קיה סטוניק: קרוסאובר קומפקטי חדש

קיה סטוניק, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של קיה, האמור להתחרות בדגמים כמו ג'וק ו-2008, יגיע לייצור עוד השנה, עם הבטחה לקיה עם שלל אפשרויות התאמה אישית הגדולה ביותר אי פעם.

ששי כהן 07 ביונ, 2017
קיה סטוניק

בהמשך לכל מיני טיזרים ושמועות שהופצו מתחילת השנה, מאשרת הבוקר קיה כי הקרוסאובר הקומפקטי החדש שלה, זוכה רשמית לשם "סטוניק" (Stonic), ויגיע לייצור כבר במחצית השניה של 2017. הדגם יתחרה בדגמי קרוסאוברים קומפקטיים (B-segment crossover), בדגמים כמו טויוטה C-HR, ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008, וימוצב מתחת לקשקאי ולצידו של הנירו ההיברידי.




בקיה לא חושפים עדיין תמונות רשמיות של הדגם, ומסתפקים באיורים שונים לעת עתה, המדגמים מראה ספורטיבי ראוותני דמוי קופה. יחד עם זאת, מניסיון העבר (כמו בדגם של הנירו), סביר שגרסת הייצור תהיה רחוקה למדי מגרסאות הקונספט שהחברה מציגה, ותענוד מראה מקובל ושגרתי יותר. השם "Stonic" אגב, משלב בין Speed ו- Tonic ומבטיח להיות לדברי החברה משהו חדש באמת בשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים בעולם. נחכה עוד קצת ונראה מהם הם מבשלים שם.
קיה סטוניק קיה סטוניק
בקיה מבטיחים גם שהסטוניק תהיה זריזה וספורטיבית, עם מרכז כובד הנמוך בסגמנט. ייתכן ובשל היותה מבוססת על הריו החדשה, תצויד המכונית גם במנוע 1.0 ליטר טורבו T-GDI שיוצע בהספקים של 100 או 120 כ"ס. מעבר לכך, מבטיחים בקיה שזאת תהיה המכונית עם הכי הרבה אפשרויות התאמה אישית, הן במראה החיצוני והן במראה הפנימי בתולדות החברה.
קיה סטוניק קיה סטוניק
קיה סטוניק תיחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר ובהמשך להגעתן הזריזה של דגמי קיה האחרונים שהוצגו (כמו הנירו, הספורטאז' והפיקנטו), סביר שנראה אותה בארץ עוד לפני סוף השנה.
עדכון (13:00): מיבואנית קיה בישראל נמסר שהדגם צפוי להגיע לארץ במהלך 2018.