קיה ספורטאז' מבחן דרכים

קבלו מושג חדש . סטיילינג , עיצוב ההופעה והתדמית . זה מה שבערך עבר על הדור השלישי של הקיה ספורטאז' . דקה לפני שנמסרו מפתחות הספורטאז' החדש לידיי לנסיעת מבחן , הגיעה עימם דרישה מנומסת אך גם תקיפה : " אוי ואבוי לך אם אתה יורד איתו לשטח . אין לו 4X4 ושום קשר לשטח…

ששי כהן 29 בדצמ, 2010

קבלו מושג חדש . סטיילינג , עיצוב ההופעה והתדמית . זה מה שבערך עבר על הדור השלישי של הקיה ספורטאז' .

דקה לפני שנמסרו מפתחות הספורטאז' החדש לידיי לנסיעת מבחן , הגיעה עימם דרישה מנומסת אך גם תקיפה : " אוי ואבוי לך אם אתה יורד איתו לשטח . אין לו 4X4 ושום קשר לשטח . אפילו תמונה על שביל אני לא רוצה לראות … " .  מה נהיה עם רכבי הפנאי של היום ?
את הדור הראשון של הספורטאז' , הכרתי היטב . לחבר היה אותו כרכב ליסינג ממקום העבודה והוא בילה איתו יופי של נסיעות שטח . הדור השני הגיע לארץ קצת באיחור בניסיון לחקות את  אחיו החורג , יונדאי טוסון שהפך למלך השכונה ( סגמנט ) אך שווק  בהצלחה מוגבלת ואף סבל מתדמית מסויימת של שתיין .

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

הדור השלישי , הבין שבעידן הנוכחי , כדי להפוך לסלב ומבוקש , הוא חייב לעבור סדנת סטיילינג אשר תיצור לו סגנון ייחודי ותשלב בין יכולות של רכב משפחתי מרווח , לבין דימוי רצוי של רכב שטח ואף תעביר איזה מסר של חיסכון וידידותיות לסביבה אשר נחשבים לנושא הלוהט ביותר בשוק הרכב . למזלו של הספורטאג' , הסטייליסט אשר אחראי לעיצובו , הוא פיטר שרייר , אשר ניהל בעבר את מחלקת העיצוב של פולקסווגן – אודי ואחראי לרכבים מפתים כמו אודי TT ו- A3 . התוצאה כמובן , משביעה רצון ומבחינת הופעה, הספורטאז' הוא החתיך החדש בשכונה.

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

בתוך תא הנוסעים , העיצוב כבר פחות נועז ומוחצן כמו העיצוב החיצוני וכמקובל בקטגורית רכבי הפנאי . איכות החומרים וההרכבה גבוהה כפי שהתרגלנו לקבל בדגמי קיה האחרונים והנדסת האנוש טובה עם פריסה של שלל המתגים במקומות המקובלים וללא הצטעצעות יתר . חבל רק שבדומה ליונדאי IX35 , אחיו למחצה , גם כאן שולט הפלסיק הכהה אשר משתלט גם על דיפוני הדלתות ומעניק תחושה מעט זולה בתא הנוסעים .
אבזור הרכב כולל כסטנדרט ( רמת גימור LX ) : מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ולנגן חיצוני , מחשב דרך, ציפוי עור להגה, חישוקים קלים, שמשות אחוריות כהות,חיישני רוורס ואזעקה מקורית . רכב המבחן ברמת הגימור האמצעית ( EX ) , כולל בנוסף גג זכוכית פנורמי עם חלק קדמי נפתח חשמלי , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים ומראות מתקפלות חשמלית. רמת הגימור הבכירה ( פרימיום ) , כוללת בנוסף ריפודי עור,מושב נהג חשמלי, התנעה בלחיצת כפתור ובקרת שיוט . האבזור הבטיחותי מלא כסטנדרט עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות .

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

הספורטאז' חולק מכלולים רבים עם אחיו החורג יונדאי IX35 . כמו ביונדאי , גם כאן נזנחו יחידות הכח עתירות הסמ"ק והבזבזניות לטובת מנועים חדשים ויעילים יותר . מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים . עם 163 כ"ס ציפינו לקצת יותר זריזות , אולם הספורטאז' מספק ביצועים סבירים בלבד ורחוק מלרגש בתאוצות . שילוב המנוע וגיר מצוין והחלפות ההילוכים כמעט ואינן מורגשות בנסיעה . לאחר נסיעה ממושכת בכבישי הארץ, נוכחנו לדעת שהקיה מכונית נוחה למדי , המתמודדת יפה עם תחלואי הכבישים . המרווח לנוסעים טוב הן מלפנים והן מאחור שלא על חשבון נפח תא המטען אשר עומד על 564 ליטר , אשר יכולים לצמוח עד 1,353 ליטר בקיפול המושבים האחוריים .
לשטח לא ניסינו לרדת איתו , למרות שאנחנו בטוחים שרוכשיו יוכלו בסופי שבוע לרדת לשבילי קק"ל ולבצע עימו נסיעות מהנות ללא סכנות מיותרות לרכב. זאת לא הפעם הראשונה אגב שיצא לנו לקבל רכב פנאי ולא לדרוך איתו על החול . פיג'ו 3008 קדם לו לפני שבועיים .

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

קיה ספורטאז' מבחן דרכים

היפה והחנון
את מהפכת הסטיילינג שלו , מסיים קיה ספורטאז' החדש עם המון נקודות זכות . לא עוד רכב כבישטח מגושם למראה , הזוכה לתדמית של שתיין כפייתי ומזהם סביבתי , אלא גיבוש סגנון חדש הכולל הופעה חתיכית , יחידת כח מודרנית וחסכונית ( יחסית כמובן ) , אבזור מלא ונוחות גבוהה הבאים על חשבון יכולת השטח שנעלמה כמעט כליל . זה בעצם מה ש80% בערך מרוכשי רכבי הפנאי בימינו מחפשים . ואת זה עושה הספורטאז' באופן משביע רצון . מחירי הדגמים אטרקטיבים ונעים בין 156,900 ש"ח לדגם ה LX הבסיסי , דרך 166,900 לדגם ה EX ברמת הגימור שנבחנה כאן ועד 182,900 ש"ח לדגם הפרימיום אשר נהנה גם מהנעה כפולה .
עכשיו הכל תלוי בכם . אם חשקה נפשכם ברכב פנאי עם סגנון מגובש וברור, שיחמיא לכם ויעניק לכם את המראה המבוקש , רוצו להזמין אחד לפני שיגמר . אצל האחות הכמעט תאומה : יונדאי IX35 , זמן האספקה הנוכחי עומד על יוני 2011 ! בקיה , מדברים כעת רק על פברואר-מרץ 2011.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים