"ד, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים. על הכביש, כצפוי מרכב היברידי, מדובר במכונית נעימה מאוד לנהיגה אך מנוע הבנזין ממהר להתעורר לחיים ואם תרצו לנסוע בעיר "על חשמל בלבד", תצטרכו להיות זהירים עם דוושת הגז, עם ליטוף עדין שעשוי לסייע לכם לנסוע עד ה-50 קמ"ש לזמן קצר ללא הפעלה של מנוע הבנזין. מעבר לכך, הנירו מציעה ביצועים זריזים למדי, ולמרות תאוצה של 11.5 שניות ל-100 קמ"ש שאינה נחשבת לזריזה במיוחד, בפועל מספקת המכונית הרגשה של מכונית חזקה וזריזה למדי, כאשר בחירה במצב "ספורט" בתוכניות הנהיגה, מחדדת את תגובת הגז ותיבת ההילוכים, ומאפשרת ביצועים נאים, עם עקיפות קלילות ותחושה של מומנט נדיב הזמין לרגלכם בכל רגע. בשונה ממרבית המכוניות ההיברידיות המצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, התיבה הרובוטית כפולת המצמדים של הנירו פועלת באופן משביע רצון, לא חלקה ומהירה כמו תיבת ה-DSG של פולקסווגן, אך בהחלט נעימה וללא נקודות תורפה שניצפו במבחן.חסכונית בדלק : טווח של יותר מ-800 ק"מ בין תדלוקים וצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בפועל חסכונית בדלק: טווח של יותר מ-800 ק"מ בין תדלוקים וצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בפועל

נוחות, צריכת דלק

מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי בחיי היום יום: עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, מתקבל תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, כאשר המושבים האחוריים מרווחים מאוד הן בשטח הזמין לרגלי הנוסעים, והן במרווח הראש מהגג (למרות שמדובר במכונית נמוכה יחסית). למעט בכבישים שאיכות האספלט בהם גרועה במיוחד, מדובר גם במכונית שלרוב לא תתקשה להתמודד עם תחלואי האספלט ומערכת המתלים מספקת נוחות טובה ברוב תנאי הדרך. את ההפתעה הגדולה סיפקה הנירו בסעיף תצרוכת הדלק, עם ממוצע של כמעט 20 ק"מ לליטר שהציג הרכב בימי המבחן, ואפילו בתנאים טיפה מאומצים. הקפדה על חוקי הנהיגה החסכונית, תסייע לדעתינו להגיע גם לנתון של 21 ק"מ לליטר במציאות. מעבר לכך, מדובר במכונית ידידותית במיוחד לסביבה, עם דרגת זיהום אוויר 2 (שתישאר כך לאחר עדכון המס הירוק בינואר 2017), ולמכונית פליטת CO2 נמוכה במיוחד של 88 גרם לק"מ בממוצע.לא מיועדת כלל לשטח לא מיועדת כלל לשטח

עושה את העבודה?

קיה נירו היא ללא ספק להיט נוסף בכבישי ישראל. עם תג מחיר של 136,900 ש"ח (הנמוך מהצפוי), היא אמנם זולה רק בכ-1,000 ש"ח מהספורטאג' הגדולה והמוחצנת יותר, אך מנגד מציעה אמירה ייחודית בשוק הג'יפונים הקומפקטיים, עם עיצוב אלגנטי ומאופק, תא נוסעים מרווח ומפנק, ומעל לכל יחידת כח היברידית חזקה וחסכונית, שתחסוך לכם המון כסף בהוצאות התדלוק החודשיות, ועל הדרך תספק גם נהיגה שקטה מהמקובל. כשמוסיפים לחבילה הנ"ל גם את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות ואת המוניטין החיובי של קיה, מתקבלת כאן אחת העסקאות הטובות ביותר בשוק לא רק בקרב הג'יפונים, אלא גם בקרב המשפחתיות הקלאסיות.






תגובות (15)

  1. מאת ליאון:

    יש לקיה קשר לנירו "גיסנו" ??!!

  2. מאת זלמן:

    ראיתי השבוע את ה-קיה נירו.וגם ישבתי בפנים. מושבים גרועים במיוחד !לא נוחים ! קצרים מדי ! שדה ראייה מוגבל. איפה הנוחיות שאני רגיל אליה ב-ניסאן קשקאי ?.איפה המרחב הפנימי הקיים ב-קייה ספורטאז'? נירו זה לא ג'יפון ! תשבו ברכב באולם התצוגה ואז,תבינו.

  3. מאת הגינגי מהדרום:

    הרכב מגיע עם מנוע בנזין 1600 סמ"ק בהספק 105 כ"ס המנוע מגיע ללא טורבו. האם יש מספיק כח לרכב ללא המנוע החשמלי.
    ודבר שני, אולי הכותבים יתחילו להיות רציניים יותר ולהיות יותר עניינים במקום לרדת אחד על השני .

  4. מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

    אך מסתפק בגובה של 1.545 מטר גובה, המסייע לו
    להשיג מקדם גרר מצוין של0.29

    מקדם גגרר לא נגזרת של גובה – מכפילים את מקדם הגרר בשטח החזית כדי לקבל את הגרר – ברכב גבוה שטח החזית גדול יותר אז הגובה משפיע

  5. מאת אופיר:

    חכו ליונדאי איוניק. אולי תפתיע במחיר

    • מאת עומר:

      איך בכלל אפשר להשוות ביניהם? ואני שם בצד את העובדה שהאיוניק טרם עברה מבחן ריסוק, בעוד הנירו הוציא בו 5 כוכבים.. האיוניק היא רכב פרטי קלאסי, בעוד הנירו הוא ג'יפון (!)

  6. מאת נהג:

    כתבת את זה בתור בדיחה ?

  7. מאת איתן:

    ראש בראש עם סוזוקי קרוסאובר, מי עדיפה?

  8. מאת צפוני:

    הנפט מתחיל להתייקר ובקרוב כל מי שקונה רכב היברידי ירוויח.

  9. מאת רן:

    1000 ש"ח מהספורטאג' הגדולה? עדיף כבר ספורטאג'.

  10. מאת דן:

    אחלה רכב נשמע

    • מאת ישראלי:

      בטח..אחלה קרינה מהבטרייה..

      • מאת דן:

        הצלחת לאיית את המילה אחלה בלי לטעות – כל הכבוד
        אודה להפניה למחקרים המאששים את הקביעה שלך שיש קרינה מזיקה מ"הבטרייה"

      • מאת ערן:

        אין קרינה בסוללות. יש בהחלט קרינה במנועים חשמליים, ממירי כוח, שנאים. זו קרינה אלקטרומגנטית מזיקה מאוד, שמסוכנת אפילו ברמה של אופניים חשמליים, בעיקר לילדים ותינוקות שיושבים על הסבל האחורי מעל למנוע. יש לי ציוד בדיקה והנתונים מפחידים אפילו באופניים. אנשים פשט לא מודעים לזה.

        • מאת יואל:

          אויש עם הקרינה שלכם!
          גם במטען שליד המיטה שלך יש קרינה, והוא ממש ליד הראש!
          מחקרים מהשנים החרונות מראים שהקרינה ברכבים ההיברידיים שווה ואף נמוכה מהקרינה ברכבים רגילים. בדיוק כך, בכל רכב יש קרינה –
          http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/Radiation/Radiation/non-ionising/Pages/HybridCars.aspx

          ה שלי מפריע ברכב החמוד הזה זה תא המטען הפצפון, ואם המושבים באמת לא נוחים אז אין על מה לדבר, אבל קרינה? פחחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות