קיה ספורטאז' 1.6 ליטר – מבחן דרכים

בשורה אחת: קיה ספורטאז' 1.6 ליטר מציעה כיום את אחת העסקאות הטובות והמשתלמות ביותר בשוק הרכב הישראלי.

ששי כהן 06 במרץ, 2015
קיה ספורטאז' 1.6

מלכת המכירות החדשה
במחצית חודש ינואר 2015 הוטלה הפצצה המשמעותית ביותר בשוק הרכב המקומי בתקופה האחרונה, עם התחלת שיווק רכב הפנאי קיה ספורטאז' אורבן גם בגרסת 1.6 ליטר, המצוידת בתג מחיר שובר שוק של 135 אלף שקל בלבד. במחיר הנ"ל, הספורטאז' לא רק זולה בלפחות 18,000 ש"ח מהמתחרות בקטגוריה, אלא אפילו זולה מלא מעט משפחתיות מאובזרות, מה שללא ספק יגרור בריחת לקוחות נוספת משוק המשפחתיות לעבר רכב הפנאי של קיה. התוצאה: בתוך חודש וקצת, חזרה קיה ספורטאז' להוביל את מכירות קטגוריית רכבי הפנאי עם 1,304 מכוניות שנמסרו כאן מתחילת השנה, מהן 474 מדגמי ה- 1.6 ליטר החדש שעלו לכביש בחודש החולף והפך להיות הדגם הנמכר ביותר במשפחה. לעת עתה, המהלך של קיה גורם לא מעט כאב ראש למתחרים, כשתשובה למהלך של קיה לא נראית לעת עתה בשטח.



קיה ספורטאז' 1.6- היתה ונותרה אחד מרכבי הפנאי היפים ביותר בארץ

קיה ספורטאז' 1.6- היתה ונותרה אחד מרכבי הפנאי היפים ביותר בארץ


מתבגרת אבל עדיין יפה
4 וחצי שנים חלפו מאז שנחת הדור הנוכחי של קיה ספורטאז' בארץ. למרות הזמן שחלף, נותר הספורטאז' עדיין אחד מרכבי הפנאי הנאים ביותר בארץ, עדות לעיצוב מקורי מוצלח במיוחד, בניצוחו של מעצב העל פיטר שראייר, שמצליח להיראות מודרני ומפתה גם קרוב לחמש שנים לאחר הצגת הדגם. גרסת ה-1.6 ליטר החדשה איננה שונה חיצונית מגרסת ה- 2.0 ליטר אורבן ואף אחד לא ישים לב לכך שרכשתם את גרסת הבסיס. לעומת גרסאות ה- 2.0 ליטר היקרות יותר, מוותרת גרסת האורבן המוזלת שנבחנת כאן, על חישוקי ה- "17 הקלים ומסתפקת בחישוקי "16 קלים מעט פשוטים יותר למראה, ומוותרת גם על מסילות הגג ותאורת ה- LED שמעטרת את יחידות התאורה הקדמיות בדגמים המאובזרים יותר, אך בסה"כ מציעה את אותה נוכחות מרשימה של שאר דגמי המשפחה, שרק חדי עין יבחינו בשינויים.
קיה ספורטאז' 1.6- תא נוסעים נאה ונעים מאוד לשהייה

קיה ספורטאז' 1.6- תא נוסעים נאה ונעים מאוד לשהייה


תא נוסעים, אבזור
גם בתוך תא הנוסעים שומרת הספורטאז' 1.6 ליטר על המראה המוכר של גרסת ה- 2.0 ליטר אורבן. למרות הזמן שחלף מאז הצגת הדגם, מציעה הספורטאז' סביבת נהג ונוסעים נעימה מאוד לשהייה, עם תנוחת ישיבה גבוהה, סביבת נהג מעוצבת ונאה למראה, ושלל תאי אחסון גדולים ושימושיים המפוזרים בתא הנוסעים. אבזור הרכב עשיר למדי כבר בדגם הבסיס וכולל כסטנדרט: דיבורית BT, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר, מערכת סיוע לירידה במדרון, מחשב דרך, משענת יד קדמית ואחורית, יציאות לנגנים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חישוקי "16 קלים, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, חיישן גשם, תאורת יום DRL, ועוד. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מרווח למדי עבור חמישה נוסעים,המושבים נוחים ותומכים ונפח תא המטען מכובד ועומד על 564 ליטר, הצומחים עד 1,353 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
קיה ספורטאז' 1.6- תא מטען גדול ונח להעמסה

קיה ספורטאז' 1.6- תא מטען גדול ונח להעמסה


על הכביש
כחלק מהוזלת המחיר המאסיבית לדגם, צוידה הספורטאז' במנוע בנזין 1.6 ליטר GTI המפיק 133 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ומומנט מירבי של 16.5 קג"מ ב-4,850 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש, החשש מיחידת כח חלשה לרכב מסוג כזה, מתחלפת מהר מאוד בתחושה של רכב זריז למדי, שאינו מתקשה להוביל משפחה מלאה בקצב מהיר. מנוע ה- 1.6 ליטר, מספק ביצועים טובים ברוב תנאי הדרך,( 11.8 שניות ל- 100 קמ"ש בבדיקה שלנו ), עקיפות נעשות בקלילות יחסית ותיבת ההילוכים האוטומטית פועלת ללא דופי. בסעיף הנוחות, מספק הרכב נוחות נסיעה טובה ברוב תנאי הדרך עם מתלים שעושים עבודה טובה מאוד. מעבר לכך, מדובר באחד מרכבי בפנאי הכי שקטים שפגשנו, עם תא נוסעים מבודד בצורה משביעת רצון, עד כדי כך שלפעמים בעת עמידה, תהינו אם המנוע אכן פועל. במבחן תחנת הדלק, עמדה תצרוכת הדלק של הספורטאז' על 10 ק"מ לליטר בימי המבחן, נתון סביר למדי. יחד עם זאת, חובבי איכות הסביבה לא ישמחו לגלות שבמסגרת החמרת התנאים של המיסוי הירוק, נקבעה לדגם דרגת זיהום 15 לא מחמיאה.
קיה ספורטאז' 1.6-תצרוכת דלק של 10 ק"מ לליטר בפועל

קיה ספורטאז' 1.6-תצרוכת דלק של 10 ק"מ לליטר בפועל


לסיכום
קיה ספורטאז' 1.6 ליטר אורבן מהווה בסיכום המבחן אולי את התמורה הכי גבוהה לכסף שניתן לקבל ברכישת רכב חדש בישראל. נכון שסכום של 135 אלף שקל איננו זמין לכל אחד, אולם בהתחשב בכך שרוב דגמי המשפחתיות עולים כיום סביב ה- 130 אלף ש"ח ומעלה, נדמה שתוספת של 5,000 ש"ח או פחות כדי להתקדם לרכב פנאי מעוצב המבוסס על משפחתית ולא על סופר מיני, עשויה לקרוץ לאלפי משפחות בשנה. מדובר ברכב פנאי משפחתי מאובזר ונעים מאוד לשהייה ונסיעה, שעושה כמעט הכל בצורה משביעת רצון ולא נכשל בשום סעיף בצורה משמעותית. עכשיו במסגרת השקת הדגם, תוכלו לקבל גם מערכת מולטימדיה במתנה אם תרכשו אותו בעסקת מזומן, ואם תצטרכו מימון, אז ליבואנית יש גם תנאי רכישה אטרקטיביים (עד 50,000 ש"ח ב- 36 תשלומים ללא ריבית והצמדה ) שמסייעים להתקדם בקלות יותר לרכב. בשורה התחתונה : הלהיט של שנת 2015 וללא נקודות תורפה משמעותיות.